  • 171. Data: 2005-02-10 12:49:25
    Temat: Re: zaatakował mnie pies
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > no nie powiesz mi że amstaff nie jest groźny
    > albo że jamnik jest groźny.

    mi nie chodzi o budowe, bo przy takim rozumowaniu groznym monza buldoga
    nazwac.
    Chodzi o zachowanie sie psa, jezeli od malego za agresje dostalby po
    tylku,
    czuje ze komus na nim zalezy, jest kochany to na pewno nie bedzie groznym
    psem.
    Jakiej bys rasy nie wzial.

    W podobny sposob mozesz wychowac nawet tygrysa z tym ze w takim przypadku
    takie zwierze (jak ktos bzdurnie wposmnial o tym w przypadku psa) jak
    poczuje smak krwi
    moze zaatakowac bez powodu.

    > są też grożni ludzie, np. uzbrojony w kałacha żołnierz.

    zgadza sie

    > Hmmm, no inteligencją nie grzeszysz,

    taki komentarz to sobie mogles podarowac

    > być groźnym =/= być agresywnym.
    > Przykład: nawet najlepiej wychowany groźny pies po dawce środka
    > pobudzjącego staje się agresywny. Jamnik po takiej dawcenie jest groźny
    > - może Ci nogawkę u spodni potargać, czego o amstaffie powiedzieć nie
    można.

    no teraz to pieprzysz glupote, przy tym rozumowaniu nalezy powybijac
    wszystkich wzrostu wyzszego niz 50 cm .
    Jak bedziesz regularnie przez dlugi czas (2 tyg. - kilka miesiecy)
    dawac wieksza dawke amfetaminy chlopakowi 15 letniemu to czy
    on staje sie agresywny? A czy 15 letni chlopcy sa uwazani za groznych?
    (zastapic mozesz to sobie dziewczynami, bez roznicy)

    > No cóż, Twoja walka z rzeczywistością jest hmmm doprawdy rozbrajająca.
    > Jak już pisałem morderstwo = zabicie człowieka.

    no i gdzies to wyczytal? to samo jest w defonicjach zaboijstwa itd.

    > W konstytucji nie ma słowa o prawach psów, za to w Art. 38. stoi:
    > "Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę
    życia."

    no i co w zwiazku z tym?

    > Jeśli pies zagraża życiu człowieka władze RP mają obowiązek zrobić z nim
    > pożądek. Jeśli Ci to nie odpowiada, załóż "Polską Zjednoczoną Partię
    > Psów" PZPP, zdobądź poparcie ludzi i zmień prawo. Na razie prawo _ludzi_
    > stanowi że _ludzie_ są najważniejsi i czy Ci się to podoba czy nie
    > masz się do niego stosować.

    nie rozsmieszaj mnie . Nie wiesz co mowisz. Czy autorowi watku na dzien
    dzisiejszy
    zagraza zycie? Czy jest to powod by psa teraz uspic? Co z tego bedziesz
    miec? satysfakcje?
    I nie mow mi o bezpieczenstwie bo okagancu juz pisalem, powtarzac sie nie
    bede.
    Pomysl zanim trzasniesz taka glupote

    P.

  • 172. Data: 2005-02-10 12:50:14
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale w prawie cywilnym jest jasno powiedziane:
    > Niewątpliwie swoistymi cechami wyróżniają się zwierzęta jako istoty
    żyjące,
    > zdolne nie tylko do poruszania się, ale i do odczuwania cierpienia
    > fizycznego i psychicznego oraz przyjemności i przywiązania. Zwierzę
    można
    > traktować jak rzecz tylko gdy chodzi o tranzakcję kupna - sprzedaży.
    > Ustawa z 21.8.1997 r. o ochronie zwierząt ( tekst jedn. Dz.U. z 2003 r.
    Nr
    > 106, poz. 1002), stwierdzając, że "zwierzę jako istota żyjąca, zdolna do
    > odczuwania cierpienia, nie jest rzeczą" ( art. 1 ust. 1).
    > Natomiast ograniczeniu ulega wykonywanie uprawnień właścicielskich wobec
    > zwierząt - w szczególności poprzez ustanowienie zakazu okrutnego ich
    > traktowania lub rażącego zaniedbywania.

    takim ludziom nie ma sensu czegokolwiek tlumaczyc.

    P.

  • 173. Data: 2005-02-10 12:50:23
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@z...pw.edu.pl>

    W artykule <4...@p...onet.pl> wytnij_to napisał(a):

    > _4) nadmierną agresywnością, powodującą bezpośrednie zagrożenie dla
    > zdrowia lub życia ludzkiego, a także dla zwierząt hodowlanych lub dziko
    > żyjących;_

    Nareszcie jakas merytoryczna wypowiedz ;)

    /Krzysztof Waszkiewicz/ <i...@e...pl> http://www.eu07.pl
    Co bych tak o EU07 řekl? Jedná se opravdu o nejrealističtější
    vlakový simulátor jaký můžete na PC vidět.
    *T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

  • 174. Data: 2005-02-10 12:52:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ależ oczywiście, nie przeczę. Co do meritum sprawy, czyli zabicia psa: w
    > rozdziale 10 obowiązującej ustawy o ochronie zwierząt w art 33 stoi:
    > 1. Uśmiercanie zwierząt może być uzasadnione wyłącznie:
    > 1) potrzebą gospodarczą;
    > 2) względami humanitarnymi;
    > 3) koniecznością sanitarną;
    > _4) nadmierną agresywnością, powodującą bezpośrednie zagrożenie dla
    > zdrowia lub życia ludzkiego, a także dla zwierząt hodowlanych lub dziko
    > żyjących;_
    >
    > Myślę że na tym można zakończyć wątek. Takiego psa można uśpić zgodnie z
> [...]

    bzdura, powiedz jakie on na dzien dzisiejszy zagrozenie
    stanowi?????????????

    kaganiec i jest bezpiecznie

    P.

  • 175. Data: 2005-02-10 12:54:28
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@z...pw.edu.pl>

    W artykule <cufk9b$ra2$1@nemesis.news.tpi.pl> HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

    > Złośliwość? To niewiele w porównaniu ze slepym fanatyzmem ludzi, którzy tzw
    > grożne psy znaja z ilustracji ale uważają sie za ekspertów :-))

    No jak ktos ma inne zdanie to na pewno fanatyk albo czlek ktory nie moze sie
    znac na rzeczy...

  • 176. Data: 2005-02-10 12:56:34
    Od: o...@o...pl

    Najważniejsze to sprawdź czy pies nie był wściekły chyba w tym momencie nic
    nie jest wazniejsze a jesli chodzi o odszkodowanie to stało Ci się coś?? na
    ile wyceniasz rankę na ręce czy ta minutę stresu którą przeżyłeś ?? na milion
    dolarów? to nie stany u nas nie nachapiesz się na olbrzymie kwoty za byle co.
    Odpowiedzialność za to ponosi oczywiście właściciel i powinien za to ponieść
    karę trza zgłośić na policję

  • 177. Data: 2005-02-10 13:07:38
    Od: wytnij_to <"(wytnij_to)k_s_lis_"@poczta.onet.pl>

    > bzdura, powiedz jakie on na dzien dzisiejszy zagrozenie
    > stanowi?????????????
    > kaganiec i jest bezpiecznie
    Nie będę się wypowiadał na temat bezpieczeństwa kagańca bo IMHO pies w
    kagańcu specjalnie groźny nie jest, problem pojawi się jeśli ktoś spotka
    takiego psa bez kagańca. Jest to dość prawdopodobne w tej sytuacji
    (wynika z opisu autora wątku). Kara pieniężna, nawet wysoka, nie zwróci
    zdrowia a grzechem zaniechania byłoby nie uśpienie psa i wmawianie sobie
    "nic napewno się nie stanie". Zaatakował raz, zrobi to i drugi. Tyle że
    przeciwnikiem może być ktoś mniejszej postury.
    pozdr. lisu

  • 178. Data: 2005-02-10 13:15:06
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Waszkiewicz" <i...@z...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

    > No jak ktos ma inne zdanie to na pewno fanatyk albo czlek ktory nie moze
    > sie
    > znac na rzeczy...

    Nie wiem jak Ty, ale ja sie nie wypowiadam na tematy na ktore nie mam
    pojecia. To, ze widuje na ulicy samochody nie znaczy, ze znam się na
    motoryzacji. W takich wątkach jak ten, zawsze najglośniej krzyczą i drą
    szaty ludzie, którzy nigdy nie mieli takiego psa, ani nie znali nikogo kto
    by miał, ale wyglaszają sądy z pozycji ekspertów. Analogicznie jest jak w
    przypadku kwestii dopuszczalności aborcji - najwięcej gardłują stare babcie,
    ktorych problem już nie dotyczy.
    Kwestia posiadania dużych psów jest dość dobrze uregulowana - nalezy mieć
    pozwolenie od gminy, ja dodatkowo mam wykupione OC na psa, chociaż nie jest
    obligatoryjne, podobno w tym roku maja wejść testy psychologiczne dla
    potencjalnych włascicieli duzych psów. Wydaje mi sie, ze w zupełności to
    wystarczy.

    HaNkA

  • 179. Data: 2005-02-10 13:24:29
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > takiego psa bez kagańca. Jest to dość prawdopodobne w tej sytuacji
    > (wynika z opisu autora wątku). Kara pieniężna, nawet wysoka, nie zwróci

    jakiego zdrowia,, zadrapania na rece?

    a grzechem zaniechania byłoby nie uśpienie psa i wmawianie sobie
    > "nic napewno się nie stanie". Zaatakował raz, zrobi to i drugi.

    bzdura

    Tyle że
    > przeciwnikiem może być ktoś mniejszej postury.

    kazdy pies, i kazdy czlowiek moze zaatakowac.

    P.

  • 180. Data: 2005-02-10 13:24:39
    Od: wytnij_to <"(wytnij_to)k_s_lis_"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > W podobny sposob mozesz wychowac nawet tygrysa z tym ze w takim przypadku
    > takie zwierze (jak ktos bzdurnie wposmnial o tym w przypadku psa) jak
    Wierzę, OK.

    > no teraz to pieprzysz glupote, przy tym rozumowaniu nalezy powybijac
    > wszystkich wzrostu wyzszego niz 50 cm .
    To miał być przykład, pokazujący że groźny nie znaczy agresywny.
    Nie uważam że za samo bycie groźnym należy się czapa.

    > no i gdzies to wyczytal? to samo jest w defonicjach zaboijstwa itd.
    za pwn:
    zabić - pozbawić kogoś, _coś_ życia w sposób gwałtowny
    morderstwo: http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=33187
    zabić człowieka
    nie funkcjonuje termin "morderstwo", czy "zabójstwo" w stosunku do
    zwierząt, chociaż język jest żywy i nie powinno się wykluczać jego zmian
    Ubój, zabicie, upolowanie, uśpienie - OK.

    > no i co w zwiazku z tym?
    Ano to że policja powinna takiego psa ubić.

> [...]
    > miec? satysfakcje?
    > I nie mow mi o bezpieczenstwie bo okagancu juz pisalem, powtarzac sie nie
    Może nie tyle satysfakcję, co poczucie że się czegoś nie spierzyło. Ja
    nie mógłbym spojżeć w lustro, gdyby rok później jakieś dziecko zostało
    zagryzione przez tego psa. Facet nie chce popełnić grzechu zaniechania i
    tyle.
    pozdr. lisu