  • 1. Data: 2004-08-11 10:07:23
    Temat: z czego składa się hermetyczny układ chłodniczy?
    Od: "marek" <m...@p...onet.pl>

    Czy istniej orzecznictwo w zakresie wskazania części z jakich sklada sie
    hermetyczny uklad chlodniczy w chlodziarko zmarazarce? Czy wewnetrzna sciana
    chlodziarki, na której skrapla sie woda stanowi czesc tego ukladu? Jezeli
    sciana ta pekla, a w gwarancję mam na agragat chlodniczy i cała hermetyczna
    instalacje chlodnicza, to czy moge sie ubiegac o usuniecie wady w ramach
    gwarancji? Producent chlodziarko - zamrazarki (gwarant) twierdzi, ze to nie
    jest czesc hermetycznego układu chlodniczego.

  • 2. Data: 2004-08-11 11:02:12
    Temat: Re: z czego sklada sie hermetyczny uklad chlodniczy?
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/11/2004 12:07 PM, marek wrote:

> [...]
    > gwarancji? Producent chlodziarko - zamrazarki (gwarant) twierdzi, ze to nie
    > jest czesc hermetycznego układu chlodniczego.

    Nie jest to kwestią orzecznictwa - sąd nie wypowiada się na temat tego,
    co jest a co nie jest elementem układu - ponieważ nie reguluje tego
    prawo, lecz wynika z konstrukcji. Sąd mógłby powołać biegłego, gdyby
    chciał sie tego dowiedzieć.

    Układ hermetyczny, to ten w którym krąży medium robocze, a więc oprócz
    samej sprężarki element wewnętrzny lodówki/zamrażarki (zwykle metalowa
    "płyta"), który odbiera z niej ciepło i oddaje je poprzez zewnetrzną
    czarną "kratkę".

    Sama ściana lodówki nie jest częscią układu hermetycznego, o ile ścianą
    jest ona sama, a nie metalowy element z medium chłodzącym.

    Nie bardzo moge wyobrazic sobie w jakich okolicznościach i w jaki sposób
    i co dokładnie pękło.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-08-11 11:06:47
    Od: m...@p...onet.pl

    > Nie bardzo moge wyobrazic sobie w jakich okolicznościach i w jaki sposób
    > i co dokładnie pękło.

    Pękła tylna plastikowa scina wewnatrz lodowki - tam gdzie skrapla sie woda. I
    peka dalej w kilku innych miejscach.

  • 4. Data: 2004-08-11 11:10:06
    Od: "marek" <m...@p...onet.pl>

    wyglada to jak stary rozchodzacy sie material np. papier i zrobilo sie samo -
    bez mojej ingerencji

  • 5. Data: 2004-08-11 11:48:42
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/11/2004 1:10 PM, marek wrote:

    > wyglada to jak stary rozchodzacy sie material np. papier i zrobilo sie samo -
    > bez mojej ingerencji

    Najprawdopodobniej nie jest to część hermetycznego układu - niemniej
    jednak jest wada wykonania (materiałowa?) lub coś podobnego, co nie
    powinno mieć miejsca - nie wynika z normalnego zuzycia
    ekspoloatacyjnego - takie uszkodzenie obejmuje albo gwarancja albo d.
    rękojmia ( obecnie: niezgodność towaru z umową).
    Swoją drogą nie wiem dlaczego gwarancją miałby byc objety tylko układ
    hermetyczny, a nie cała lodówka.

    W mojej ocenie masz prawo domagać sie usunięcia wady.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-08-11 13:53:18
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > hermetyczny, a nie cała lodówka.
    >
    > W mojej ocenie masz prawo domagać sie usunięcia wady.

    Oczywiście o ile gwarancja nie obejmowała tylko i wyłącznie wymienionego
    agregatu, która został wymieniony w starej lodówce, nieobjętej już
    gwarancją.
    Z całą pewnością tylna, plastikowa ścianka nie jest częścią składową
    hermetycznego układu chłodniczego. Są nimi agregat-sprężarka, wymienniki
    ciepła, przewody (rurki, kapilary) czyli te wszystkie elementy, w których
    krąży czynnik chłodzący.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl

  • 7. Data: 2004-08-11 21:34:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > jest czesc hermetycznego układu chlodniczego.

    No to ja od strony prawno-inżynierskiej. Hermetyczny układ ma być - jak sama
    nazwa wskazuje - hermetyczny. Czy ścianka jest hermetyczna? Nie, więc
    częścią takiego układu nie jest. Części tego układu to pompa, rurki,
    skraplacze i te wszystkie inne rzeczy, przez które medium chłodzące
    przepływa.

  • 8. Data: 2004-08-12 11:30:29
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > częścią takiego układu nie jest. Części tego układu to pompa, rurki,
    > skraplacze i te wszystkie inne rzeczy, przez które medium chłodzące

    A jeżeli parownik jest przymocowany do tej ścianki i ona peka? To ta scianka
    chyba stanowi czesc parownika?

  • 9. Data: 2004-08-12 17:01:55
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/11/2004 3:53 PM, Jacek "Plumpi" wrote:

> [...]
    > ciepła, przewody (rurki, kapilary) czyli te wszystkie elementy, w których

    Zakładam, że lodówka może mieć zintegrowaną ścianę tylną z wymiennikiem
    ciepła, wtedy powstaje trudność interpretacyjna, czy jest to nadal
    element układu hermetycznego, czy nie.

    Trudno wyrokować nie mając przed oczami samego przedmiotu - podobnie jak
    trudno mi wyobrazić sobie lodówkę, która stojąc pęka i sprzedawca nie
    ponosi za to żadnej odpowiedzialności.

    Jedno jest pewne - nie budzi to zdziwienia, bo sam na sobie ćwiczyłem
    gwarancję na pompę wody w samochodzie, którą chciano potraktować jak np.
    pasek klinowy, a obywatelowi z pęknietym akumulatorem wmawiano, że sam
    go młotkiem uszkodził.

    Wszystko powyższe przebił jednak klient, który nadesłał mi do naprawy
    gwarancyjnej urządzenie, złożone z części zdemontowanych z czterech
    innych, każdego wyprodukowanego w innym roku.

    Chyba sobie poczytam gwarancje od mojej lodówki - jak są w niej takie
    kwiatki, jak gwarancja tylko na agregat, to sobie przy następnym zakupie
    poużywam.

    - ta lodówka ma gwarancję?
    - tak, oczywiście !
    - a mógłbym zobaczyć, co w niej napisane?
    - wrrrrr... no dobrze, ostatecznie...
    - no, koleś, k... ty mię w rogi nap... tu jest gwarancja na motor i te
    wichajstry, a na perforacje karoserii to co, pies zjadł? A jak mi mięso
    zaśmiardnie i się mamusia żony struje, to co?

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2004-08-12 19:48:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jeżeli parownik jest przymocowany do tej ścianki i ona peka? To ta
    scianka
    > chyba stanowi czesc parownika?

    Skoro jest do niej przymocowany, to znaczy, że nie był zawsze. Więc ścianka
    nie jest częścią układu. Tak jak nadwozie nie jest częścią silnika w
    samochodzie, choć silnik jest do niego przymocowany. Ale to moje prywatne
    zdanie.