  • 1. Data: 2004-08-11 10:08:30
    Temat: NADGODZINY - skarżyć czy nie ?
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Witam.
    Pracodawca w poprzedniej firmie nie chce rozliczyć nadgodzin powstałych w
    okresie 2 lat mojej pracy. Czy moge go skarżyć z dowodami, jakie posiadam?
    m...@w...pl

    Pozdrawiam. M.

  • 2. Data: 2004-08-11 10:21:52
    Temat: Re: NADGODZINY - skarżyć czy nie ?
    Od: el@<e...@i...pl>

    a jakie dowody posiadasz? cze Twoje nadgodziny są ujęte w ewidencji
    czasu pracy u pracodawcy?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-11 10:36:40
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Niestety pracodawca nie prowadził oficjalego sposobu rejestracji czasu
    pracy. Wprawdzie była lista obecności, ale w ciągu 2 lat pracy podpisałem ją
    może 20 razy - w pozostałych przypadkach wskutek bałaganu w firmie lista nie
    została powieszona i nie było możliwości jej podpisania. Drugą sprawą była
    ewidecja czasu pracy - uzupełniana nadobowiązkowo i nieoficjalnie. Mam ją
    uzupełnioną _co do godziny_, jednak pracodawca nie chce uznać tej ewidencji,
    mimo, że co miesiąc dostawał ja do rąk własnych lub na biurko sekretarki.

    Oprócz w/w (listy, której zapomniano wieszać, internetowego systemu
    wykonywanych prac co do godziny i oświadczenia jednej osoby o tym, że często
    zostawałem po godzinach) - nie jestem w stanie zdobyć innych dowodów,
    ponieważ pracodawca zabezpieczył się przed tym.

    Użytkownik "el@" <e...@i...pl> napisała

  • 4. Data: 2004-08-11 10:53:21
    Od: el@<e...@i...pl>

    pracodawca ma obowiązek prowadzić ewidencję czasu pracy, i zarówno
    jak tobie trudno będzie udowodnić nadgodziny, tak jemu trudno
    będzie udowodnić, że tych nadliczbówek nie miałeś.
    Jeśli skierujesz sprawę do PIP to mogą oni ukarać pracodawcę za nie
    prowadzenie ewidencji czasu pracy, jednak nadliczbówek nie
    wyegzekwują nakazem płatniczym. Za to możesz skierować sprawę do
    sądu pracy i tam przedstawić swoją ewidencję, sprawę możesz wygrać.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-08-11 10:55:09
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Dziękuję za informację - to mi wystarczy.