  • 1. Data: 2009-03-05 17:39:24
    Temat: wzorzec umowny - zobowiązuje?
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

    Witam!

    Przedsiębiorca dał się nabrać pewnemu wydawnictwu - zamowił pozycję za
    350zł. W treści zamówienia (ustalonej przez wydawnictwo) była informacja o
    warunkach sprzedazy dostepnych na stronie internetowej. Po kilku miesiącach
    do przedsiębiorcy przyszła aktualizacja publikacji za ponad 150zł. Okazało
    się, że w warunkach sprzedaży jest informacja iż publikacje wydawnictwa są
    odpłatnie aktualizowane raz na kwartał - co można wypowiedzieć nie później
    niż 2 tygodnie przed datą kolejnej aktualizacji.

    Teraz pytanie - czy jest jakiś sposób, żeby nie zapłacić naciągaczom?
    Przedsiębiorca nie jest konsumentem więc nie chronią go przepisy dot.
    wzorców umownych. Doszukiwałbym się szansy dla przedsiębiorcy w tym, że
    wzorzec umowny nie został dostarczony przedsiębiorcy - ale tutaj pewnie
    będzie zachodził przypadek z art. 384 par.2 kc - "W razie gdy posługiwanie
    się wzorcem jest w stosunkach danego rodzaju zwyczajowo przyjęte, wiąże on
    także wtedy, gdy druga strona mogła się z łatwością dowiedzieć o jego
    treści. "
    Czy wzorzec umowny w postaci takiego regulaminu może zawierać essentialia
    negotii?
    Czy jeżeli w warunkach sprzedaży byłby zapis, że zamawiając publikację
    automatycznie wyraża się zgodę na zakup samochodu marki BMW - to wszystko
    byłoby zgodne z prawem?

    Pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2009-03-06 07:09:08
    Temat: Re: wzorzec umowny - zobowiązuje?
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "Gan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jeżeli w warunkach sprzedaży byłby zapis, że zamawiając publikację
    > automatycznie wyraża się zgodę na zakup samochodu marki BMW - to wszystko

    Najlepiej podaj nazwę firmy która stosuje takie metody. Przecież się nie
    "postawią" :)
    Miałem coś takiego, ale podparłem się ofertą mailową, która nie zawierała
    linka go regulaminu i o nim nie wspomniała.
    Wypowiedz natychmiast umowę- to na pewno zadziała
    CEzarys