  • 1. Data: 2009-03-05 15:28:01
    Temat: Zatarcie skazania
    Od: artur <a...@o...fuw.edu.pl>

    Mozecie mi powiedziec, kiedy mialbym w rejestrze skazanych wymazany
    wpis o przestepstwie ? W google nie moglem znalezc podobnego
    przypadku. W szczegolach:

    Zostalem skazany na rok w zawieszeniu + 500 grzywny. Wystapilem o
    zamiane grzywny na prace spolecznie uzyteczna. Odrobilem 400 zl, 100
    zostalo do odrobienia (kurator nadzorujacy prace zle wyliczyl, a ja
    zaufalem jego wyliczeniom).
    Zawieszenie minelo w sierpniu 2008. Wiec w lutym 2009 powinno nastapic
    wykreslenie mnie z rejestru skazanych. Ale... Zostala jeszcze do
    splacenia czesc grzywny. Zostala za te brakujace 100 zl nalozona kara
    zastepcza pozbawienia wolnosci w wysokosci 5 dni. Dowiedzialem sie w
    sadzie, ze ta kara zostanie wycofana, jesli zaplace reszte grzywny. Bo
    dopiero uregulowanie jej w calosci jest warunkiem zatarcia skazania.
    Uregulowalem zaleglosc.
    I teraz - czy te 5 dni kary zastepczej sa wpisane do rejestru ? Jesli
    tak, to czy wycofanie kary po zaplacie grzywny powoduje wykreslenie
    informacji o tej karze "od razu" czy po jakims czasie ? Czy okres
    zatarcia (pol roku po zakonczeniu zawieszenia) liczy sie u mnie od
    sierpnia 2008 (zakonczenie zawieszenia) czy od lutego 2009
    (uregulowanie zaleglosci) ? I czy ten okres wynosi pol roku (dla kary
    w zawieszeniu) czy 5 lat (bo taka informacje znalazlem przy karach
    grzywny) ?

  • 2. Data: 2009-03-05 20:18:36
    Temat: Re: Zatarcie skazania
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>