  • 1. Data: 2008-09-22 09:28:39
    Temat: wypadek (pieszy na śliskim)
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Kumpel szedł do znajomych. Administracja w ich bloku położyła ostatnio
    niezwykle śliskie kafelki. W połączeniu z deszczem i wilgotnymi butami
    dały efekt lodowiska.
    Kumpel padł i skręcił nogę. Szpital, szyna gipsowa, potem rehabilitacja.
    Brak ubezpieczenia prywatnego.
    Są jakieś szanse na ściganie wspólnoty? Zna ktoś taki przypadek?
    Dodam, że administracja była wcześniej informowana przez mieszkańców o
    "niezwykłej śliskości" kafli (tylko ustnie), ale to olali.

  • 2. Data: 2008-09-22 09:31:50
    Temat: Re: wypadek (pieszy na śliskim)
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    dodatkowe pytanie - jak w takim przypadku określać wysokość żądanego
    odszkodowania?

  • 3. Data: 2008-09-22 09:44:06
    Od: "rafal" <r...@o...pl>

    > dodatkowe pytanie - jak w takim przypadku określać wysokość żądanego
    > odszkodowania?

    Odszkodowanie jest za konkretne szkody, a więc
    a) rachunki za lekarza (jeśli prywatny a nie z kontraktu NFZ)
    b) rachunki z apteki za leki
    c) jeśli zwolnienie lekarskie - utracony zarobek (zasiłek chorobowy to 80%
    zarobków, ale być moze utracił jakieś prao dop premiiwskutek nieobecności, albo
    inne wymierne straty)
    d) zniszczona / zabrudzona odzież
    e) ... cokolwiek tam jeszcze ci przyjdzie do głowy albo stało sięprzy okazji

    Można też domagać się zadośćuczynienia - to jest za "straty moralne" -
    trudniejsze do wyceny, ale jakby pogrzebał w necie to nie wykluczone że
    znalazłbyś jakieś wskazówki jak to policzyć. Zawsze jakimś wskazaniem może być
    praktyka firm ubezpieczeniowych - ile za takie urazy wypłacają z tytułu NNW

  • 4. Data: 2008-09-22 09:57:41
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    rafal pisze:

> [...]
    > praktyka firm ubezpieczeniowych - ile za takie urazy wypłacają z tytułu NNW

    OK, mój błąd - bardziej chodziło mi o szacowanie zadośćuczynienia.
    Dzięki za zwrócenie uwagi

  • 5. Data: 2008-09-22 10:37:18
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    rafal pisze:

> [...]
    > tytułu NNW

    OK, mój błąd - bardziej chodziło mi o szacowanie zadośćuczynienia.

    % utraty zdrowia i powstała z tego powodu niesprawność - to jest bardzo
    proste ,a za każdy % jest określona stawka

    akohoro

  • 6. Data: 2008-09-22 13:26:52
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    akohoro pisze:

    > % utraty zdrowia i powstała z tego powodu niesprawność - to jest bardzo
    > proste ,a za każdy % jest określona stawka

    To też chyba bardziej dotyczy odszkodowania niż zadośćuczynienia

    Dzięki
    MAc