  • 1. Data: 2008-09-22 08:46:15
    Temat: Prawo spadkowe - czesc wspolna
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Czy czesc wspolna podlega spadkowi?
    Przyklad: malzenstwo ma dom jako wspolwlasnosc - sa jedynymi
    wspolwlasciecielami. Jeden z malzonkow umiera. Nie zostawil testamentu.
    Czy postepowanie spadkowe moze dotyczyc tego domu?

    Analogiczne pytanie, gdy sprawa dotyczy lokat, gdzie sa wspolwlasciciele
    (wspolwlascieciele a nie pelnomocnicy).

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2008-09-22 13:48:16
    Temat: Re: Prawo spadkowe - czesc wspolna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WOJSAL wrote:
    > Czy czesc wspolna podlega spadkowi?

    połowa (zazwyczaj)
    druga połowa należy do żyjącego.

  • 3. Data: 2008-09-23 12:01:34
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > połowa (zazwyczaj)
    > druga połowa należy do żyjącego.

    Co to znaczy "zazwyczaj"? Od czego to zalezy?

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 4. Data: 2008-09-23 12:52:40
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "WOJSAL" <w...@g...pl> naskrobał/a w

    > Co to znaczy "zazwyczaj"? Od czego to zalezy?

    Od tego w jakiej części rzecz wspólna należała do zmarłego. Zazwyczaj
    jest to połowa.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 5. Data: 2008-09-23 13:11:40
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Od tego w jakiej części rzecz wspólna należała do zmarłego. Zazwyczaj
    > jest to połowa.

    Jak to jest przy lokatach? Tam obie strony maja pelny dostep
    do srodkow, a w regulaminie nie ma (chyba) mowy o wysokosci
    udzialow wspolwlascicieli.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2008-09-23 15:28:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "WOJSAL" <w...@g...pl> writes:

    > Jak to jest przy lokatach? Tam obie strony maja pelny dostep
    > do srodkow, a w regulaminie nie ma (chyba) mowy o wysokosci
    > udzialow wspolwlascicieli.

    A ja mam lepsze pytanie - czy pieniadze na rachunku zalozonym przez
    JEDNEGO z malzonkow na JEDNO nazwisko stanowia majatek wspolny
    malzonkow czy nie? Zakladam, ze wplaty na to konto pochodzily z
    majatku wspolnego.

    MJ