  • 1. Data: 2005-08-25 18:39:31
    Temat: wypadek komunikacyjny a roszczenai wobec sprawcy
    Od: g...@p...onet.pl

    jestem poszkodowanym w wypadku komunikacyjnym ,zostalem potracony - kierowca
    jest ubezpieczony , i dostalem pismo z prokuratury ,ze sprawa ma zostac
    umorzona. W pouczeniu jest z,e do czasu rozpoczecia przewodu sadowego moge
    wystapic z roszczeniami majatkowi wobec psrawcy . Mam wiec pytanie czy jest sens
    i czy jest szansa na jakiekolwiek pienaidze od sprawcy poza tymi z OC ??

  • 2. Data: 2005-08-25 18:47:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > wystapic z roszczeniami majatkowi wobec psrawcy . Mam wiec pytanie czy jest sens
    > i czy jest szansa na jakiekolwiek pienaidze od sprawcy poza tymi z OC ??

    A niby dlaczego? OC jest właśnie po to, żeby ubezpieczony nie ponosił
    kosztów odpowiedzialności cywilnej.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-08-25 19:09:10
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > A niby dlaczego? OC jest właśnie po to, żeby ubezpieczony nie ponosił
    > kosztów odpowiedzialności cywilnej.

    Dorobkiewicz się znaczy ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 4. Data: 2005-08-25 19:28:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    w wiadomości <news:del3na$78b$2@opal.futuro.pl> wstukał:

    > A niby dlaczego? OC jest właśnie po to, żeby ubezpieczony nie ponosił
    > kosztów odpowiedzialności cywilnej.

    A ZU to wypłaca na podstawie wskazań "szklanej kuli", czy może jednak:

    Art. 13. 1. Zakład ubezpieczeń wypłaca odszkodowanie lub świadczenie z
    tytułu ubezpieczenia obowiązkowego na podstawie uznania roszczenia
    ^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^
    uprawnionego...
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2005-08-25 19:46:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    >
    > Art. 13. 1. Zakład ubezpieczeń wypłaca odszkodowanie lub świadczenie z
    > tytułu ubezpieczenia obowiązkowego na podstawie uznania roszczenia

    A ty umiesz czytać, czy tak nie do końca?

    Poszkodowany dostaje odszkodowanie z OC. Kropka. Nie wnikam, jak jest
    ono wyliczane.

  • 6. Data: 2005-08-25 20:09:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    w wiadomości <news:del761$8oa$1@opal.futuro.pl> wstukał:

    > A ty umiesz czytać, czy tak nie do końca?

    Popatrz w lustro ;P

    > Poszkodowany dostaje odszkodowanie z OC. Kropka. Nie wnikam, jak jest
    > ono wyliczane.

    Ja też nie wnikam, pytam tylko na jakiej podstawie to odszkodowanie dostaje.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2005-08-25 20:14:51
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Ustalenie procentowego uszczerbku na zdrowiu, po zakończeniu leczenia i
    okresu rehabilitacji. Ustala komisja lekarska, mnożą przez kwotę za 1% w
    którego wartości powinny się zawierać straty moralne, ból, cierpienie itp.

    Może udało mi się jakoś pomóc ? :-)

    Pozdro Sławek