  • Data: 2006-05-26 08:53:48
    Temat: wymuszenie rozbójnicze i obronca z urzedu?
    Od: "rudagertruda" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Troszku przegladalam ostatnio posty w Waszwj (juz naszej ;)) grupie.
    Szczerze mówiac nawet nie przypuszczalam jak pomocne moga byc w
    zyciu codziennym.

    Tym razem sama mam problem i prosilabym o pomoc.

    Mój maz zostal oskarzony (podejrzany) o czyn z art 13 kk par 1 art
    282 kk, oraz art 11 kk i art 286 kk. Na obecnym etapie sledztwa
    (dochodzenia) zglosila sie osoba, która przyznala sie do tych
    zarzutów i potwierdzila wyjasnienia meza, ze on nie ma nic z tym
    wspólnego. Zostal zastosowany wobec niego areszt tymczasowy (sprawca,
    który sie przyznal nie zostal aresztowany). Mezowi przydzielono
    obronce z urzedu (od ponad roku leczyl sie psychiatrycznie).

    Maz sam nie wystepowal o obronce ani z urzedu ani sam nie szukal
    adwokata, poniewaz jest przekonany o swojej niewinnosci, jednak w
    tych okolicznosciach nie rozumiem postepowania prokuratury. Dlaczego
    mimo posiadania zeznan "prawdziwego" sprawcy maz nadal jest
    aresztowany i co zrobic aby obronca z urzedu zajal sie rzetelnie
    ta sprawa?

    Pozdrawiam wszystkich