  • 1. Data: 2009-03-03 21:02:17
    Temat: wyliczenie wysokosci odzkodowania za zakaz konkurencji
    Od: bud <b...@i...pl>

    Witam ponownie,

    Mam podobny temat do ostatniego ale jednak inny - stad oddzieleny email.

    Jak nalezy wyliczyc wynagrodzenie (przysluguje mi 25%) w ramach
    comiesiecznych rat za niepodejmowanie pracy u konkurencji.

    Zastanawiam sie od jakiej kwoty liczymy te 25% i czy jest to kwota
    stalam ktora pracodawca wyplaca po ustaniu stosunku pracy.
    Czy od brutto? Netto?
    moje wynagrodzenie skladalo sie z czesci stalej x i comiesiecznych
    wyplat prowizyjnych oraz opieki medycznej.

    prosze pomozcie
    Przemek

  • 2. Data: 2009-03-04 13:14:56
    Od: kuba <j...@g...com>

    bud pisze:
> [...]
    > Czy od brutto? Netto?
    > moje wynagrodzenie skladalo sie z czesci stalej x i comiesiecznych
    > wyplat prowizyjnych oraz opieki medycznej.

    Załóżmy, że zakaz konkurencji obowiązuje x miesięcy. W takim wypadku
    sumujesz kwoty wynagrodzenia (wynagrodzenie zasadnicze+prowizje) brutto,
    jakie otrzymałeś od pracodawcy w okresie x miesięcy przed ustaniem
    stosunku pracy, obliczasz od tej kwoty 25% i dzielisz przez x - jest to
    kwota należna ci co miesiąc.

    Mówi o tym art. 101(2) par. 3 Kodeksu pracy.

    pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2009-03-04 18:53:16
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 04 Mar 2009 14:14:56 +0100, kuba napisał(a):

> [...]
    > jakie otrzymałeś od pracodawcy w okresie x miesięcy przed ustaniem
    > stosunku pracy, obliczasz od tej kwoty 25% i dzielisz przez x - jest to

    Jest to kwota "nie niższa niż tak wyliczona". Można się umówić na lepsze
    warunki dla "byłego pracownika". Wszystko zależy od zdolności
    negocjacyjnych stron i od "wartości byłego pracownika".

  • 4. Data: 2009-03-04 21:25:10
    Od: kuba <j...@g...com>

    Artur pisze:

    > Jest to kwota "nie niższa niż tak wyliczona". Można się umówić na lepsze
    > warunki dla "byłego pracownika". Wszystko zależy od zdolności
    > negocjacyjnych stron i od "wartości byłego pracownika".

    Znam przepis, po prostu wątkodawca w pierwszym poście napisał, że
    przysługuje mu 25%.

    pzdr