  • 1. Data: 2009-03-03 20:33:17
    Temat: Dom, a niepoczytalność poprzedniego wlaściciela
    Od: "Marek K." <s...@w...pl>

    Witam,
    piszę ponieważ mam pewien problem i zastanawiam się jakie kroki
    powinienem podjąć w związku z dosyć nietypową sytuacją. W zeszłym roku
    kupiłem wraz z działką dom. Skorzystałem z oferty jednej z lokalnych
    agencji nieruchomości, w której to ofercie znalazłem rozsądną
    propozycję. Zdecydowałem się. Zakupu dokonałem za pośrednictwem tej
    agencji w obecności notariusza. Poprzedni właściciele (małżeństwo wraz z
    dziećmi, dom był wspólny) wymeldowali się, a ja dostałem kluczyki i
    wziąłem się za remont. Dom już jest prawie skończony. W perspektywie
    kilku miesięcy gotowy do zamieszkania, aż tu nagle zjawia sie w progu
    poprzednia właścicielka i żąda zwrotu domu z uwagi na fakt, iż w
    momencie zakupu była niepoczytalna i ja to wykorzystałem aby bezprawnie
    przejąć jej własność. Jestem bardzo zaskoczony tą całą sytuacją.
    Poprzednia właścicielka odgraża się że odda sprawę do sądu uzasadniając
    wszystko swoją tymczasową niepoczytalnością w trakcie przeprowadzania
    całej transakcji. Co o tym myślicie?

    dzięki za odpowiedz
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2009-03-03 20:47:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek K." <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]

    > Poprzednia właścicielka odgraża się że odda sprawę do sądu uzasadniając
    > wszystko swoją tymczasową niepoczytalnością w trakcie przeprowadzania

    Jej mąż też był niepoczytalny?

  • 3. Data: 2009-03-03 20:51:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek K. wrote:
> [...]
    > Poprzednia właścicielka odgraża się że odda sprawę do sądu uzasadniając
    > wszystko swoją tymczasową niepoczytalnością w trakcie przeprowadzania

    Raczej może się iść bujać.
    Ciekawe jak bardzo była niepoczytalna, że notariusz nie miał zastrzeżeń
    co do faktu, że zrozumiała treść aktu noarialnego i się pod nim podpisała.

  • 4. Data: 2009-03-03 20:58:26
    Od: "Marek K." <s...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Jej mąż też był niepoczytalny?

    nie mam zielonego pojęcia, ale wole być przygotowany na najgorsze.

    Pzdr
    Marek

  • 5. Data: 2009-03-03 20:59:18
    Od: "Marek K." <s...@w...pl>

    witek wrote:

    > Raczej może się iść bujać.
    > Ciekawe jak bardzo była niepoczytalna, że notariusz nie miał zastrzeżeń
    > co do faktu, że zrozumiała treść aktu noarialnego i się pod nim podpisała.

    ja żyje w Polsce i czasem oglądam telewizję. Nie chciałbym się bardzo
    zdziwić.

    pzdr
    Marek

  • 6. Data: 2009-03-03 21:04:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > ja żyje w Polsce i czasem oglądam telewizję. Nie chciałbym się bardzo
    > zdziwić.

    Chyba nie masz wyboru, przecież jej nie odpuścisz.
    Niech idzie do sądu, a Ty przygotuj kasę na prawników.

  • 7. Data: 2009-03-03 21:12:28
    Od: "Marek K." <s...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Chyba nie masz wyboru, przecież jej nie odpuścisz.
    > Niech idzie do sądu, a Ty przygotuj kasę na prawników.

    To właśnie mnie martwi... calkiem sporo się zadłużyłem aby kupić ten dom
    i spłacam regularnie raty, dodatkowe obciążenie może być dla mnie sporym
    problemem.

    Wysokich kosztów takich procesów i ewentualnej obrony mogę się spodziewać?

    Dzięki za odpowiedź
    pzdr
    Marek

  • 8. Data: 2009-03-03 21:16:39
    Od: "Czeresniak" <d...@o...pl>

    > poprzednia właścicielka i żąda zwrotu domu z uwagi na fakt, iż w
    > momencie zakupu była niepoczytalna i ja to wykorzystałem aby bezprawnie
    > przejąć jej własność. Jestem bardzo zaskoczony tą całą sytuacją.

    Nie jestem tego na 100% pewien ale niepoczytalność orzeka chyba sąd i
    wyznacza opiekuna. Bardzo prawdopodobne, że jeśli rzeczywiście była
    niepoczytalna to jej opiekunem był jej mąż.
    Więc najpierw bym zażądał zaświadczenia o niepoczytalności.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2009-03-03 21:26:53
    Od: "Marek K." <s...@s...pl>

    Czeresniak wrote:

> [...]
    > niepoczytalna to jej opiekunem był jej mąż.
    > Więc najpierw bym zażądał zaświadczenia o niepoczytalności.

    dziękuję za odpowiedź

    No dobrze, ale nawet jakby mieli zaświadczenie o niepoczytalności to co
    wtedy? Skąd ja miałem o takich rzeczach wiedzieć jak kupowałem dom?
    Poszedłem do agencji, wybrałem i kupiłem.

    Pod umową kupna/sprzedaży jest podpisana ona i jej mąż (to była ich
    wspólna własność i ich wspólna decyzja), czy jest taka możliwość, że
    oboje byli niepoczytalni, a dom sprzedali bez wiedzy ewentualnych
    opiekunów? i co wtedy?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 10. Data: 2009-03-03 21:36:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > właścicielka odgraża się że odda sprawę do sądu uzasadniając wszystko
    > swoją tymczasową niepoczytalnością w trakcie przeprowadzania całej

    Ja uważam, że jej stan nie poprawił się, a nawet pogorszył w chwili
    obecnej. Faktycznie jest niepoczytalna. W mojej ocenie ma niewielkie szanse
    przed sądem, a bez sądu tego nie zdoła przeforsować, bo ktoś te
    niepoczytalność musi stwierdzić.