    From: Adam Szpakowski <w...@p...gliwice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wyłączność na internet na terenie sm (długie)
    Date: Thu, 21 Nov 2002 00:09:26 +0100

    Witam,

    Właśnie na klatkach na terenie SM pojawiło się ogłoszenie przytoczone
    poniżej w pełnej treści.

    Na tym tereni działa kilka sieci amatorskich. Część z nich zorganizowała się
    w stowarzyszenie (pełne z DG + wkrótce zgłoszenie do URTiP).

    W związku z ogłoszeniem mam pytania:
    1) czy ogłoszenie to jest zgodne z prawem? Czyli, czy spółdzielnia może
    podpisywać umowy na wyłączność?
    2) Czy jeśli jakaś grupa mieszkańców się zorganizuje, to czy może dla siebie
    założyć sieć z dostępem do internetu?
    3) Czy SM może zabronić założyć sieć członkom stowarzyszenia, jeśli jednym z
    jego (Stowarzyszenia) celów w zarejestrowanym w KRS-ie Statucie jest
    integracja lokalnych społeczności i tworzenie dostępu do internetu dla
    członków?
    4) czy SM może zabronić działania na swym terenie zarejestrowanego
    stowarzyszenia, które działa z woli (części) mieszkańców, którzy są jego
    członkami?

    Dodam, że z poniższego pisma SM wynika, że nawet modemu posiadać nie można
    (o SDI nie wspominając) bo: "TV Broker jako jedyna firma uzyskala zgode SM
    na udostepnianie lokatorom laczy internetowych". Ogranicza to też moją
    osobistą wolność, gdyż zabrania mi np. podpisać umowę na łącze dzierżawione
    i pasmo od dowolnego providera.

    Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie informacje i namiary na akty prawne
    pomocne w tej sprawie.

    Mnie jako laikowi przychodzi na razie do głowy ustawa antymonopolowa i o
    zakazie nieuczciwej konkurencji (jeśli dobrze nazwy przytoczyłem). Jest to
    na razie moja (i nie tylko) lektura na dzisiejszą noc :-).

    Ogólnie sporo osób ma zamiar zrobić duży szum loklanie (i nie tylko) w tej
    sprawie, ale ważną rzeczą jest poparcie się paragrafami.

    Dodam jeszcze, że SM "przy Politechnice SLaskiej" nie jest jedyną
    spółdzielnią w okolicy, w której firma "Broker" prowadzi takie działania,
    choć z tego co wiem, to pierwszą, która robi to tak otwarcie.

    Z góry dziękuję za pomoc

    Adam Szpakowski
    Gliwickie Stowarzyszenie Internautów - "GSI"

    Informacja spółdzielni

    SPOLDZIELNIA MIESZKANIOWA
    przy Politechnice SLaskiej
    44-100 Gliwice ul. Jasna 8
    tel. 31-64-17; 31-64-10 Gliwice, 18.11.2002r

    INFORMACJA

    Administracja Spoldzielni Mieszkaniowej przy
    Politechnice Slaskiej w Gliwicach ponownie
    informuje lokatorow naszych budynkow na
    os.Sikornik, ze Telewizja Kiblowa "Broker"
    umozliwia staly dostep do sieci Internetu
    (poprzez istniejaca instalacje telewizyjna).

    Wszystkich zainteresowanych ww. usluga
    prosi sie o kontakt pod bezplatny numer
    Teleserwisu 0800-163-005
    (czynny codziennie w godzinach 8oo - 20oo)

    Jednoczesnie informujemy, ze TV BROKER jako
    jeduna firma uzyskala zgode Spoldzielni na
    udostepnienienie lokatorom laczy internetowych.

    W zwiazku z powyzszym wszelkie inne sieci
    internetowe dzialajace w naszych budynkach na
    os. Sikornik, jako nie majace zgody Spoldzielni,
    beda likwidowane, ez ponoszenia jakiejkolwiek
    odpowiedzialnosci ze strony Spoldzielni.

    KIEROWNIK
    DZIALU G.Z.M.
    *Helena Wisniewska*