  • 1. Data: 2006-08-15 15:24:19
    Temat: wyłączenia prądu
    Od: "Cezarys" <c...@g...tam.pl>

    Od 3 tygodni codziennie na ok 5-10 sekund.
    Czy to ma zastosowanie?
    § 32. 1. Jeżeli strony nie ustaliły w umowie sprzedaży standardów
    jakościowych energii elektrycznej, obowiązują je następujące standardy
    jakościowe:

    1) częstotliwość 50 Hz z maksymalnymi odchyleniami od -0,5 Hz do +0,2
    Hz,

    2) dopuszczalne odchylenie napięcia od znamionowego w czasie 15 minut w
    przedziale od -10% do +5% w sieciach o napięciu znamionowym niższym niż
    110 kV i w sieci o napięciu 400 kV oraz 10% w sieciach o napięciu
    znamionowym 110 i 220 kV,

    3) współczynniki odkształcenia napięcia oraz zawartość poszczególnych
    harmonicznych odniesionych do harmonicznej podstawowej nie mogą
    przekraczać odpowiednio: a) 1,5% i 1,0% - dla miejsc przyłączenia
    leżących w sieci o napięciu znamionowym wyższym niż 110kV, b) 2,5% i
    1,5% - dla miejsc przyłączenia leżących w sieci o napięciu znamionowym
    nie wyższym niż 110 kV i wyższym niż 30 kV, c) 5,0% i 3,0% - dla miejsc
    przyłączenia leżących w sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 30
    kV i wyższym niż 1 kV, d) 8,0% i 5,0% - dla miejsc przyłączenia leżących
    w sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV,

    4) warunkiem utrzymania napięcia w granicach określonych w pkt. 1-3 jest
    pobieranie przez odbiorcę mocy nie większej od mocy umownej, przy
    współczynniku tg ? nie większym niż 0,4

    Najchętniej chciałbym żeby to działało :)

    CEzar

  • 2. Data: 2006-08-15 17:20:18
    Temat: Re: wyłączenia prądu
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Cezarys" <c...@g...tam.pl> napisał w wiadomości
    > Od 3 tygodni codziennie na ok 5-10 sekund.
    > Czy to ma zastosowanie?
    > § 32. 1. Jeżeli strony nie ustaliły w umowie sprzedaży standardów
    > jakościowych energii elektrycznej, obowiązują je następujące standardy

    [...]

    > Najchętniej chciałbym żeby to działało :)

    Przecież w tym co wkleiłeś, nie ma ani słowa o przerwach w dostawie, a
    to właśnie te zapisy powinny Cię w tym przypadku interesować.

    U mnie też się zdarzają i to takie przerwy, że jedynym objawem było (bo
    kupiłem UPS-a) resetowanie się kompa, czasami jedynie światło tylko
    przygasło. I powiem Ci więcej nadal się zdarzają, bo bywa, że mi UPS na
    moment się załączy.
    Kup UPS-a nawet z baterią w stanie agonalnym i powinno pomóc. Na allegro
    takie za psie pieniądze można kupić. Mój np. ma kilka lat, bateria starcza
    ledwie na 3 minuty, ale, tak jak u Ciebie większość przerw w dostawach
    energii elektr. to tak od poniżej sekundy, do kilku sekund. Sam nie wiem z
    czego to wynika, bo mieszkam na osiedlu w sporym mieście, gdzie wszystkie
    przewody od podstacji idą ziemią.

  • 3. Data: 2006-08-15 20:14:40
    Od: "Cezarys" <c...@g...tam.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sekund. Sam nie wiem z czego to wynika, bo mieszkam na osiedlu w
    > sporym mieście, gdzie wszystkie przewody od podstacji idą ziemią.

    Mam kupić UPS-a na całą chałupę? Mam kilkanaście urządzeń w różnych
    miejscach i różnego zastosowania, a sekwencja wyłąćz-włącz powtórzona
    kilka razy nie wróży nic dobrego. Co kopa to mam laptopa i to nie jest
    ten problem.
    CEzarys