  • 1. Data: 2006-08-15 07:27:08
    Temat: Lokal użytkowy
    Od: "Maciejka" <f...@n...pl>

    Prowadzę sklep w wynajmowanym od osób fizycznychlokalu. Umowę sporządziliśmy
    01.02.2005 do 31.12.2009 r. W lokal włożyłem sporo pieniędzy aby z ruiny
    (brak okien, podłóg, drzwi, obsypujący się tynk itd) zrobić ładny
    lokal.Stawka za wynajem jak za ruderę). Umowa nie przewiduje mozliwości
    wypowiedzenia przez wynajmującego oraz zwrotu poniesionych nakładów na
    remont.
    W dniu 03.07.2006 nieruchomość , gdzie znajduje się sklep zostałą sprzedana
    spółce z o.o.. 31.07.2006 otrzymałem wypowiedzenie umowy najmu. Twierdzą, że
    umowa nie ma daty pewnej.
    Czy faktycznie jeśli na umowach nie ma potwierdzenia urzędowego to mogą
    wypowiedzieć umowy? A może są wyroki SN mówiące inaczej.
    Czy aby mnie zmusić do opusczenia lokalu musi być wyrok o eksmisji?
    Czy w razie opuszczenia lokalu przed czasem wygaśnięcia umowy, należy mi się
    odszkodowanie m.innymi za nie osiągnięte dochody, adaptację lokalu itp od
    zbywcy?
    Czy mogę zdemontować wszystko wewnątrz i przywrócić lokal do stanu
    pierwotnego?

    Pozdrawiam grupę Andrzej