    From: TK <t...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wykorzystanie recenzji przez księgarnię internetową
    Date: Tue, 18 Sep 2007 12:19:28 +0200

    Witam!

    Napisałem dla pewnego wydawnictwa recenzje książek. Nieodpłatnie,
    wydawnictwo dostarczyło mi jednynie egzemplarze recenzenckie. Recenzje
    zostały umieszczone na stronie WWW wydawnictwa. Zwykle, jeśli ktoś inny
    chciał taką recenzję umieścić na innej stronie, po prostu wysyłał do
    mnie zapytanie.

    Niedawno znalazłem księgarnię internetową, która umieściła na swojej
    stronie wszystkie recenzje napisane przeze mnie dla wspomnianego
    wcześniej wydawnictwa (około 260 sztuk), bez wskazania, skąd pochodzą
    (jedynie moje imię i nazwisko). Uważam, ze zostało tutaj złamane prawo
    autorskie. Tym bardziej, że recenzja zwykle zachęca do zakupu książki.

    Niestety nie mogę skontaktować się z tą księgarnią. Nie odpisują na
    emaile, a telefonu nie podali (telefon firmy znalazłem w książce
    telefonicznej, ale nikt go nie odbiera).

    Co zrobić w takiej sytuacji? Iść od razu do prokuratury, czy próbować
    wysyłać jakieś pisma do księgarni? Te recenzje akurat były napisane
    bezpłatnie, ale zwykle stawka za sztukę wynosi ok 100 zł brutto.

    Pozdrowienia!
    Tomasz
    Wrocław