  • Data: 2007-09-18 12:12:38
    Temat: Re: wykorzystanie recenzji przez księgarnię internetową
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "TK" <t...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:fco8b1$nlj$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > Napisałem dla pewnego wydawnictwa recenzje książek. Nieodpłatnie,
    > wydawnictwo dostarczyło mi jednynie egzemplarze recenzenckie. Recenzje
    > zostały umieszczone na stronie WWW wydawnictwa. Zwykle, jeśli ktoś inny
    > chciał taką recenzję umieścić na innej stronie, po prostu wysyłał do mnie
    > zapytanie.
    >
    > Niedawno znalazłem księgarnię internetową, która umieściła na swojej
    > stronie wszystkie recenzje napisane przeze mnie dla wspomnianego wcześniej
    > wydawnictwa (około 260 sztuk), bez wskazania, skąd pochodzą (jedynie moje
> [...]

    witam!

    napisz do wydawnictwa pismo wzywające ich do zaniechania naruszenia twych
    praw jako autora recenzji pod rygorem wystąpienia na drogę sądową z
    odpowiednimi roszczeniami o których mowa w art.79 ustawy o prawie autorskim
    i prawach pokrewnych; a zatem: 1) zaniechanie naruszeń, 2) usunięcie skutków
    naruszenia, 3) naprawienia szkody: a) na zasadach ogólnych, albo b) przez
    zapłatę kwoty 2x wynagrodzenia, a jeżeli naruszenie było zawinione - 3x
    wynagrodzenia za utwór, 4) wydanie uzyskanych z tego tytułu korzyści;

    możesz tez zgłosić fak popełnienia plagiatu - przestępstwo z art.115 ww.
    ustawy - na policję i wskazac stosowne dowody na to; są też przstępstwa
    dotyczące bezprawnego rozpowszechniania cudzego utworu bez zgody - art.116
    tejże ustawy

    pzdr