  • 11. Data: 2004-11-03 09:09:38
    Temat: Re: wspolne wykorzystanie oprogramowania
    Od: "grinder" <s...@g...pl>

    witam

    dziekuje za wszystkie odpowiedzi,
    chyba jednak nie do konca precyzyjnie sie wyrazilem

    mnie chodzi o sytuacje kiedy ja niejako "wnosze" programy
    do firmy znajomego (on ma dzialalnosc i siedzibe/lokal)
    wszystkie programy ktorych uzywam, instaluje na Jego
    komputerze a ze swojego komputera kasuje

    jak wtedy wyglada kwestia wykorzystania wspolnego
    tych programow

    moja watpliwosc wynika z tego ze pierwotnie sa one zarejestrowane
    na mnie jako na osobe fizyczna i nie wiem czy nie powinny sie
    znajdowac tez na komputerze znajdujacym sie fizycznie pod adresem
    jaki podaje np. na podpisywanej umowie na dane dzielo
    (tam podaje swoj adres meldunkowy, jako osoba fizyczna)

    nie jest to dla mnie zbyt jasne...

    i jak wtedy bedzie wygladala kwestia podpisywanych przeze mnie umow
    o dzielo i rachunkow wystawianych do nich ? nie moge przeciez podac
    adresu mojego znajomego bo formalnie nie jestem jego wspolnikiem
    czy w takim ukladzie bede musial z nim (jako firma) podpisac kazdorazowo
    umowe o dzielo a On bedze musial wystawic mojemu klientowi np. fakture ?

    bede wdzieczny za info,
    pozdrowienia, Robert.

  • 12. Data: 2004-11-03 10:06:22
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Przeczytasz w końcu eulę? Zwykle tam również umieszczane są informację o
    cesjach/zmianie właściciela.

  • 13. Data: 2004-11-03 11:11:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2004, JFK wrote:
    [...]
    >+ Czemu mam wrazenie ze sie idealnie zgadzamy? ;-)

    "Istnieje duży zbiór stanów wspólny dla tego co akcentujemy" :)

    Niemniej mi chodziło o zasadę: nawet JAKBY w licencji (w rozumieniu
    "umowa na użytkowanie programu") nie było słowa na ten temat,
    to i tak prawa do "użyczenia" nie ma.
    A ty do jeża z drugiej strony:

    >+ Ja caly czas pisalem wylacznie o rzeczach sprecyzowanych w licencji

    ...ano właśnie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-11-03 11:18:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2004, grinder wrote:
    >+ chyba jednak nie do konca precyzyjnie sie wyrazilem
    >+
    >+ mnie chodzi o sytuacje kiedy ja niejako "wnosze" programy

    Chodzi o owo "niejako" przede wszystkim.
    Ty NIE CHCESZ "wnieść" do firmy - bo to byłby "wkład",
    spisany w umowie, stanowiący "majątek w działalności"
    i tak dalej.
    Ty chcesz UŻYCZYĆ.

    [...]
    >+ moja watpliwosc wynika z tego ze pierwotnie sa one zarejestrowane
    >+ na mnie jako na osobe fizyczna

    To jest osobna sprawa.
    IMO - co najmniej sporna.
    *PODOBNOŻ* niektóry twórcy niektórych programów zastrzegają sobie
    "niesprzedawalność" programu (znaczy: "pozwolenia na używanie
    egzemplarza"). Ale niech będzie że to nie temat dyskusji.

    Pierwotnym "problemem" jest fakt że to NIE BĘDĄ programy "jego
    firmy". Czyli je użyczasz... a na to musi być wyraźna zgoda
    w licencji...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-11-03 12:11:46
    Od: "grinder" <s...@g...pl>

> [...]
    > Ty NIE CHCESZ "wnieść" do firmy - bo to byłby "wkład",
    > spisany w umowie, stanowiący "majątek w działalności"

    ok, po raz kolejny dziekuje za odpowiedz

    mozemy podpisac taka umowe
    i ja wtedy wniose swoje programy jako wklad do jego firmy,
    to nie jest problem, skoro chcemy dzialac razem

    tylko co radzicie konkretnie w takim ukladzie ?
    zalozenie spolki cywilnej czy z o.o. ?

    i czy w takiej spolce mozna wogole podpisywac umowy
    o dzielo na poszczegolne projekty czy tez w gre wchodzi
    juz tylko wystawianie faktut VAT ?

    bede wdzieczny za info,
    pozdrowienia, Robert.

  • 16. Data: 2004-11-04 09:16:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2004, grinder wrote:
    [...]
    >+ tylko co radzicie konkretnie w takim ukladzie ?

    Nic. Po rady to do doradzcy... (nie żartuję :])

    >+ zalozenie spolki cywilnej czy z o.o. ?

    Przejrzyj archiwa: S.C. to kwestia zaufania :> (wspólnicy
    odpowiadają SOLIDARNIE o ile coś ci to mówi za długi), zaś
    z o.o. to znacząco wyższy koszt - bo pełna księgowość.

    >+ i czy w takiej spolce mozna wogole podpisywac umowy
    >+ o dzielo na poszczegolne projekty czy tez w gre wchodzi
    >+ juz tylko wystawianie faktut VAT ?

    Y.... spółka ma zamawiać czy ma wykonywać ?
    No i za *umowę o dzieło* realizowaną w ramach działalności
    gospodarczej :) wystawia się fakturę VAT (pomijając
    możliwe zwolnienia przy małych kwotach i pewnych działach
    DG).
    Zaś osoba fizyczna (nie prowadząca DG) powinna - przynajmniej
    w niektórych przypadkach - wystawiać za "dzieło" f-rę VAT.
    W przepisach jest tak namieszane ze na razie to wszyscy się
    głowią jakie będą pierwsze wyroki "w tym temacie"...

    pozdrowienia, Gotfryd