  • 1. Data: 2005-12-18 12:50:03
    Temat: wiek poborowego
    Od: "arti" <aaaaa@.pl>

    mam 23 lata (rocznik 1982r.), uczę się w szkole policealnej i mam odroczoną
    służbę wojskową. jak jest z wiekiem poborowego kiedy może przejść do
    rezerwy?słyszałem że jest to 24 jesli nie studiuje i 28 jeśli się te studia
    ukończy (czy chodzi tu również o szkołę policealną).
    pobieram rentę rodzinną po zmarłym ojcu, czy są jakieś sposoby aby ominąć
    wojsko, bo w domu krucho z pieniędzmi. mieszkam z matką i siostrą.
    z góry dziękuję za odpowiedzi

  • 2. Data: 2005-12-18 22:44:06
    Temat: Odp: wiek poborowego
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    > pobieram rentę rodzinną po zmarłym ojcu, czy są jakieś sposoby aby ominąć
    > wojsko, bo w domu krucho z pieniędzmi. mieszkam z matką i siostrą.
    > z góry dziękuję za odpowiedzi

    Możesz właśnie poprosić o odroczenie ze względu na to, że np. utrzymujesz
    matkę i siostrę.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2005-12-19 01:40:16
    Temat: Re: wiek poborowego
    Od: Viator <p...@w...pl>

    On Sun, 18 Dec 2005 13:50:03 +0100, arti <aaaaa@.pl> wrote:

    > mam 23 lata (rocznik 1982r.), ucz? si? w szkole policealnej i mam
    > odroczon?
    > s?u?b? wojskow?. jak jest z wiekiem poborowego kiedy mo?e przej?ae do
    > rezerwy?s?ysza?em ?e jest to 24 jesli nie studiuje i 28 je?li si? te
    > studia
    > uko?czy (czy chodzi tu równie? o szko?? policealn?).
    > pobieram rent? rodzinn? po zmar?ym ojcu, czy s? jakie? sposoby aby omin?ae
    > wojsko, bo w domu krucho z pieni?dzmi. mieszkam z matk? i siostr?.
    > z góry dzi?kuj? za odpowiedzi

    wg pani z WKU Opole nie musisz sie niczym martwic, bo caly rocznik '82
    zostal przeniesiony do rezerwy.

  • 4. Data: 2005-12-19 01:44:20
    Od: Viator <p...@w...pl>

    On Mon, 19 Dec 2005 02:40:16 +0100, Viator <p...@w...pl> wrote:

    > wg pani z WKU Opole nie musisz sie niczym martwic, bo caly rocznik '82
    > zostal przeniesiony do rezerwy.

    czytajac post o "bucach z WKU" dochodze do wniosku, ze byc moze mowimy o
    tym samym przypadku - tzn, ze dotyczy to tylko tych będących absolwentami
    szkół wyższych przeznaczonymi do odbycia przeszkolenia wojskowego, którzy
    stali się absolwentami w 2005 r. lub wcześniej, o ile studia rozpoczęli
    przed rokiem akademickim 2002/2003. ale pewien nie jestem, wiec w sumie
    teraz dochodze do wniosku, ze nie powinienem byl zabierac glosu.