  • 1. Data: 2003-10-27 12:22:50
    Temat: wezwanie do zaplaty - list z sadu
    Od: "leukocyt" <l...@p...fm>

    Jak ustosunkowac sie do wyslanego przez sad wezwania do zaplaty?

    Juz wyjasniam sytuacje:

    7 miesiecy temu mialem hurtowa sprawe (bylo kilku oskarzonych o podobne
    czyny, chociaz teoretycznie kazdy z nas mial oddzielne sprawy na jednej
    rozprawie, tzn. podejscie do kazdego oskarzonego bylo indywidualne:), na
    ktorej zasadzono mi kare w postaci finansowego zadoscuczynienia na rzecz
    kilku firm w wysokosci 10 tys. zl.
    Dzisiaj dostalem pismo z sadu, ktore zawieralo dwa wezwania do zaplaty:
    jedno do zaplaty kosztow sprawy (ok 130zl) i wszystko tu jest okreslone tzn.
    termin do kiedy musze wplacic, gdzie musze wplacic itd. To jest wszystko
    jasne.
    Natomiast drugie wezwaie do zaplaty opiewa na sume 10 tys. zl "na rzecz
    jednej z firm... (tutaj wymienione sa nazwy firm z adresami)". Nie ma
    natomiast zadnej informacji na temat terminow, numerow kont itd.

    I tu rodza sie moje pytania:

    1. Jak mam to rozumiec? Sam mam dorzec do tych firm i ustalic z nimi, czy te
    10 tys. bierze jedna firma czy tez dziela sie na 3 czesci (bo firmy byly 3)
    ?
    2. Mam czekac az te firmy odezwa sie do mnie?
    3. Czy moge prosic te firmy o ewentualne rozlozenie platnosci na raty,
    czesciowe czy tez calkowite umorzenie splaty?

    Pozdrawiam
    leukocyt

    PS. Nigdy nie badzcie z prawem na bakier...

  • 2. Data: 2003-10-27 12:59:00
    Temat: Re: wezwanie do zaplaty - list z sadu
    Od: p...@p...onet.pl

    1. wg mnie powinienes zachowaćsięstricte tak jak orzeczono w sentencji wyroku
    2. jesli coś jest niejasne moze lepiej zlozyc rzeczona kwote do depozytu
    sadowego ?

  • 3. Data: 2003-10-27 19:28:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    czy te
    > 10 tys. bierze jedna firma czy tez dziela sie na 3 czesci (bo firmy byly

    Jeśli w piśmie wymieniono tylko jedną firmę, to jej płacisz.

    > 2. Mam czekac az te firmy odezwa sie do mnie?

    teraz, to może się pierwszy odezwać komornik, a to kosztuje.

    > 3. Czy moge prosic te firmy o ewentualne rozlozenie platnosci na raty,
    > czesciowe czy tez calkowite umorzenie splaty?

    Oczywiście, że możesz prosić. jeśli wyrażą zgodę to ich prawo.

  • 4. Data: 2003-10-30 10:20:46
    Od: "leukocyt" <l...@p...fm>

> [...]
    > 3. Czy moge prosic te firmy o ewentualne rozlozenie platnosci na raty,
    > czesciowe czy tez calkowite umorzenie splaty?

    Czy moje obawy, ze na grupie tej siedza same papugi czekajace, ze zapukam do
    nich i zadam to samo pytanie, po czym zostawie calkiem pokazna sumke ("z
    rachunkiem lub bez, jak pan woli") sie ziscily?
    To juz nic nie robi sie w tej branzy bezinteresownie?

    A moze pytania zbyt trudne jak na poziom tej grupy...?

    l.