-
111. Data: 2020-07-16 19:28:10
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 16.07.2020 o 19:24, J.F. pisze:
> Teraz szlabany automatyczne i czas bywa krotki.
> Ale chyba i tak lepiej polozyc niz przywalic w szlaban ... i tez polozyc
> :-)
Teraz to lepiej przywalić i się nie położyć. Łatwo się wyłamują, więc
pojedziesz dalej, a może nawet jak TOPy są to pociąg się zatrzyma jak
będziesz na przejeździe z moto leżał.
--
Shrek
-
112. Data: 2020-07-16 19:57:41
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 16.07.2020 o 15:13, Olin pisze:
>> fizyka jest od 7. klasy
> Tylko dla dziecków suwerena.
> Robert miał fizykę już w czwartej klasie i wyprowadzał wzory na drogę
> hamowania.
Było to na tyle dawno, że mógłbym nie pamiętać w ogóle :-) Za moich
czasów to sie zresztą "Przyroda" nazywało i to była połączona chemia,
fizyka i biologia.
--
Robert Tomasik
-
113. Data: 2020-07-16 19:59:15
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 16.07.2020 o 14:34, WS pisze:
> On Thursday, July 16, 2020 at 2:17:24 PM UTC+2, Robert Tomasik
> wrote:
>
> , nalezy
>>> uwzglednic opor powietrza - np. przy malej masie i duzych
>>> predkosciach ma odczuwalne znaczenie (chocby motocykl hamujacy z
>>> ~200km/h)
>>>
>> Chyba nieodpowiednie podręczniki czytujesz.
>>
>> To o czym piszesz ma niewielkie znaczenie, albowiem przy hamowaniu
>> awaryjnym najczęściej dochodzi do zablokowania kół.
>
> a tam ;) opor powietrza na moto wrecz czuc, wystarczy poogladac
> wyscigi moto GP, dochodzac do zakretu podnosza sie nad owiewki...
> podobno moze to dolozyc opoznienie rzedu 0.5g (fakt, przy
> predkosciach mocno ponadprzepisowych)
>
> Co do zablokowania kol, to ABS w samochodach jest juz z 15 lat
> obowiazkowy, sporo (wiekszosc?) motocykli tez ma
>
Jest, ale celem ABS jest zachowanie sterowności, bo siły ludzkiej nie ma
i bariery siły tarcia nie przeskoczysz.
--
Robert Tomasik
-
114. Data: 2020-07-16 20:10:33
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 16.07.2020 o 15:36, J.F. pisze:
> Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5f104552$0$17363$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 16.07.2020 o 13:26, WS pisze:
>> To o czym piszesz ma niewielkie znaczenie, albowiem przy hamowaniu
>> awaryjnym najczęściej dochodzi do zablokowania kół. W praktyce w
>> poważniejszych przypadkach p prostu biegły robi eksperyment procesowy i
>> bada, jak dany samochód się zachowuje na danej konkretnej nawierzchni.
>
> Ponoc zrobili w tym slynnym niedawno wypadku w Warszawie na przejsciu
> ... ale mieli szczescie, bo samochod prawie caly.
>
> W wielu przypadkach to juz nie ma jak przetestowac, a chocby glupia
> zbita szyba przez pieszego (napad z wlamaniem :-)) utrudnia jezdzenie
> 130 ...
Nasz TU-154 w Smoleńsku też niespecjalnie się nadawał do
eksperymentowania a dali radę. Samochody też bywaj ą w wielu podobnych
ukompletowaniach budowane.
> A do Oswiecimia zanim podstawia druga opancerzona limuzyne, to pogoda
> sie zmieni.
Biegli u żywają jeszcze takich specjanych programów do symulacji.
>
> Wiec biegly zagląda do bieglych ksiazek, i pisze "wspolczynnik tarcia
> opony na suchej nawierzchni 0.6-0.8".
Tu już pomagają oględziny miejsca zdarzenia. Współczynnik rzeczywisty da
się policzyć z długości drogi hamowania.
--
Robert Tomasik
-
115. Data: 2020-07-16 20:38:37
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, July 16, 2020 at 7:21:09 PM UTC+2, Shrek wrote:
> Piszą że w standardzie tylko dla jednej z wersji, dla pozostałych dwóch
> w opcji.
niby tak, ale " A centre stand comes standard with the ABS version only.", a kto
kupuje turystyka bez centralki? ;)
> No i nie da się niezauważyć, że u nas w "klubie" masszyny kładą zwykle
> ci bez absów;)
a ma ktos ABS? ;)
-
116. Data: 2020-07-16 21:06:40
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f10981b$0$518$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 16.07.2020 o 15:36, J.F. pisze:
> Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
>>> To o czym piszesz ma niewielkie znaczenie, albowiem przy hamowaniu
>>> awaryjnym najczęściej dochodzi do zablokowania kół. W praktyce w
>>> poważniejszych przypadkach p prostu biegły robi eksperyment
>>> procesowy i
>>> bada, jak dany samochód się zachowuje na danej konkretnej
>>> nawierzchni.
>
>> Ponoc zrobili w tym slynnym niedawno wypadku w Warszawie na
>> przejsciu
>> ... ale mieli szczescie, bo samochod prawie caly.
>
>> W wielu przypadkach to juz nie ma jak przetestowac, a chocby glupia
>> zbita szyba przez pieszego (napad z wlamaniem :-)) utrudnia
>> jezdzenie
>> 130 ...
>Nasz TU-154 w Smoleńsku też niespecjalnie się nadawał do
>eksperymentowania a dali radę.
mieli drugi, identyczny ... prawie.
Ale warunki pogodowe inne, choc akurat nie to testowano.
>Samochody też bywaj ą w wielu podobnych ukompletowaniach budowane.
Jakos nie bardzo mi sie chce wierzyc.
>> A do Oswiecimia zanim podstawia druga opancerzona limuzyne, to
>> pogoda
>> sie zmieni.
>Biegli u żywają jeszcze takich specjanych programów do symulacji.
Czyli symulacja od poczatku do konca, a nie rzeczywistosc.
>> Wiec biegly zagląda do bieglych ksiazek, i pisze "wspolczynnik
>> tarcia
>> opony na suchej nawierzchni 0.6-0.8".
>Tu już pomagają oględziny miejsca zdarzenia. Współczynnik rzeczywisty
>da
>się policzyć z długości drogi hamowania.
Ale chcesz policzyc predkosc z drogi hamowania i wspolczynnika,
predkosc jest Ci potrzebna, nie wspolczynnik, za wspolczynnik nie
posadzisz :-)
A teraz kazdy samochod z ABS i trudno te droge ustalic ...
J.
-
117. Data: 2020-07-16 21:08:22
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f108e29$0$522$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 16.07.2020 o 19:24, J.F. pisze:
>> Teraz szlabany automatyczne i czas bywa krotki.
>> Ale chyba i tak lepiej polozyc niz przywalic w szlaban ... i tez
>> polozyc :-)
>Teraz to lepiej przywalić i się nie położyć. Łatwo się wyłamują, więc
>pojedziesz dalej, a może nawet jak TOPy są to pociąg się zatrzyma jak
>będziesz na przejeździe z moto leżał.
ale dasz rade wylamac na moto, czy i tak sie skonczy wywrotka ...
gdzies na szynach ?
J.
-
118. Data: 2020-07-16 21:10:26
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: u2 <u...@o...pl>
W dniu 16.07.2020 o 21:06, J.F. pisze:
> A teraz kazdy samochod z ABS i trudno te droge ustalic ...
>
> J.
niedługo każdy nowy samochód będzie obowiązkowo wyposażony w GPS i
dylematy z jaką prędkością kierowca jechał się skończą:)
-
119. Data: 2020-07-16 21:12:13
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f108bc4$0$522$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 16.07.2020 o 10:28, J.F. pisze:
>>> Standardowa procedura - wszczęcie poprzedzą czynności
>>> sprawdzające.
>
>> Zaraz zaraz - czy mi sie wydaje, czy pisales wczesniej, ze jak nie
>> ma sprawy, to nic nie mozna ?
>Bo to zależy od tego na co odpisywał;)
>BTW - dziś gadałem z jednym kulsonem dzielnicowym - zgłoszenie
>wykroczenia. Jego niemoc dzieli się na dwa etapy:
>- dopóki nie będzie zgłoszone wykroczenie to on nic nie może, bo nie
>ma zgłoszenie (nic w sense nawet mu ponoć rozpytaywać nie wolno - po
>prostu nic).
Robert jakos tak pisal - bez podstawy nic nie moze ..
>- jak zostanie zgłoszone wykroczenie, to on już nic nie może, bo to
>wydział wykroczeń a nie dzielnicowy.
>- myślałem, że może w takim razie może coś w czasie zgłoszenia, ale
>to też nie on. Jaką w takim razie pełni rolę, skoro nic nie może nie
>potrafił mi odpowiedzieć.
Ma zadania, jak mu np wydzial wykroczen cos zleci :-)
>- a tak poza tym to on nic nie wie i nie może, bo mu się komórka
>zepsuła.
>To jest kurwa żenada - takie coś nosi mundur a potem płacze do
>słuchawki, że on to w zasadzie nic nie może, a nawet jakby mógł, to
>nie zrobi, bo jak on patoli uwagę zwróci to oni - uwaga kurwa! - to
>oni go nie słuchajom:( To na co komu takie kulsony?
Bo ty mu podsylasz patola nad patolami, ktory nie slucha :-)
I co ma mu dzielnicowy zrobic - pałą obić ? :-P
J.
-
120. Data: 2020-07-16 21:17:00
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, July 16, 2020 at 7:59:49 PM UTC+2, Robert Tomasik wrote:
> Jest, ale celem ABS jest zachowanie sterowności, bo siły ludzkiej nie ma
> i bariery siły tarcia nie przeskoczysz.
Oczywiscie, czasem ABS nawet wydluza droge hamowania, ale wspomnialem o nim a propos
tego zablokowania kół. Obecnie jest malo realne...