-
91. Data: 2020-07-16 11:13:28
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f1018fd$0$551$6...@n...neostrada.
pl...
Powiedz to kierowcom ciężarowych z ładunkiem i bez ;-))
Czy aby naprawde ?
Bo pomijajac to, ze moga miec za slabe hamulce jak na 40 ton, ze moze
celowo sa za slabe, bo naczepa nie ma ABS,
ze ostre hamowanie jest niebezpieczne - bo ladunek moze sie przesunac,
to tak w pierwszym przyblizeniu faktycznie nie powinno byc roznicy.
W drugim mogą wyjsc jakies cuda na styku guma-jezdnia,
w trzecim - jak sie sie juz zacznie slizgac, to energia na tyle duza,
ze sie guma stopi.
-----
> Opóźnienie spowodowane hamowaniem zależy od rodzaju nawierzchni, ale
> nie od masy pojazdu.
J.
-
92. Data: 2020-07-16 12:20:11
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Ciekawe, czy wyboje (chwilowe utraty tarcia opon o podłoże) powodują zmianę wzoru?
-----
> Czy aby naprawde?
-
93. Data: 2020-07-16 13:26:54
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, July 16, 2020 at 12:20:46 PM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
> Ciekawe, czy wyboje (chwilowe utraty tarcia opon o podłoże) powodują zmianę wzoru?
Wzoru nie, powoduja zmiane wspolczynnika tarcia (statycznego, dynamicznego), co
nalezy brac pod uwage, lub uzywac przyblizony, sredni wspolczynnik tarcia (tylko nie
wiadomo skad ;) )
Wiadomo, ze wzor jest uproszczony, w realu ten wsp. tarcia jest zmienny, zalezy
chocby od temp. opon, ktora rosnie w czasie hamowania, nalezy uwzglednic opor
powietrza - np. przy malej masie i duzych predkosciach ma odczuwalne znaczenie
(chocby motocykl hamujacy z ~200km/h)
-
94. Data: 2020-07-16 14:09:22
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 16.07.2020 o 10:28, J.F. pisze:
>>>> warto dodać że sąd skierował do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu
>>>> przestępstwa przez kierowcę SOP
>>> No i ziobrotura, w osobie Grażyny Pniak, nie może rozpocząć śledztwa, bo
>>> nie ma o niczym pojęcia:
>> Standardowa procedura - wszczęcie poprzedzą czynności sprawdzające.
> Zaraz zaraz - czy mi sie wydaje, czy pisales wczesniej, ze jak nie ma
> sprawy, to nic nie mozna ?
To musiał byś wskazać kontekst.
>
> No i ... czy prokurator otrzymawszy zawiadomienie o mozliwosci
> popelnienia przestepstwa nie powinien jakos sam sprawdzic zdarzenia, a
> nie tylko w ramach czynnosci sprawdzajacych poprosic o uzupelnienie
> danych ?
Nie mnie oceniać, co powinien. Wyjaśniłem przyczyny zaistniałego stanu
rzeczy.
>
> Co prawda juz raz akta sprawy ogladal, i wtedy uznal, ze winy SOP w tym
> zdarzeniu nie ma :-)
Ale może na rozprawie wyszły nowe nieznane wcześniej okoliczności?
>
> Aczkolwiek ... wtedy mogl sie oprzec na "jechalismy na sygnalach,
> bylismy uprzywilejowani".
> A pozniej, jak rozni swiadkowie zeznawali ze nie slyszeli, to to juz
> bylo sledztwo w sprawie/przeciw seicento, a nie kierowcy SOP, wiec juz
> nic nie mógł ? :-)
Między Bogiem, a prawdą, to sam fakt poruszania się "na kogutach" nie
daje prawa taranowania pojazdów po drodze. W znanych mi wypadkach, jeśli
chodzi o kierujących karetkami, strażami pożarnymi i radiowozami
przeważnie orzeka się winę kierującego pojazdem uprzywilejowanymi.
--
Robert Tomasik
-
95. Data: 2020-07-16 14:17:20
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 16.07.2020 o 13:26, WS pisze:
> On Thursday, July 16, 2020 at 12:20:46 PM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
>> Ciekawe, czy wyboje (chwilowe utraty tarcia opon o podłoże)
>> powodują zmianę wzoru?
>
> Wzoru nie, powoduja zmiane wspolczynnika tarcia (statycznego,
> dynamicznego), co nalezy brac pod uwage, lub uzywac przyblizony,
> sredni wspolczynnik tarcia (tylko nie wiadomo skad ;)
Wiadomo, skąd, ale nie jest to ani statyczny, a ni dynamiczny
współczynnik tarcia. Tam jeszcze wchodzi zmiana kierunku wektora oporu
tarcia.
) Wiadomo, ze
> wzor jest uproszczony, w realu ten wsp. tarcia jest zmienny, zalezy
> chocby od temp. opon, ktora rosnie w czasie hamowania, nalezy
> uwzglednic opor powietrza - np. przy malej masie i duzych
> predkosciach ma odczuwalne znaczenie (chocby motocykl hamujacy z
> ~200km/h)
>
Chyba nieodpowiednie podręczniki czytujesz.
To o czym piszesz ma niewielkie znaczenie, albowiem przy hamowaniu
awaryjnym najczęściej dochodzi do zablokowania kół. W praktyce w
poważniejszych przypadkach p prostu biegły robi eksperyment procesowy i
bada, jak dany samochód się zachowuje na danej konkretnej nawierzchni.
Zmiennych tego procesu jednak jest tak wiele, że dokładne wyznaczanie
paramentów przeważnie nie ma większego sensu prawnego. Nie jesteś w
stanie wszystkiego przewidzieć. Mógł najechać na ślimaka przy hamowaniu,
i w ogóle wszystko się zmieni. Mokre liście. Szarpnięcie kierownicą.
--
Robert Tomasik
-
96. Data: 2020-07-16 14:34:16
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, July 16, 2020 at 2:17:24 PM UTC+2, Robert Tomasik wrote:
, nalezy
> > uwzglednic opor powietrza - np. przy malej masie i duzych
> > predkosciach ma odczuwalne znaczenie (chocby motocykl hamujacy z
> > ~200km/h)
> >
> Chyba nieodpowiednie podręczniki czytujesz.
>
> To o czym piszesz ma niewielkie znaczenie, albowiem przy hamowaniu
> awaryjnym najczęściej dochodzi do zablokowania kół.
a tam ;)
opor powietrza na moto wrecz czuc, wystarczy poogladac wyscigi moto GP, dochodzac do
zakretu podnosza sie nad owiewki... podobno moze to dolozyc opoznienie rzedu 0.5g
(fakt, przy predkosciach mocno ponadprzepisowych)
Co do zablokowania kol, to ABS w samochodach jest juz z 15 lat obowiazkowy, sporo
(wiekszosc?) motocykli tez ma
-
97. Data: 2020-07-16 15:06:43
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: n...@o...pl
Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):
> Ja fizykę miałem od 6. klasy, ale widocznie szkoła była na niskim poziomie.
fizyka jest od 7. klasy
-
98. Data: 2020-07-16 15:08:31
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: n...@o...pl
"J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> Co prawda juz raz akta sprawy ogladal, i wtedy uznal, ze winy SOP w
> tym zdarzeniu nie ma :-)
pierwszy prokurator widział winę SOP ale szybko przestał być prokuratorem tej
sprawy
nie wiadomo dlaczego ;)
-
99. Data: 2020-07-16 15:13:01
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: Olin <k...@a...w.stopce>
Dnia Thu, 16 Jul 2020 15:06:43 +0200, n...@o...pl napisał(a):
> fizyka jest od 7. klasy
Tylko dla dziecków suwerena.
Robert miał fizykę już w czwartej klasie i wyprowadzał wzory na drogę
hamowania.
--
uzdrawiam
Grzesiek
adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl
"Wierzę, że tam w górze jest coś, co czuwa nad nami.
Niestety, jest to rząd."
Woody Allen
http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/
-
100. Data: 2020-07-16 15:36:01
Temat: Re: warunkowo umorzyli
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f104552$0$17363$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 16.07.2020 o 13:26, WS pisze:
>To o czym piszesz ma niewielkie znaczenie, albowiem przy hamowaniu
>awaryjnym najczęściej dochodzi do zablokowania kół. W praktyce w
>poważniejszych przypadkach p prostu biegły robi eksperyment procesowy
>i
>bada, jak dany samochód się zachowuje na danej konkretnej
>nawierzchni.
Ponoc zrobili w tym slynnym niedawno wypadku w Warszawie na przejsciu
... ale mieli szczescie, bo samochod prawie caly.
W wielu przypadkach to juz nie ma jak przetestowac, a chocby glupia
zbita szyba przez pieszego (napad z wlamaniem :-)) utrudnia jezdzenie
130 ...
A do Oswiecimia zanim podstawia druga opancerzona limuzyne, to pogoda
sie zmieni.
Wiec biegly zagląda do bieglych ksiazek, i pisze "wspolczynnik tarcia
opony na suchej nawierzchni 0.6-0.8".
J.