  • 1. Data: 2008-04-17 19:21:58
    Temat: w dokumentach 1 łazienka, faktycznie dodatkowo wc
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Witam

    Kupuję mieszkanie. W księdze wieczystej jak i w akcie notarialnym
    przenoszącym własność lokalu na obecnych właścicieli wypisane są ilości
    pomieszczeń, wśród których jest zapis: 1 łazienka.
    Faktycznie jednak jest oddzielna łazienka i oddzielna toaleta.
    Czy zgłaszać tę nieścisłość teraz przy kupnie? Trochę się boję, że może
    to spowodować konieczność korekt w dokumentach, a co za tym idzie
    wydłuży znacznie sprzedaż mieszkania.
    Jakie mogą być konsekwencje jeśli zostawimy tak jak jest i nie będziemy
    podnosili sprawy w chwili obecnej? W sumie obecny właściciel miał tak
    przez kilka lat i chyba się tym zbytnio nie przejmował.

    Dzięki za wszystkie rady.
    Wiktor

  • 2. Data: 2008-04-17 19:30:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wiktor" <...@...pl> napisał

> [...]
    > Faktycznie jednak jest oddzielna łazienka i oddzielna toaleta.
    > Czy zgłaszać tę nieścisłość teraz przy kupnie?

    Podłączę się z podobnym tematem. W chwili kupna mieszkanie opisane
    było jako "pokój + kuchnia". Nowy właściciel przeprowadził remont,
    w wyniku którego mieszkanie obecnie ma postać "pokój + garderoba +
    kuchnia + łazienka + przedpokój". Obrys mieszkania się nie zmienił
    ale liczba i funkcja pomuieszczeń jak widać nie przypomina tego co
    było poprzednio. Powierzchnia użytkowa też pewnie jest inna bo jej
    część zniknęła pod dobudowanymi ściankami działowymi.
    Czy trzeba/warto prostować to w KW?

  • 3. Data: 2008-04-17 20:14:49
    Od: "tamara_k" <t...@p...onet.pl>

    wiadomości news:fu88ip$hon$1@news.onet.pl...
> [...]
    > było poprzednio. Powierzchnia użytkowa też pewnie jest inna bo jej
    > część zniknęła pod dobudowanymi ściankami działowymi.

    Dkla mnie to nieco dziwne jak upujesz auto to też może być co innego w
    papierach?
    I tak trzeba to kiedyś wyprostować,a jesli wyjdzie przy czyms niemiłym no np
    ktos w poblizu zatruje sie czdem,albi jakis inny wypadek to odpowiedzialnosc
    moze byc duzo wieksza niz koszt doprowadzenia do poprzedniego stanu.
    Uważam ze stam prawny mieszkania musi byc czysty... no chyba ze cena ponizej
    50% wtedy ryzyko sie pewnie opłaca

  • 4. Data: 2008-04-17 20:26:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "tamara_k" <t...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    no np > ktos w poblizu zatruje sie czdem,albi jakis inny wypadek to
    odpowiedzialnosc > moze byc duzo wieksza niz koszt doprowadzenia do

    W opisanym przeze mnie przypaku przebudowa była robiona na podstawie
    profesjonalnego projektu zgłoszonego w starostwie, instalacje gazowe
    też były robione lege artis. Chodzi *tylko* o to, że obecny opis
    mieszkania (liczba i funkcja izb) nie odpowiada temu co było
    w poprzednich umowach i jest w KW.

  • 5. Data: 2008-04-19 06:07:07
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Wiktor pisze:

> [...]
    > podnosili sprawy w chwili obecnej? W sumie obecny właściciel miał tak
    > przez kilka lat i chyba się tym zbytnio nie przejmował.

    Nikt nie jest w stanie pomóc?

    --
    Wiktor