-
1. Data: 2007-07-17 14:07:42
Temat: utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż
Od: "kawex" <k...@a...pl>
Witam
Zostały zamontowane u mnie drzwi zewnętrzne stalowe.
Zgodnie z instrukcją montażu drzwi i ościeżnic zawartą w karcie gwarancyjnej
dołączonej do tego produkty wynika, że:
Pkt. 2.10 ....ościeżnice należy zabetonować .
Pkt. 2.11 również mówi o betonowaniu ościeżnicy.
Firma montująca w/w drzwi zastosowała kotwy montażowe i piankowanie
ościeżnicy bez jej betonowania.
W warunkach gwarancyjnych dołączonych również do tego produktu figuruje w
pkt. 7 opis że:
Gwarancja traci ważność w przypadku:
a) niewłaściwego montażu.
Przed chwilą otrzymałem informacje od producenta, że gwarancja uległa
unieważnieniu z powodu niewłasciwego montażu drzwi przez firmę montującą.
Mam pytanie:
W jaki sposób można dochodzić teraz swoich praw, nadmieniam, że za drzwi i
montaż nie zapłaciłem jeszcze firmie montującej w/w drzwi?
pozdr.
Artur K.
-
2. Data: 2007-07-17 15:32:49
Temat: Re: utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż
Od: "william" <n...@m...mnie.pl>
Użytkownik "kawex" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
news:f7iijd$250o$1@news.mm.pl...
> Witam
> Zostały zamontowane u mnie drzwi zewnętrzne stalowe.
>
> Zgodnie z instrukcją montażu drzwi i ościeżnic zawartą w karcie
> gwarancyjnej
> dołączonej do tego produkty wynika, że:
> Pkt. 2.10 ....ościeżnice należy zabetonować .
> Pkt. 2.11 również mówi o betonowaniu ościeżnicy.
> Firma montująca w/w drzwi zastosowała kotwy montażowe i piankowanie
> ościeżnicy bez jej betonowania.
>
> W warunkach gwarancyjnych dołączonych również do tego produktu figuruje w
> pkt. 7 opis że:
> Gwarancja traci ważność w przypadku:
> a) niewłaściwego montażu.
>
> Przed chwilą otrzymałem informacje od producenta, że gwarancja uległa
> unieważnieniu z powodu niewłasciwego montażu drzwi przez firmę montującą.
> Mam pytanie:
> W jaki sposób można dochodzić teraz swoich praw, nadmieniam, że za drzwi i
> montaż nie zapłaciłem jeszcze firmie montującej w/w drzwi?
> pozdr.
A co masz napisane w umowie z tą firmą ? Kto zaproponował montaż na piankę -
ty czy oni ? Jeśli umowa była ustna to miej świadomość, że oni mogą
twierdzić, że sam chciałeś na piankę ....
-
3. Data: 2007-07-17 21:44:58
Temat: Re: utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż
Od: <s...@a...pl>
>> Firma montująca w/w drzwi zastosowała kotwy montażowe i piankowanie
>> ościeżnicy bez jej betonowania.
> A co masz napisane w umowie z tą firmą ? Kto zaproponował montaż na
> piankę - ty czy oni ? Jeśli umowa była ustna to miej świadomość, że oni
> mogą twierdzić, że sam chciałeś na piankę ....
w KF - montaż *nie był* na piankę, a na kotwy montażowe. Autor wątku sam to
napisał.
Pianka słuzy uszczelnieniu :) choć zdaniem niektórych "fachowców" może być
elementem mocujacym :(
-
4. Data: 2007-07-18 10:34:18
Temat: Re: utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
kawex napisał(a):
> Witam
> Zostały zamontowane u mnie drzwi zewnętrzne stalowe.
>
> Zgodnie z instrukcją montażu drzwi i ościeżnic zawartą w karcie gwarancyjnej
> dołączonej do tego produkty wynika, że:
> Pkt. 2.10 ....ościeżnice należy zabetonować .
> Pkt. 2.11 również mówi o betonowaniu ościeżnicy.
> Firma montująca w/w drzwi zastosowała kotwy montażowe i piankowanie
> ościeżnicy bez jej betonowania.
>
> W warunkach gwarancyjnych dołączonych również do tego produktu figuruje w
> pkt. 7 opis że:
> Gwarancja traci ważność w przypadku:
> a) niewłaściwego montażu.
>
> Przed chwilą otrzymałem informacje od producenta, że gwarancja uległa
> unieważnieniu z powodu niewłasciwego montażu drzwi przez firmę montującą.
> Mam pytanie:
> W jaki sposób można dochodzić teraz swoich praw, nadmieniam, że za drzwi i
> montaż nie zapłaciłem jeszcze firmie montującej w/w drzwi?
> pozdr.
> Artur K.
Ale czy to ma sens? Bo gdyby tak było, to gwarancja była by jakimś
martwym bytem. Gwarancje na TV traci się, jeżeli telewizor nie stoi na
półce o wysokości 23,3cm. Lodówka powinna stać równo 5cm od ściany,
jeśli choć przez chwilę będzie inaczej, gwarancja jest nie ważna. IMHO
jakaś bzdura.
Arek
-
5. Data: 2007-07-18 10:42:05
Temat: Re: utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Arek (G) napisał(a):
> Ale czy to ma sens? Bo gdyby tak było, to gwarancja była by jakimś
> martwym bytem. Gwarancje na TV traci się, jeżeli telewizor nie stoi na
> półce o wysokości 23,3cm. Lodówka powinna stać równo 5cm od ściany,
> jeśli choć przez chwilę będzie inaczej, gwarancja jest nie ważna. IMHO
> jakaś bzdura.
Wiesz, czym jest gwarancja?
M.
PS. CO do lodówki - jak najbardziej - musi stać wypoziomowana. Telewizor
nie może być używany poniżej pewnej temperatury i w pomieszczeniu o
podwyższonej wilgotności, itd. itp.
-
6. Data: 2007-07-18 11:32:08
Temat: Re: utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
Maciej Bebenek napisał(a):
> Arek (G) napisał(a):
>
>> Ale czy to ma sens? Bo gdyby tak było, to gwarancja była by jakimś
>> martwym bytem. Gwarancje na TV traci się, jeżeli telewizor nie stoi na
>> półce o wysokości 23,3cm. Lodówka powinna stać równo 5cm od ściany,
>> jeśli choć przez chwilę będzie inaczej, gwarancja jest nie ważna. IMHO
>> jakaś bzdura.
>
> Wiesz, czym jest gwarancja?
>
> M.
>
> PS. CO do lodówki - jak najbardziej - musi stać wypoziomowana. Telewizor
> nie może być używany poniżej pewnej temperatury i w pomieszczeniu o
> podwyższonej wilgotności, itd. itp.
Odnoszę wrażenie, że mnie nie zrozumiałeś. I w konsekwencji ja
kompletnie nie rozumiem tego co Ty napisałeś.
Arek
-
7. Data: 2007-07-18 15:35:25
Temat: Re: utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż
Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
On 2007-07-18 13:32, Arek (G) wrote:
> Maciej Bebenek napisał(a):
>> Arek (G) napisał(a):
>>
>>> Ale czy to ma sens? Bo gdyby tak było, to gwarancja była by jakimś
>>> martwym bytem. Gwarancje na TV traci się, jeżeli telewizor nie stoi
>>> na półce o wysokości 23,3cm. Lodówka powinna stać równo 5cm od
>>> ściany, jeśli choć przez chwilę będzie inaczej, gwarancja jest nie
>>> ważna. IMHO jakaś bzdura.
>>
>> Wiesz, czym jest gwarancja?
>>
>> M.
>>
>> PS. CO do lodówki - jak najbardziej - musi stać wypoziomowana.
>> Telewizor nie może być używany poniżej pewnej temperatury i w
>> pomieszczeniu o podwyższonej wilgotności, itd. itp.
>
> Odnoszę wrażenie, że mnie nie zrozumiałeś. I w konsekwencji ja
> kompletnie nie rozumiem tego co Ty napisałeś.
Rzecz w tym, że gwarancja producenta jest całkowicie dobrowolna i może
określać dowolnie arbitralne warunki. Natomiast arbitralnych warunków
nie może określać niezgodność z umową.
--
Przemysław Płaskowicki
It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession
of a good fortune, must be in want of a wife. (Jane Austen)
-
8. Data: 2007-07-19 00:42:17
Temat: Re: utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 17.07.2007 kawex <k...@a...pl> napisał/a:
> Witam
> Zostały zamontowane u mnie drzwi zewnętrzne stalowe.
A kto ty jesteś, przedsiębiorca czy konsument? Jak ten pierwszy to
reklamuj z tyt. rękojmi (o ile niewyłączona), jesli ten drugi, to z tyt.
niezgodności z umową.
--
Marcin