  • 1. Data: 2006-02-28 22:46:27
    Temat: urlop bezpłatny a okres wypowiedzenia a składka do ZUS
    Od: "aandula" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy w okresie (czasie) wypowiedzenia może być zmieniona umowa o pracę?
    Czy w tym okresie może pracodawca bez zgody pracownika wysłać go na urlop
    bezpłatny?
    I co tu zrobić z gdy pracodawca nie zapłaci składki do ZUS z ww powodu ?

    Isia

  • 2. Data: 2006-03-01 07:46:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    aandula wrote:

    > Czy w okresie (czasie) wypowiedzenia może być zmieniona umowa o pracę?

    Może np na podstawie porozumienia stron. Bo w formie wypowiedzenia nie
    miałoby to sensu, ze względu na terminy.

    > Czy w tym okresie może pracodawca bez zgody pracownika wysłać go na
    > urlop bezpłatny?

    Nigdy nie może bez jego zgody.

    > I co tu zrobić z gdy pracodawca nie zapłaci składki do ZUS z ww powodu
    > ?

    Co to znaczy "z tego powodu"? Jeśli bezprawnie nie wypłacił pensji to
    problemem jest ten brak wypłąty, a nie ZUS. Bo składka ZUS od podstawy
    0 zł wynosi 0zł.

  • 3. Data: 2006-03-01 08:41:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *jureq* wypowiedziała te
    słowa:

    > Nigdy nie może bez jego zgody.

    Doprecyzujmy, że bez zgody pracownika pracodawca nie może wysłać go na
    urlop _bezpłatny_ bo już na zwykły w okresie wypowiedzenia to już jak
    najbardziej.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 4. Data: 2006-03-01 12:00:11
    Od: "aandula" <a...@p...onet.pl>

    no fajnie to co teraz mogę zrobić.....

    nie było pracy więc mój szanowny pracodawca kazał mi nie przychodzić do
    pracy, mówił mi że mam urlop.......
    jakoś to zrozumiałem nie ma roboty to co robić?...szefa trza słuchać
    na tydzień przed wypłatą zostałem wezwany i robota była
    przy wypłacie dowiedziałem się że zostałem wypłacony ....zł/godz - ok
    400zł- za przepracowane w tym miesiącu godzimy- (mimo umowy o pracę na czas
    określony z stałą kwotą 1200zł/mies) -mam nie zapłacony ZUS bo mam bezpłatny
    urlop (bez mojej zgody) co lepiej, prowadzę jeszcze działalność gospodarczą
    i sam opłacam tylko zdrowotne teraz mnie pewnie ZUS zje z odsetkami ....
    pewnie mi teraz pracodawca powie że jak nie urlop bezpłatny to mam
    bumelki.....i jak będę dyskutował tu mi da dyscyplinarkę....
    koniec końców mam nową pracę UFFFFFFFF
    szef zgodził się abym napisał wypowiedzenie o pracę z zachowaniem
    jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia - (wstecz)
    tylko czekam na świadectwo pracy
    co z tym fantem zrobić....
    ZUS niezapłacony ...

    Isia

  • 5. Data: 2006-03-01 12:17:05
    Od: "aandula" <a...@p...onet.pl>

    dlaczego?

  • 6. Data: 2006-03-01 12:27:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    aandula wrote:

> [...]
    > jak nie urlop bezpłatny to mam bumelki.....i jak będę dyskutował tu mi
    > da dyscyplinarkę.... koniec końców mam nową pracę UFFFFFFFF

    Do tej pory to był problem twojego szefa. W razie potrzeby o jego
    obowiązkach przypomniałaby mu inspekcja pracy i sąd.

    > szef zgodził się abym napisał wypowiedzenie o pracę z zachowaniem
    > jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia - (wstecz)

    Od tego momentu to stał się twój problem.

  • 7. Data: 2006-03-01 16:26:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *jureq* wypowiedziała te
    słowa:

    > Od tego momentu to stał się twój problem.

    Nie wiem co oznacza "zgodził się" ale jest jeszcze możliwość złożenia
    oświadczenia o działaniu pod wpływem błędu...

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 8. Data: 2006-03-01 17:33:20
    Od: "aandula" <a...@p...onet.pl>

    w dalszym ciągu nie rozumiem...
    29.02 wypowiedziałem pracę a nową mam od 01.03

    isia

  • 9. Data: 2006-03-02 12:25:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    aandula wrote:

    > w dalszym ciągu nie rozumiem...
    > 29.02 wypowiedziałem pracę a nową mam od 01.03

    No to ja źle zrozumiałem to słowo "wstecz". Myślałem, że zostało
    zrobione to tak żeby ten urlop bezpłatny wypadł już po upływie terminu
    wypowiedzenia. Czyli, że tego urlopu nie było.
    Na redatowane wypowiedzenie i tak musiał się zgodzić pracodawca, więc
    lepiej było zrobić normalne rozwiązanie za porozumieniem stron. To
    troche ładniej wygląda później w papierach.
    O ten bezprawny urlop nadal możesz walczyć. Zaproponuj mu, że albo
    zapłaci albo potraktuje go jako płatny wypoczynkowy. A jeśli nie to
    idziesz do inspekcji pracy. I rzeczywiście idź. W tej chwili dostałeś
    zapewne świadectwo pracy w którym jest podany ten okres bezpłatnego.
    Masz 7 dni na odwołanie - nie przegap terminu. I pamiętaj: wszystko na
    piśmie z podpisem odbiorcy.

  • 10. Data: 2006-03-02 16:12:56
    Temat: ciag dalszy...
    Od: "aandula" <a...@p...onet.pl>

    i tak to wygląda......
    idę do pracodwacy a on mi kazał podpisać zaległy urlop bezpłatny inaczej nie
    wyda mi świadectwa pracy ........
    udusić go?

    Isia