  • 1. Data: 2008-04-10 07:37:31
    Temat: umowa zlecenie a ZUS i urząd skarbowy
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam taki problem, chciałem dać zlecenie osobie fizycznej na drobne prace.
    Od strony formalnej trzeba podpisać umowe zlecenie.
    Od strony ZUS to dowiedziałem się , że trzeba to zgłosić i co miesiąc
    wypełniać druki wykazujące zapłacone kwoty tej osobie i oczywiście część
    kwoty wpłacać na ubezpieczenie i tu wszystko jest jasne.
    Ale nie wiem, czy tylko to wystarczy, bo nie prowadze działalności
    gospodarczej tylko pracuje na etacie.
    Przy działalności to trzeda zgłaszać w Skarbowym i Urzędzie Miasta, a w tym
    przypadku to nie wiem, niby to jakaś forma pracy, ale przeciez to zlecenie,
    nie zatrudnienie?
    Może wypowie się ktoś kompetentny i znający sprawe.

    Pozdrawiam
    mareK

  • 2. Data: 2008-04-10 11:45:05
    Temat: Re: umowa zlecenie a ZUS i urząd skarbowy
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Umowa o dzieło i spokój
    SJS

  • 3. Data: 2008-04-10 14:26:41
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Umowa o dzieło i spokój
    > SJS

    To musi być umowa zlecenie, bo tylko taka za grosze daje ubezpieczenie
    zdrowotne zleceniobiorcy.
    mareK

  • 4. Data: 2008-04-11 20:14:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "mareK" <m...@p...onet.pl> wrote
    > Ale nie wiem, czy tylko to wystarczy, bo nie prowadze działalności
    > gospodarczej tylko pracuje na etacie.

    No zaraz... Kto chce dać to zlecenie? Ty czy firma gdzie pracujesz na
    etacie?

  • 5. Data: 2008-04-12 18:31:10
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ftogrm$ja1$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > No zaraz... Kto chce dać to zlecenie? Ty czy firma gdzie pracujesz na
    > etacie?

    Ja jako osoba fizyczna drugiej osobie fizycznej.
    Typowe zlecenie to sprzątanie, porządkowanie ogrodu,pomoc domowa itp.
    Już troche przegryzłem problem - trzeba tylko zgłosić do ZUS, a w Skarbowym
    zgodnie z ustawą o PIT nie trzeba nic robić, bo zleceniodawca nie prowadzi
    działalności gospodarczej i nie musi odprowadzać nawet zaliczek na podatek
    dochodowy.
    Zleceniobiorca tylko musi uwzględnic te przychody w swoim zeznaniu rocznym i
    jak na razie wygląda ,że to wszystko.
    Oczywiście jak ktoś ma jeszcze jakies uwagi to chętnie przedyskutuje.
    mareK