  • 1. Data: 2008-04-10 00:08:45
    Temat: zakup działki - pełnomocnictwo c.d.
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Niedawno zamieściłem post z pytaniem, czy jeżeli chcę aby

    formalności związane z zakupem działki budowlanej załatwiła

    w moim imieniu moja matka, to czy jest wymagane pełnomocnictwo.

    Teraz już wiem, że nie obędzie się od takiego pełnomocnictwa.

    W związku z powyższym, chcę ustanowić takie pełnomocnictwo.

    Zakres pełnomocnictwa ma obejmować wszystkie rzeczy związane

    z zakupem działki, od podpisana aktu notarialnego po załatwienie

    wszystkich spraw urzędowych po kupnie działki.

    Dzwoniłem do kancelarii notarialnej, gdzie poinformowano mnie,

    że ja muszę określić zakres pełnomocnictwa. Pierwszy raz kupuję

    działkę i zapewne nie znam wszystkich procedur związanych z takowym

    zakupem. Obawiam się że mogę pominąć pewne szczegóły określając

    pełnomocnictwo.

    Czy notariuszowi powinno wystarczyć ogólne określenie zakresu pełnomocnictwa

    tz. że chcę upoważnić moją matkę do podpisania aktu notarialnego

    i do załatwienia wszystkich formalności związanych z zakupem działki.

    Pełnomocnictwo nie ma określać takich rzeczy jak staranie się o wydanie

    pozwolenia na budowę, czy przyłącza, wyłącznie zakup działki budowlanej.

    Podczas rozmowy odniosłem wrażenie, że to jednak notariusz chce abym

    ja szczegółowo podał zakres pełnomocnictwa. Zmienić notariusza, czy to

    jednak zwyczajowe podejście notariusza i w każdej innej kancelarii

    będzie wyglądało to podobnie?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2008-04-10 00:34:04
    Temat: Re: zakup działki - pełnomocnictwo c.d.
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Darek pisze:
> [...]
    > ja szczegółowo podał zakres pełnomocnictwa. Zmienić notariusza, czy to
    > jednak zwyczajowe podejście notariusza i w każdej innej kancelarii

    A co ci szkodzi spytać się innego notariusza?

  • 3. Data: 2008-04-10 02:28:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Darek wrote:

    > Podczas rozmowy odnios?em wra?enie, ?e to jednak notariusz chce abym
    >
    > ja szczegó?owo poda? zakres pe?nomocnictwa. Zmieniae notariusza, czy to
    >
    > jednak zwyczajowe podej?cie notariusza i w ka?dej innej kancelarii
    >
    > bedzie wygl?da?o to podobnie?

    Będzie wyglądało mniej lub bardziej podobnie, tylko, że jeden się wysili
    bardziej i z ogólniejszego twojego opisu sformułuje to zgrabnie na
    papierze, a inny ci powie, żebyś przyszedł z treścią to on to chętnie
    podpisze.

    Po prostu poszukaj notariusza, u którego to ty się mniej napracujesz, z
    tym, że notariusz z pustego pisma nie stworzy musisz mu jakoś określić
    co ma być w zakresie tego pełnomocnictwa.

  • 4. Data: 2008-04-10 07:31:21
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Po prostu poszukaj notariusza, u którego to ty się mniej napracujesz, z
    > tym, że notariusz z pustego pisma nie stworzy musisz mu jakoś określić co
    > ma być w zakresie tego pełnomocnictwa.

    no przecież nie jest puste, napisałem co chcę zrobić a procedury zakupu
    nieruchomości, konkretnie działki, są chyba w całej Polsce takie same.
    Chyba, że się mylę...
    Mam zapłacić 150zł tylko za złożenie podpisu...

    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2008-04-10 20:25:37
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Notariuszowi chodzilo o to, ze sprzedaz sklada sie najczesciej z wielu
    czynnosci takich jak:
    - wybor przedmiotu umowy sprzedazy,
    - ustaleniem ze sprzedajacym ceny i innych warunkow umowy,
    - podpisania umowy przedwstepnej w formie aktu notarialnego lub w formie
    pisemnej zwyklej,
    - podpisanania umowy przyrzeczonej, w tym poddanie mocodawcy egzekucji z
    art. 777 kpc co do obowiazku zaplaty ceny sprzedazy,
    - uiszczenia ceny zakupu i objecia dzialki w posiadanie,
    - zlozenie wniosku do KW i ewentualnego reprezenotawania w toku czynnosci
    przed sadem o wpis wlasnosci w KW,
    - jesli nieruchomosc ma byc kupiona z kredytu, to do zakresu pelnomocnitwa
    powinny wejsc jeszcze czynnosc jakie pelnomocnik moze dokonac przed bankiem
    w imieniu pelnomocnika.