    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie a ZUS i urząd skarbowy
    Date: Sat, 12 Apr 2008 20:31:10 +0200

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ftogrm$ja1$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > No zaraz... Kto chce dać to zlecenie? Ty czy firma gdzie pracujesz na
    > etacie?

    Ja jako osoba fizyczna drugiej osobie fizycznej.
    Typowe zlecenie to sprzątanie, porządkowanie ogrodu,pomoc domowa itp.
    Już troche przegryzłem problem - trzeba tylko zgłosić do ZUS, a w Skarbowym
    zgodnie z ustawą o PIT nie trzeba nic robić, bo zleceniodawca nie prowadzi
    działalności gospodarczej i nie musi odprowadzać nawet zaliczek na podatek
    dochodowy.
    Zleceniobiorca tylko musi uwzględnic te przychody w swoim zeznaniu rocznym i
    jak na razie wygląda ,że to wszystko.
    Oczywiście jak ktoś ma jeszcze jakies uwagi to chętnie przedyskutuje.
    mareK