  • 1. Data: 2009-03-04 07:15:51
    Temat: umowa rezerwacyjna
    Od: p...@g...com

    Witam. Moje pytanie dotyczy umowy rezerwacyjnej podpisywanej przy
    zakupie mieszkania. W umowie sa nastepujace zapisy:
    - Sprzedający zobowiazuje sie dokonac rezerwacji lokalu do dnia
    podpisania umowy przedwstepnej
    - Kupujacy zobowiazuje sie do zawarcia umowy przedwstepnej w ciagu 14
    dni od dnia zawarcia umowy rezerwacyjne
    - Kupujacy wplacil oplate rezerwacyjna w wysokosci 1000 zl do dnia
    (data), jeśli w wymienionym terminie kupujacy nie podpisze umowy
    zgodnie z par.2 umowy, umowa rezerwacyjna zostaje rozwiązana z winy
    Kupującego a opłata pozostaje u Sprzedającego jako odszkodowanie

    Jak wygląda kwestia opłaty. Czy jeśli opłata rezerwacyjna nie zostanie
    wniesiona a kupujący rezygnuje z rezerwacji (po terminie zawartym w
    umowie jako termin wpłaty opłaty rezerwacyjnej) to developer ma prawo
    żądać odszkodowania

    Dziękuję serdecznie za odpowiedzi
    Pozdrawiam serdecznie
    Pawel

  • 2. Data: 2009-03-05 08:07:03
    Temat: Re: umowa rezerwacyjna
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    p...@g...com pisze:

> [...]
    > wniesiona a kupujący rezygnuje z rezerwacji (po terminie zawartym w
    > umowie jako termin wpłaty opłaty rezerwacyjnej) to developer ma prawo

    W umowie zobowiązujesz się wnieść opłatę rezerwacyjną do wskazanego
    terminu. Developer będzie miał więc wobec Ciebie roszczenie i koniec.
    Jeśli nie chcesz płacić, nie podpisuj umowy - proste.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2009-03-06 20:48:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    > wniesiona a kupujący rezygnuje z rezerwacji (po terminie zawartym w
    > umowie jako termin wpłaty opłaty rezerwacyjnej) to developer ma prawo

    To jest jakiś klon prawem przepisanego zadatku. Uciekają w ten sposób od
    ewentualnego roszczenia o podwójny zadatek, gdyby do zawarcia umowy nie
    doszło z ich winy. Skoro przy sprzedaży mieszkania wartego pewnie kilkaset
    tysięcy złotych developer stosuje takie sztuczki, to zalecał bym daleko
    idącą ostrożność w zawieraniu jakichkolwiek umów z nim.