  • 11. Data: 2009-02-23 13:41:53
    Temat: Re: umowa przedwstępna
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Cavallino pisze:

    > Zapis co do terminu sprzedaży oznacza, iż wcześniej sprzedający nie ma
    > obowiązku sprzedać Ci tego lokalu.

    Wręcz przeciwnie - obowiązek sprzedaży wygasa z podaną datą.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 12. Data: 2009-02-23 18:02:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć
    > Niedawno podpisałam umowę przedwstępną, w której niejasno jest opisany
    > termin oddania lokalu przez sprzedającego. W umowie jest następujące
    > stwierdzenie "lokal zostanie przekazany kupującym po zapłaceniu całej
    > kwoty wartości nieruchomości"

    To nie ma związku ze sprzedażą. Sprzedać mogą wcześniej, ale nie przekażą
    Ci lokalu, dokąd całości nie zapłacisz.

    > oraz że w dniu podpisywaniu umowy
    > przyrzeczonej wszyscy lokatorzy muszą być wymeldowani.

    W mojej ocenie ten zapis jest nieważny, albowiem sprzeczny z prawem.
    Lokator, który mieszka w tym mieszkaniu zgodnie z prawem ma być tam
    zameldowany. Wymeldować ma się po wyprowadzeniu się, ale wówczas nie jest
    już lokatorem :-) Prawidłowo w umowie powinno być, że w chwili podpisywania
    umowy lokal nie będzie zamieszkały albo coś w tym guście.

    > Wcześniej
    > natomiast jest zapis że sprzedający zobowiązuje się do sprzedania lokalu
    > do dnia ... (i tutaj bardzo odległy termin).

    No i ten termin jest wiążący.

    > Sprzedający wszystko
    > starają się nam utrudnić, zmieniają wcześniejsze ustne ustalenia. Moje
    > pytanie jest następujące: Która ze stron odstąpiłaby od umowy
    > przedwstępnej jeśli nie doszłoby do kompromisu w sprawie terminu
    > wyprowadzki?

    Co to za termin? Jak przekażą Wam mieszkanie, to w mieszkaniu prawa
    mieszkać nie mają, bo nie mają tytułu prawnego do jego zajmowania. Co
    więcej w chwili sprzedaży - jak się umówiliście - ma być nie zamieszkałe.
    Nie za bardzo widzę tu miejsce na kompromis. To mieszkanie w chwili
    podpisywania umowy ma być puste.

    > Jak dokładnie interpretować zapis "lokal zostanie
    > przekazany kupującym po zapłaceniu całej kwoty wartości nieruchomości"?

    Zawrzecie przed notariuszem umowę zakupu, ale ona tylko sprzedającego
    zobowiązuje do przekazania Wam lokalu, a kupującego do zapłaty za lokal.
    Teoretycznie wydanie lokalu powinno nastąpić niezwłocznie po zawarciu
    umowy, ale tu strony się umówiły inaczej. Nie natychmiast, a dopiero po
    zapłaceniu całej kwoty.

    > Czy oznacza to że muszą wyprowadzić sie w tym samym dniu czy równie
    > dobrze za rok?

    To, kiedy Ty do swojego mieszkania się wprowadzisz, to nie ma żadnego
    znaczenia. Możesz wcale się nie wprowadzić, tylko je przykładowo komuś
    wynająć.

  • 13. Data: 2009-02-23 22:04:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > Wręcz przeciwnie

    A jakaś podpórka?
    Co zmusza sprzedawcę do sprzedania przed terminem określonym w umowie?

  • 14. Data: 2009-02-23 22:10:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > Wręcz przeciwnie

    Chodzi Ci o poniższe?
    http://mojafirma.infor.pl/poradniki/441,2498,2,Umowa
    -przedwstepna-zabezpieczeniem-ostatecznego-kontraktu
    .html

    "Termin, o którym mowa, jest terminem spełnienia świadczenia. Jego
    wyznaczenie ma ten skutek, że dopiero wtedy następuje określenie chwili
    wymagalności roszczenia o zawarcie umowy przyrzeczonej. W razie braku
    wyraźnych w tym zakresie oświadczeń stron wejdzie w zastosowanie reguła
    interpretacyjna, że jest on zastrzeżony na korzyść dłużnika (art. 457 k.c.).
    Oznacza to, że wierzyciel (uprawniony z umowy przedwstępnej) nie może żądać
    zawarcia umowy przed upływem terminu, ale nie może się uchylić od przyjęcia
    tego świadczenia, gdyby dłużnik chciał zawrzeć umowę przyrzeczoną wcześniej.
    "

  • 15. Data: 2009-02-25 10:36:04
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Cavallino pisze:

    > A jakaś podpórka?

    Logika i umiejętność czytania ze zrozumieniem.

    > Co zmusza sprzedawcę do sprzedania przed terminem określonym w umowie?

    Następujący zapis: "lokal zostanie przekazany kupującym po zapłaceniu

  • 16. Data: 2009-02-25 10:50:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 23:04:22 +0100, Cavallino napisał(a):

    > A jakaś podpórka?
    > Co zmusza sprzedawcę do sprzedania przed terminem określonym w umowie?

    To jest termin, do którego ma zostać zawarta umowa przyrzeczona. Co zmusi
    sprzedawcę do zawarcia umowy przyrzeczonej po upływie tego terminu?
    Art. 389 par. 2 kc się kłania.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2009-02-25 11:09:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Następujący zapis: "lokal zostanie przekazany kupującym po zapłaceniu
    > całej kwoty wartości nieruchomości".

    To akurat określa zabezpieczenie sprzedającego, a nie prawa kupującego i tym
    bardziej termin, tak właśnie na logikę.

  • 18. Data: 2009-02-25 11:10:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To jest termin, do którego ma zostać zawarta umowa przyrzeczona. Co zmusi
    > sprzedawcę do zawarcia umowy przyrzeczonej po upływie tego terminu?

    Nie.
    Przed upływem tego terminu.

  • 19. Data: 2009-02-25 11:23:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 12:10:19 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Nie.
    > Przed upływem tego terminu.

    Aha, czyli nie przeczytałeś ;-)

    art. 389 § 2 kc: Jeżeli termin, w ciągu którego ma być zawarta umowa
    przyrzeczona, nie został oznaczony, powinna ona być zawarta w odpowiednim
    terminie wyznaczonym przez stronę uprawnioną do żądania zawarcia umowy
    przyrzeczonej. Jeżeli obie strony są uprawnione do żądania zawarcia umowy
    przyrzeczonej i każda z nich wyznaczyła inny termin, strony wiąże termin
    wyznaczony przez stronę, która wcześniej złożyła stosowne oświadczenie.
    Jeżeli w ciągu roku od dnia zawarcia umowy przedwstępnej nie został
    wyznaczony termin do zawarcia umowy przyrzeczonej, nie można żądać jej
    zawarcia.

  • 20. Data: 2009-02-25 11:32:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Aha, czyli nie przeczytałeś ;-)
    >
    > art. 389 § 2 kc: Jeżeli termin, w ciągu którego ma być zawarta umowa
    > przyrzeczona, nie został oznaczony,

    Został oznaczony.