  • Data: 2004-04-01 08:37:17
    Temat: umowa pozyczki a odsetki
    Od: "Radek" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jest taka sytuacja. Podpisana zostala umowa pozyczki pomiedzy dwiema osobami
    fizycznymi. Na umowie zawarto zapisy mowiace o tym ze w przypadku
    niesplacenia pozyczki w terminie naliczane beda odsetki 20 % od kwoty
    pozyczki oraz dodatkowa kwota naliczana co miesiac. I teraz mam pytanie do
    grupy. Czy takie zapisy na umowie pozyczki sa wazne i beda respektowane
    przez sad w przypadku ewentualnej sprawy sadowej? Czy na umowie pozyczki
    moga sie znalezc wysokosc odsetek ustalona przez obie strony a nie odsetki
    ustawowe? Jakie ewentualne problemy widziecie zwiazane z taka umowa gdyby
    doszlo do sprawy sadowej? Jesli bylyby z taka umowa problemy w sadzie to czy
    sad odrzuci ja w calosci czy uzna z zastzrzeniem ze naliczane beda tylko
    odsetki ustawowe. A moze wcale nie ma problemu?
    Dzieki za wszelkie odpowiedzi i pomoc w tym temacie.

    Pozdrawiam
    Radek