  • 21. Data: 2003-12-22 06:38:54
    Temat: Re: umowa o zakazie konkurencji
    Od: w...@p...onet.pl

    > To silnie zależy od treści umowy. Jeśli miał standardową, to pewnie jest w
    > niej napisane, że ma zakaz konkurencji w trakcie zatrudnienia oraz na
    > przykład 2 lata po jego ustaniu.

    a to juz domysły. Ja wywnioskowałem, że zawarł umowę o zakazie konkurencji w
    trakcie trwania stosunku pracy, a nie po jego zakończeniu. Jeżeli była to umowa
    po ustaniu stosunku pracy to oczywiście jest tak jak piszesz.

    Paweł

  • 22. Data: 2003-12-22 06:42:13
    Od: w...@p...onet.pl

    > Dziekuje. Wlasnie niedawno wygralem taka sprawe.

    to miałeś niedouczonych przeciwników, skoro to odpuścili. Wszystkie wyroki
    jakie widziałem brzmiały mniej więcej tak: SN w wyroku ..... i wyroku ..... i
    wyroku ..... i uchwale ..... wskazał, że umowa o zakazie konkurencji moze być
    zawarta w formie klauzuli do umowy o pracę. Sąd niniejszy uznaje to stanowisko
    za słuszne i w pełni je popiera.

    Paweł

  • 23. Data: 2003-12-22 13:30:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja też popieram, choć pewnie nikt się na mnie nie będzie powoływał :-)).
    No bo czemu miała by być nieważna?

  • 24. Data: 2003-12-23 20:56:01
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Lesio5 w wiadomości <bs3d9p$oav$2@news.onet.pl> powiedział(a)
    co następuje:

    > Za to ja i KP jestesmy przekonani, ze tak nIE mozna.

    To jesteście zdecydowanie w mylnym błędzie. Nie istnieje żadna podstawa
    prawna, ani nawet orzeczenie SN wskazujące na niedopuszczalność
    zawierania tego rodzaju klauzuli w umowie o pracę. Esentialia negotii
    takiej umowy określa k.p. ale poza tym możesz tam wpisać co stronom
    inkaust na pióro przyniesie.

    --
    Olgierd
    "Dynamit Nobla i Nagroda Nobla są dwiema stronami tego samego faktu, jak

  • 25. Data: 2003-12-23 20:56:09
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Robert Tomasik w wiadomości <bs2h5e$anm$1@inews.gazeta.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Czyli rozumiem, że uważasz, że taki zakaz przestał obowiązywać, ponieważ
    > "ustała przyczyna uzasadniająca", czy ponieważ pracodawca niewywiązuje się
    > z obowiązku wypłaty odszkodowania.

    Miałem na myśli fakt, iż nieważna jest umowa o zakazie konkurencji nie
    określająca terminu związania stron, której długość działania miałaby
    być przeto uzależniona od dodatkowych czynności prawnych dokonanych
    przez którąś ze stron (np. wypowiedzenie). Skoro kodeks mówi o
    "terminie" to oznacza, że nasz ustawodawca został zalobbowany tak, aby
    było powiedziane "od-do".

    --
    Olgierd
    Każda władza korumpuje, władza samorządowa - samorzutnie

  • 26. Data: 2003-12-23 22:33:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    O ile Cię dobrze zrozumiałem, to moim zdaniem nie masz racji. Umowa o
    zakazie konkurencji z reguły nie opiewa na z góry określony termin, bo nie
    jest znany termin zakończenia zatrudnienia. Oczywiście, o ile nie jest to
    umowa o pracę na czas określony. No i w wypadku umów na czas nieokreślony
    z reguły okres jej obowiązywania jest uzależniony od przyszłego zdarzenia
    prawnego jakim jest rozwiązanie umowy.

  • 27. Data: 2003-12-25 00:52:57
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

> [...]
    > z reguły okres jej obowiązywania jest uzależniony od przyszłego zdarzenia

    Wydaje mi sie ze zle go zrozumiales. Ja dedukuje ze chodzi o taki przypadek:
    podpisuje z pracodawca umowe o prace z klauzula o zakazie konkurencji, w tej
    umowie nie ma okreslonego terminu wygasniecia (lub czasu trwania) tego
    zakazu (np. w przeciagu 2 lat od daty wygasniecia stosunku pracy zakazuje
    sie konkurowac :D). No i co wtedy zrobic ? Czy juz do konca zycia nie moge
    pracowac u konkurencji ?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 28. Data: 2003-12-25 01:13:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin S." <t...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zakazuje
    > sie konkurowac :D). No i co wtedy zrobic ? Czy juz do konca zycia nie

    No to taką umowę może każda ze stron wypowiedzieć i tyle.

  • 29. Data: 2003-12-25 19:50:50
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Robert Tomasik w wiadomości <bsajub$pdf$2@inews.gazeta.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > No i w wypadku umów na czas nieokreślony
    > z reguły okres jej obowiązywania jest uzależniony od przyszłego zdarzenia
    > prawnego jakim jest rozwiązanie umowy.

    Chciałeś powiedzieć: początek okresu obowiązywania; umowa o zakazie
    konkurencji jest zwykle zawarta pod warunkiem zawieszającym. Termin
    związania taką umową biegnie od daty ustania umowy o pracę. Sam jednak
    termin jej obowiązywania musi być wyraźnie określony, ta umowa nie może
    być zawarta na czas nieokreślony i jej byt uzależniony od wypowiedzania
    przez stronę. I o tym właśnie mówi pośrednio art. 102(1)par. 1 kp.

    --
    Olgierd
    "Nie można usprawiedliwiać istnienia żadnego państwa o szerszym zakresie

  • 30. Data: 2003-12-25 19:51:13
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Lesio5 w wiadomości <bs3d9p$oav$2@news.onet.pl> powiedział(a)
    co następuje:

    > Za to ja i KP jestesmy przekonani, ze tak nIE mozna.

    A ja jestem przekonany, że nie przeczytałeś art. 101(1) par. 1 zd. 1
    k.p.

    --
    Olgierd
    "Państwo przywłaszczyło sobie władzę do uświęconego prawem kidnappingu i