  • 1. Data: 2005-07-04 11:22:47
    Temat: umowa o prace co tydzień
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    Witam
    Brat dostał oferte pracy z agencji pracy czasowej i powiedzieli ze beda z
    nim podpisywali umowe o prace w każdy poniedziałek czyli od pn do pt soboty
    i niedziele nie wchodza do umowy, i tak przez okres ok roku. czy tak wolno?
    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-07-04 12:29:32
    Temat: Re: umowa o prace co tydzień
    Od: "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    soboty
    > i niedziele nie wchodza do umowy, i tak przez okres ok roku. czy tak

    Zabronić im nikt nie zabroni.
    Czemu do soboty a nie do niedzieli ?
    Gdyby była ciągłośc to 3-cia umowa o pracę jest umowa na stałe wedłóg prawa
    ale tutaj nie ma ciągłości.
    Natomiast jest jeszcze drugi przepis, który mówi aby pracownik nie miał
    prawa do wszystkich praw z tytułu o pracę musi być przerwa w zatrudneiniu
    30dni.
    Wobec czego sytuacja jest ciekawa bo teoretycznie 30dni nie upłynie ;) co
    utwierdza mnie w przekonaniu że jest pracownikiem na stałe.
    Nie jestem expertem spytam swoją księgową która powinna to wiedzieć jeśli
    cię będzie interesować to moge to sprawdzić.

  • 3. Data: 2005-07-04 12:52:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Grzesiex wrote:
> [...]
    > i niedziele nie wchodza do umowy, i tak przez okres ok roku. czy tak wolno?

    Niech podpisuje i pracuje i bierze kasę jak warto.
    Sąd pracy na koniec będzie miał odmienne zdanie niż firma.

  • 4. Data: 2005-07-04 13:21:39
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Zabronić im nikt nie zabroni.
    > Czemu do soboty a nie do niedzieli ?
    > Gdyby była ciągłośc to 3-cia umowa o pracę jest umowa na stałe wedłóg
    > prawa
    > ale tutaj nie ma ciągłości.

    Czemu akurat tak sadzisz?

    > Natomiast jest jeszcze drugi przepis, który mówi aby pracownik nie miał
    > prawa do wszystkich praw z tytułu o pracę musi być przerwa w zatrudneiniu
    > 30dni.

    A co to za przepis tak mowi?

    > Nie jestem expertem

    Noooo, to widac:)

    >spytam swoją księgową

    Koniecznie

    Dan.

  • 5. Data: 2005-07-04 13:33:18
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > nim podpisywali umowe o prace w każdy poniedziałek czyli od pn do pt
    > soboty i niedziele nie wchodza do umowy, i tak przez okres ok roku. czy

    Nie.
    Kp co prawda dopuszcza zawieranie umow na czas wykonania okreslonej pracy. W
    odroznieniu od umow na czas okreslony, cechuje je to, ze zawierane sa na
    okres wykonia okreslonego zadania (bez okreslenia na jak dlugo). Czynnik
    czasu ma tu drugorzedne znaczenie. I te umowy, o ktorych piszesz, zapewne
    beda przybieraly taka forme. Cyklicznosc zawierania tych umow wskazuje
    jednak, ze pracodawca wybiera ten rodzaj umowy w celu obejscia przpisu art
    25(1) kp. W rzeczywistosci jego zamiarem jest aby pracownik wykonywal prace
    przez okrelony czas, a nie dla wykonania okreslonego zadania. W efekcie
    umowy takie poddane zostana rezimowi umow na czas okreslony, lacznie ze
    skutkiem przeksztalcenia sie trzeciej umowy na umowe zawarta na czas
    nieokreslony.

    To przy zalozeniu, ze zawierane beda z tym samym pracodawca.

    Dan

  • 6. Data: 2005-07-04 16:14:58
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    > To przy zalozeniu, ze zawierane beda z tym samym pracodawca.
    >
    > Dan

    umowa zawarta z Agencją Pracy Czasowej ale praca ma być świadczona przez rok
    dla koncernu samochodowego, pracę oczywiście przyjął ale zastanawiam się co
    dalej, czy ma wobec tego prawo do urlopu i w razie np. L-4 to pewnie już nie
    podpiszą kolejnej umowy.
    Grzegorz

  • 7. Data: 2005-07-04 16:29:38
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > co
    > dalej, czy ma wobec tego prawo do urlopu

    Ma. Do nabycia prawa do urlopu znaczenie maja wszystkie okresy zatrudnienia.
    Zadna "ciaglosc" nie jest tu wymagana.
    A tak w ogole to uwazam takie zawieranie umow co tydzien za kretynski
    pomysl, ktory bedzie rodzil szereg istotnych komplikacji, np wydawanie co
    tydzien swiadectwa pracy (bo np brat bedzie zadal tego siwadectwa),
    koniecznosc wyplacania ekwiwalentu (bo brat nie zgodzi sie na porozumienie
    co do wykorzystania urlopu przy kolejnej umowie), itd. Mozna tu wyliczac
    problemy. W efekcie jak sie uprze to i tak wykaze obejscie prawa, o ktorym
    wyzej pisalem i skonczy sie zakwalifikowaniem umowy jako umowy na czas
    nieokreslony.

    i w razie np. L-4 to pewnie już nie
    > podpiszą kolejnej umowy.

    Pewnie nie.

    Dan

  • 8. Data: 2005-07-04 16:57:59
    Od: "Grupy onet" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > problemy. W efekcie jak sie uprze to i tak wykaze obejscie prawa, o ktorym
    > wyzej pisalem i skonczy sie zakwalifikowaniem umowy jako umowy na czas

    Brat bedzie mial placone za 52 dni urlopu
    Skoro urlop aokragla sie w gore na korzysc to zawsze bedzie niecale 1 a rok
    ma 52 tygodnie
    Dorobi sobie zawsze z 2 pensje :)

  • 9. Data: 2005-07-04 17:05:03
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:daba39$gng$1@polsl.gliwice.pl...

> [...]
    > Nie jestem expertem spytam swoją księgową która powinna to wiedzieć jeśli
    > cię będzie interesować to moge to sprawdzić.

    Art. 25 ze znaczkiem1 paragraf 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas
    określony jest równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na
    czas nie określony, jeśli strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas
    określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa między rozwiązaniem
    poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie przekroczyła jednego
    miesiąca

  • 10. Data: 2005-07-04 18:10:52
    Od: "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl>

    > To przy zalozeniu, ze zawierane beda z tym samym pracodawca.

    Zapomniałeś dodać przy założeniu, że będzie ciągłość w zatrudnieniu nie
    przekraczająca 1 miesiąca