  • 1. Data: 2009-04-30 11:49:07
    Temat: Re: umowa o prace a nietypowy okres
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Icek pisze:
    > Czy mozna zatrudniac pracownikow na UoP ale np. w okresie od 16tego do
    > 15tego nastepnego mieiaca z okresem wyplaty pomiedzy 15tym a 20tym kazdego
    > miesiaca ?

    1. Tak, umowa o pracę może może być zawarta na taki okres
    2. Nie, wypłata powinna być do 10 dnia kolejnego miesiąca, czyli od 16
    do 31 miesiąca I wypłata do 10 II i od 1 do 15 II wypłata do 10 III (na
    przykład).

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2009-04-30 11:49:20
    Temat: umowa o prace a nietypowy okres
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Czy mozna zatrudniac pracownikow na UoP ale np. w okresie od 16tego do
    15tego nastepnego mieiaca z okresem wyplaty pomiedzy 15tym a 20tym kazdego
    miesiaca ?

    Icek

  • 3. Data: 2009-04-30 12:30:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 30 Apr 2009 13:49:07 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > 2. Nie, wypłata
    > powinna być do 10 dnia kolejnego miesiąca, czyli od 16 do 31 miesiąca I
    > wypłata do 10 II i od 1 do 15 II wypłata do 10 III (na przykład).

    Chyba że jest to wypłata z góry ;-)
    BTW w przypadku rozwiązania stosunku pracy pracownik powinien dostać
    wynagrodzenie w dniu rozwiązania.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-04-30 12:32:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > BTW w przypadku rozwiązania stosunku pracy pracownik powinien dostać
    > wynagrodzenie w dniu rozwiązania.

    Przypomnisz na to przepis?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-04-30 12:43:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 30 Apr 2009 14:32:02 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Przypomnisz na to przepis?

    Mniemam, że coś z kc (o świadczeniach). Znalazłem coś takiego:

    http://www.prawo.egospodarka.pl/33409,Rozwiazanie-um
    owy-o-prace-obowiazki-
    pracodawcy,3,34,3.html

  • 6. Data: 2009-04-30 12:46:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Mniemam, że coś z kc (o świadczeniach). Znalazłem coś takiego:
    >
    > http://www.prawo.egospodarka.pl/33409,Rozwiazanie-um
    owy-o-prace-obowiazki-
    > pracodawcy,3,34,3.html

    Szkoda, że nie podali tam podstawy prawnej, bo z kp. na pewno to nie
    wynika. W ogóle mam wątpliwości, czy to prawda.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-04-30 12:48:45
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Mniemam, że coś z kc (o świadczeniach). Znalazłem coś takiego:
    >
    > http://www.prawo.egospodarka.pl/33409,Rozwiazanie-um
    owy-o-prace-obowiazki-
    > pracodawcy,3,34,3.html

    A tam jak wół stoi:
    "wypłaty należy dokonać w terminie przyjętym w zakładzie pracy" :))
    Nie ma żadnego obowiązku wypłacania wynagrodzenia w dniu rozwiązania umowy
    o pracę.

  • 8. Data: 2009-04-30 12:56:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

> [...]
    > "wypłaty należy dokonać w terminie przyjętym w zakładzie pracy" :))
    > Nie ma żadnego obowiązku wypłacania wynagrodzenia w dniu rozwiązania

    Jest również:

    "Pracodawca jest zobowiązany do wypłaty ... do momentu rozwiązania umowy."

    "Pracodawca jest zobowiązany wraz z dniem ustania zatrudnienia naliczyć
    i wypłacić mu odpowiednią kwotę."

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-04-30 13:15:45
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > "Pracodawca jest zobowiązany do wypłaty ... do momentu rozwiązania
    > umowy."

    A dokładnie:
    "Pracodawca jest zobowiązany do wypłaty pracownikowi wynagrodzenia za czas
    jego świadczonej pracy do momentu rozwiązania umowy"
    Czyli wg mnie musi mu wypłacić wynagrodzenie obejmujące "czas świadczonej
    pracy do momentu rozwiązania umowy", a nie, że musi to zrobić do momentu
    rozwiązania umowy. Bo znaczyłoby to, że najpierw musiałby przelać mu
    pensję, a dopiero potem rozwiązać umowę ;-)

    > "Pracodawca jest zobowiązany wraz z dniem ustania zatrudnienia naliczyć i
    > wypłacić mu odpowiednią kwotę."

    A tu chodzi o ekwiwalent urlopowy i istotnie, co do tego składnika
    wynagrodzenia, również spotkałem się z opinią, że należy go wypłacić wraz z
    rozwiązaniem umowy i naliczeniem wysokości ekwiwalentu. Niestety podstawy
    prawnej nie znam.

  • 10. Data: 2009-04-30 13:22:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 30 Apr 2009 15:15:45 +0200, Baloo napisał(a):

    > Bo znaczyłoby to, że najpierw musiałby przelać mu pensję, a dopiero
    > potem rozwiązać umowę ;-)

    Rozwiązanie umowy to stan faktyczny, którego przyczyną może być złożenie
    przez pracodawcę oświadczenia o wypowiedzeniu umowy. Więc wszystko jest
    logicznie.