  • 1. Data: 2007-07-27 11:38:29
    Temat: umowa cywilnoprawna - jednostronna zmiana warunków?
    Od: Joanna Czaplinska <j...@u...op.pl>

    Konkretnie chodzi o umowę z agencją nieruchomosci, która ma obecnie
    wyłączność, jednak chciałabym zmienić tę umowę na otwartą. Czy jeśli
    jednostronnie zmienię ten punkt umowy agencja będzie musiała się do tego
    zastosować?

    Z góry dzięki za sugestie

    Joanna

  • 2. Data: 2007-07-27 11:42:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 27 Jul 2007 13:38:29 +0200, Joanna Czaplinska napisał(a):

> [...]
    > wyłączność, jednak chciałabym zmienić tę umowę na otwartą. Czy jeśli
    > jednostronnie zmienię ten punkt umowy agencja będzie musiała się do tego

    Skoro to jest umowa to nie można nic zrobić jednostronnie, nie uważasz?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2007-07-27 12:00:58
    Od: Joanna Czaplinska <j...@u...op.pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > Skoro to jest umowa to nie można nic zrobić jednostronnie, nie uważasz?

    No wiesz, umowę o pracę można jednostronnie zerwać :)

    Joanna

  • 4. Data: 2007-07-27 12:24:25
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 27 Jul 2007 14:00:58 +0200, Joanna Czaplinska napisał(a):

    > No wiesz, umowę o pracę można jednostronnie zerwać

    Owszem, wypowiedzieć - ale nie zmienić.

  • 5. Data: 2007-07-27 12:44:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 27 Jul 2007 11:42:48 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Skoro to jest umowa to nie można nic zrobić jednostronnie, nie uważasz?

    A jeśli w umowie jest napisane coś o jej wypowiedzeniu, to nawet
    wypowiedzieć też nie można? :)

  • 6. Data: 2007-07-27 12:49:37
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 27 Jul 2007 12:44:10 +0000, jureq napisał(a):

    > A jeśli w umowie jest napisane coś o jej wypowiedzeniu, to nawet
    > wypowiedzieć też nie można?

    Pytanie było o zmianę treści, nie o wypowiedzenie, prawdaż.

  • 7. Data: 2007-07-27 13:03:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > wyłączność, jednak chciałabym zmienić tę umowę na otwartą. Czy jeśli
    > jednostronnie zmienię ten punkt umowy agencja będzie musiała się do tego

    Chyba sobie kpisz...

    Równie dobrze owa agencja mogłaby sobie jednostronnie podnieść prowizję
    do np. 50%...

  • 8. Data: 2007-07-27 13:25:05
    Od: Joanna Czaplinska <j...@u...op.pl>

    > Pytanie było o zmianę treści, nie o wypowiedzenie, prawdaż.

    OK, więc czy mogę wypowiedzieć całą umowę? Nie ma wzmianki o
    wypowiedzeniu, są typowe sformułowania o sprawach nieuregulowanych itp.,
    które podchodzą pod Kodeks Cywilny itp.

    Joanna

  • 9. Data: 2007-07-27 13:43:19
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 27 Jul 2007 15:25:05 +0200, Joanna Czaplinska napisał(a):

    > OK, więc czy mogę wypowiedzieć całą umowę? Nie ma wzmianki o
    > wypowiedzeniu, są typowe sformułowania o sprawach nieuregulowanych itp.,
    > które podchodzą pod Kodeks Cywilny itp.

    Art. 746 § 1 kc Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie.
    Powinien jednak zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki, które ten
    poczynił w celu należytego wykonania zlecenia; w razie odpłatnego
    zlecenia obowiązany jest uiścić przyjmującemu zlecenie część
    wynagrodzenia odpowiadającą jego dotychczasowym czynnościom, a jeżeli
    wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, powinien także naprawić
    szkodę.

  • 10. Data: 2007-07-27 14:21:11
    Od: Joanna Czaplinska <j...@u...op.pl>

> [...]
    > wynagrodzenia odpowiadającą jego dotychczasowym czynnościom, a jeżeli
    > wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, powinien także naprawić

    Dzięki, o to właśnie mi chodziło

    Joanna