  • 31. Data: 2009-10-23 21:07:10
    Temat: Re: umorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kuba pisze:

    > No może jak jeden dziadek odstępuje drugiemu kiosk ruchu to rzeczywiście
    > tak to się odbywa. Ale poważne transakcje przeprowadza się jednak lege
    > artis. Inaczej byłoby dość trudno. Wyobraź sobie np., że TVP S.A. zbywa
    > TVP1 przez sprzedaż poszczególnych składników majątkowych z osobna ;)

    Trudno mi sobie wyobrazić, aby TVP SA chciała zbyć akurat TVP1.
    Natomiast jeśli już mówimy o dużych biznesach, to zbywa się zazwyczaj
    całe spółki prawa handlowego, które ten biznes prowadzą.

    Bo czymże by było zbycie TVP1? I za jakie długi odpowiada TVP1?
    Obawiam się, że za żadne, tak samo jak za żadne długi PTK Centertela nie
    odpowiada usługa o nazwie "POP", gdyby Centertel chciał sprzedać tę markę.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2009-10-23 21:19:53
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > całe spółki prawa handlowego, które ten biznes prowadzą.
    >
    > Bo czymże by było zbycie TVP1? I za jakie długi odpowiada TVP1?

    Za żadne, bo nie jest podmiotem prawa, więc nie może mieć długów. Nie
    chcesz albo nie możesz tego zrozumieć...

    Natomiast są prawa związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa o nazwie
    TVP1 i te przysługują TVP S.A. Te prawa zbiorczo określa się jako
    przedsiębiorstwo TVP1.

    To tak jakby Jan Kowalski - przedsiębiorca prowadzący DG pod firmą Jan
    Kowalski miał restaurację, kopalnię węgla i fabrykę papieru toaletowego.
    Jeden przedsiębiorca - trzy przedsiębiorstwa. Wszelkie prawa przysługują
    Janowi Kowalskiemu, to on odpowiada ze wszystkie długi, jednak może
    sobie sprzedać czy dokonać jakiejkolwiek czynności co do jednego ze
    swoich przedsiębiorstw.

    A czy POP jest przedsiębiorstwem? Nie mam bladego pojęcia o strukturze
    organizacyjnej Centertela, ale wątpię.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 33. Data: 2009-10-23 21:26:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kuba pisze:

    > Za żadne, bo nie jest podmiotem prawa, więc nie może mieć długów. Nie
    > chcesz albo nie możesz tego zrozumieć...

    To Ty chcesz sprzedawać TVP1 jako przedsiębiorstwo.

    > Natomiast są prawa związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa o nazwie
    > TVP1 i te przysługują TVP S.A. Te prawa zbiorczo określa się jako
    > przedsiębiorstwo TVP1.

    A przedsiębiorstwo POP też jest? A przedsiębiorstwo "abonament moja
    era 50"?

> [...]
    > swoich przedsiębiorstw.
    >
    > A czy POP jest przedsiębiorstwem? Nie mam bladego pojęcia o strukturze

    POP może mieć swoich pracowników, na pewno ma swoich użytkowników,
    działających na innych warunkach niż jacykolwiek inni użytkownicy i
    abonenci. Ma swoją strategię marketingową itp. Tak samo jak TVP1. Jaka
    jest zatem szczególna różnica pomiędzy TVP1 w TVP SA a usługą POP w
    Centertelu?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2009-10-23 21:28:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > POP może mieć swoich pracowników, na pewno ma swoich użytkowników,

    Wróć: POP nie ma swoich pracowników. Tak samo jak pracowników nie ma TVP1.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2009-10-23 22:55:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-10-23, GK <g...@g...pl> wrote:
    > O ile się nie mylę to sprzedawca ma dostarczyć towar w określonym
    > czasie. Ma na to, niestety nie pamiętam chyba 1 miesiąc.
    > Może ktoś będzie wiedział lepiej. Ostatnio o tym gdzieś słyszałem.

    Niedopełnienie tego nadal nie wypełnia znamion oszustwa.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2009-10-24 09:21:31
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Wróć: POP nie ma swoich pracowników. Tak samo jak pracowników nie ma TVP1.

    Ciągle utożsamiasz przedsiębiorstwo z podmiotem, a nie przedmiotem. To
    nic, że TVP1 nie zatrudnia pracowników, przecież od początku mówię o
    tym, że TVP1 nie przysługują jej żadne prawa, bo z natury rzeczy nie
    mogą. Zrozum, że związek ten jest czysto funkcjonalny.

    Wszystkie te prawa przysługują podmiotowi, a więc TVP S.A., są natomiast
    zespołem składników materialnych i niematerialnych służących do
    prowadzenia przedsiębiorstwa o nazwie TVP1. Mogą być to: jego nazwa,
    prawa rzeczowe, wierzytelności, stosunki pracy, prawa autorskie,
    tajemnice (strategie marketingowe) etc. Celowo pomijam koncesję, żeby
    nie utrudniać.

    I TVP S.A. może sprzedać TVP1, a zachować TVP2 i TVP info. Sprowadza się
    to do wyzbycia tej części majątku spółki, która jest funkcjonalnie
    związana z TVP1. Dokładnie tak samo jak Jan Kowalski może zbyć kopalnię
    węgla a zachować restaurację.

    Z mojej strony ostatni post, bo temat (zresztą OT) jest wyczerpany.
    Pozdrawiam :)

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 37. Data: 2009-10-24 14:38:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Oct 2009, Liwiusz wrote:

    > Co należy zatem zrobić, aby sprzedać "przedsiębiorstwo osoby fizycznej", w
    > przypadku gdy składa się ono:
    >
    > - ze sklepu (towary handlowe)

    To odpuśćmy, bo jasne

    > - jest agencją reklamową (majątkiem jest tylko komputer)

    Komputer ;) - i resztę:

    > - jest pośrednikiem handlowym (brak majątku)
    > ?

    "własności niematerialne", których przedsiębiorstwo się
    raczyło dorobić. Można by przejrzeć archiwum grupy i poszukać,
    czego to pracownikom "nie wolno zabierać w celu wykorzystania
    w nowej pracy", jak odchodzą z przedsiębiorstwa.

    Na początek: listę klientów i dostawców.
    Może być?

    > I jak można nabyć majątek przedsiębiorstwa nie narażając się na przejęcie
    > jego zobowiązań?

    Tu się nie wtykam!
    Ale nie... "mam pomysła" :P - kupić (na licytacji) od komornika!

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2009-10-24 14:44:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Oct 2009, GK wrote:

    > Podbijam do 3%, płatne w ciągu 2 dni od otrzymania dokumentów.:)

    To się nazywa "rynkowe wykazanie błędności tezy" :D (tej o "0%")
    Jakby tak jeszcze rządzący chcieli postawić *swoje* pieniądze
    na obietnice które dają...

    pzdr, Gotfryd