  • 1. Data: 2008-08-11 11:25:51
    Temat: układ zbiorowy
    Od: "Agata" <p...@a...pl>

    witam grupowiczów.

    Zatrudniona jestem od 4 lat u firmie budowlanej. Przez ten okres prawie nie
    korzystałam z urlopu. Kilka dni temu chciałam pójść na 3 tygodnie. Od szefa
    usłyszałam, że za urlop mi nie zapłaci, bo nie ma układu zbiorowego. To samo
    dotyczy chorobowego.

    Czy pracodawca płacąc składki na ZUS może nie płacić pracownikowi chorobowego i
    urlopu, bo nie ma podpisanego układu zbiorowego ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Agata

  • 2. Data: 2008-08-11 11:27:05
    Temat: Re: układ zbiorowy
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 11 Aug 2008 13:25:51 +0200, Agata napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy pracodawca płacąc składki na ZUS może nie płacić pracownikowi
    > chorobowego i urlopu, bo nie ma podpisanego układu zbiorowego ?

    Jakaś kompletna bzdura. Rozumiem, że masz na myśli wynagrodzenie za
    urlop, a nie jakieś świadczenie urlopowe?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-08-11 11:29:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Agata pisze:

> [...]
    >
    > Czy pracodawca płacąc składki na ZUS może nie płacić pracownikowi chorobowego i
    > urlopu, bo nie ma podpisanego układu zbiorowego ?

    Bzdury ci wciska pracodawca. Uprawnienia urlopowe wynikają z kodeksu pracy.
    No chyba że nie masz umowy o pracę ... tylko co ?
    Poznaj pracodawcę z inspekcją pracy.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 4. Data: 2008-08-11 14:37:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:08b8.0000000c.48a021bf@newsgate.onet.pl Agata

> [...]
    > Czy pracodawca płacąc składki na ZUS może nie płacić pracownikowi
    > chorobowego i urlopu, bo nie ma podpisanego układu zbiorowego ?
    To jakieś bzdury, to byłoby poważne naruszenie prawa pracy.

    --
    Jotte