  • 61. Data: 2019-02-03 21:44:48
    Temat: Re: Antysemityzm jest najważniejszy? antysemityzm v. antypolonizm
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2019 19:55:11 +0100, nadir napisał(a):

    > Ale problemem nie jest, to który naród wybrał sobie bóg, a
    > przeświadczenie jakiegoś narodu, że został przez boga wybrany.
    Primo, nie generalizuj - naród nie żywi przeświadczeń tylko ludzie.
    Secundo, wśród Żydów jest więcej procentowo ateistów niż wśród Polaków.
    Tertio, są sekty chrześcijańskie których prorocy twierdzą że zostali
    wybrani przez boga, a w ślad za nimi ich akolici. Przeszkadza ci to?
    Dalej - to dosyć naturalne że wierni dowolnej religii czują się wybrani.
    Czyż nie mówią o wyznawcach innych religii "to poganie"?

    > O oczywistościach jakich, że Słońce zgaśnie bądź wybuchnie?
    > Myślałem, że znasz jakieś mniej odległe terminy i ich przyczyny.
    Dalej rżniesz. Ale z litości uchylę rąbka tajemnicy - słyszałeś o
    wzroście wykładniczym?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 62. Data: 2019-02-03 22:51:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > Zanim się przestawiłem na ten czytnik potrafiłem wytrzymać
    > na p.s.polityka i p.pregierz góra kilka miesięcy "w jednym ciągu" :-)
    > killfile (mordplik) "na wieczność" jako jedyny mechanizm filtrowania to
    > jak dla mnie głupota.

    Co do zasady zgoda, tez tak robię.
    Ale gośc który na 3/4 postów odpowiada piszac lol, lub przekrecajac nicka
    przedpiscy obraza go trzeba zrobić wyjątek bo zdecydowanie nie rokuje
    pozytywnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 63. Data: 2019-02-03 22:51:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > o parę rzędów wielkości

    albo o pareset :)

    Zgadzam sie ze nie netykieta stopki jest problem u2 :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 64. Data: 2019-02-04 00:16:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Primo, nie generalizuj - naród nie żywi przeświadczeń tylko ludzie.
    > Secundo, wśród Żydów jest więcej procentowo ateistów niż wśród Polaków.

    Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Bo mnie zaintrygowałeś. Może pisząc o Żydach
    myślałeś o obywatelach Izraela. Bo - wydaje mi się - że Żyd, to jednak
    jest osoba wierząca z samej definicji.

  • 65. Data: 2019-02-04 00:30:11
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Bo mnie zaintrygowałeś. Może pisząc o Żydach
    > myślałeś o obywatelach Izraela. Bo - wydaje mi się - że Żyd, to jednak
    > jest osoba wierząca z samej definicji.

    Jest taki ładny prawny kwiatek dotyczący przyznania obywatelstwa Izraela
    na podstawie "prawa do powrotu". Żyd który przeszedł na katolicyzm
    (inną religię) i został zakonnikiem mógł z niego skorzystać według
    Rabinatu ale nie według świeckiego Sądu Najwyższego Izraela :-)
    [ W nowszych komentarzach czytałem że obecnie spodziewano by się zamiany
    strom :-) ]

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Daniel_Rufeisen
    https://en.wikipedia.org/wiki/Oswald_Rufeisen

    --
    A. Filip

  • 66. Data: 2019-02-04 08:40:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Feb 2019 00:16:15 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Bo mnie zaintrygowałeś. Może pisząc o Żydach
    > myślałeś o obywatelach Izraela. Bo - wydaje mi się - że Żyd, to jednak
    > jest osoba wierząca z samej definicji.

    Proszę:
    Żyd - obywatel Izraela lub szerzej, ktoś o pochodzeniu żydowskim kto sam
    tak siebie definiuje.
    żyd - członek grupy wyznaniowej.
    Można być Żydem żydem, można być Żydem ateistą lub Żydem katolikiem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 67. Data: 2019-02-04 09:52:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 03.02.2019 o 22:51, Budzik pisze:
    > Co do zasady zgoda, tez tak robię.
    > Ale gośc który na 3/4 postów odpowiada piszac lol, lub przekrecajac nicka
    > przedpiscy obraza go trzeba zrobić wyjątek bo zdecydowanie nie rokuje
    > pozytywnie.

    oj tam bucek to bucek:)

    --
    General Skalski o zydach w UB :

    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 68. Data: 2019-02-04 09:54:12
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.02.2019 o 08:40, Jcek Macewski pisze:
> [...]
    > tak siebie definiuje.
    > żyd - członek grupy wyznaniowej.
    > Można być Żydem żydem, można być Żydem ateistą lub Żydem katolikiem.

    tylko Jcek mógł takie banialuki wymyślić, you made my day Jcek:)))))))))))))

  • 69. Data: 2019-02-04 10:33:34
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.02.2019 o 09:54, u2 pisze:

    > tylko Jcek mógł takie banialuki wymyślić, you made my day
    > Jcek:)))))))))))))

    uszczegółowię, bo wiem że użyszkodnicy psp są zastraszeni przez Jcka i
    mogą nie zauważyć baboli, które Jcek machnął w swojej definicji:)

    "Żyd - obywatel Izraela" ta definicja oznacza, że Arabowie, których jest
    przeszło połowa w Izraelu to Żydzi:))))))))

  • 70. Data: 2019-02-04 17:32:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-02-19 o 00:30, A. Filip pisze:

> [...]
    > Rabinatu ale nie według świeckiego Sądu Najwyższego Izraela :-)
    > [ W nowszych komentarzach czytałem że obecnie spodziewano by się zamiany

    Wnosząc po http://xurl.pl/fn3p, to zaledwie 75 % populacji obywateli
    Izraela jest Żydami. Niespecjalnie mnie przekonałeś, że "żyd", to
    obywatel Izraela.