  • 1. Data: 2009-12-04 20:13:08
    Temat: cennik na stronie
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Znalazlem cos takiego w sklpeie internetowym: Photoshop Elements 6. Cena
    185zl.
    Zadzwonilem do sprzedawcy i potwierdzilem cene i dostepnosc.
    OK. Zostalo kilka pudelek.
    Dzisiaj wzialem z kasy 200zl i pojechalem po tego PS.
    Pan sprzedwca przyniosl pudelko, ja wyciagam 200zl, i czekam na reszte,
    a zamiast tego slysze: placi pan 225,7zl
    -?
    -A tak, cena jest 185+VAT.
    -Jak to przeciez wczoraj dzwonilem i wyraznie slyszalem 185zl.
    -Tak, ale bez VATu.
    -OK. mowie, ale na stronie www jest cena 185 z VATem.
    Pan na to:
    -Tak, ale na tej stronie jest pomylka.
    I wskazuje mi adnotacje na dole strony:
    'Oferta na tej stronie nie jest oferta w rozumieniu Kodeksu Handlowego
    (czy jakos tak).'
    Nie mialem tych 25zl, a karta nie moglem placic bo to zakup firmowy byl.
    Obnizyc o te 25zl nie chcial, 'bo przeciez nie bedzie z wlasnej kieszeni
    dokladal'.
    Chcialem przelew, ale Pan Sprzedawca tez sie nie zgodzil.
    Za to z rozkoszna mina poradzil mi: przeciez ja moge zatrzymac to
    pudelko do poniedzialku i pan tu przyjdzie z pieniedzmi i panu to
    sprzedam.
    No comment.
    Ostatecznie pojechalem do jakiegos bankomatu i zdazylem przed
    zamknieciem salonu...

    No i teraz pytanie:

    Czy taka formula:
    'Oferta na naszej stronie nie jest oferta w rozumieniu Kodeksu
    Handlowego'
    jest zgodna z prawem?

    TA

  • 2. Data: 2009-12-04 21:45:02
    Temat: Re: cennik na stronie
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > Nie mialem tych 25zl, a karta nie moglem placic bo to zakup firmowy byl.
    > Obnizyc o te 25zl nie chcial, 'bo przeciez nie bedzie z wlasnej kieszeni
    > dokladal'.

    Często działa prośba, żeby pomimo płatności kartą na fakturze stało
    "gotówka".

  • 3. Data: 2009-12-04 21:53:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > Często działa prośba, żeby pomimo płatności kartą na fakturze stało
    > "gotówka".

    A jakie ma znaczenie forma płatności na fakturze? Nie jest to
    obowiązkowy element faktury i takiej informacji nie musi być, a jak
    jest, to nie musi być prawdziwa.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-12-04 21:58:26
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hfbvso$7a2$1@news.task.gda.pl>,
    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

    > Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > Często działa prośba, żeby pomimo płatności kartą na fakturze stało
    > "gotówka".

    No chyba nie tutaj.
    Kolejne moje prosby sprzedwca kwitowal 'ja nie moge podjac takiej
    decyzji'.

    TA

  • 5. Data: 2009-12-04 22:14:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > A jakie ma znaczenie forma płatności na fakturze? Nie jest to
    > obowiązkowy element faktury i takiej informacji nie musi być, a jak jest,
    > to nie musi być prawdziwa.

    Wg mnie żadnego, ale czasami głównej księgowej ciężko pewne rzeczy
    wytłumaczyć, szczególnie w budżetówce, gdzie co 2-3 lata jest kontrola, a
    kontrolujący też ma swoje odbicia i cięzko się z nim dyskutuje. Więc w
    pewnym sensie GK rozumię i staram się jej życia nie utrudniać.

  • 6. Data: 2009-12-04 22:15:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > kontrolujący też ma swoje odbicia i cięzko się z nim dyskutuje. Więc w
    > pewnym sensie GK rozumię i staram się jej życia nie utrudniać.

    A jaki to ma w ogóle związek z pytaniem autora wątku?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-12-05 07:42:53
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > Czy taka formula:
    > 'Oferta na naszej stronie nie jest oferta w rozumieniu Kodeksu
    > Handlowego'
    > jest zgodna z prawem?

    Byloby jesniej gdyby bylo napisane np. ze" ceny podane w ofercie sa
    aktualizowane co 24h". Mialem taki dopisek na swojej stronie na ktorej
    cennik aktualizowal sie co 24h a wiec cena z dzisiejszego dnia nie
    musiala byc taka sama jak z dnia wczorajszego.

    --
    jedrus

    Myślenie to ciężka i na koszt podatnika praca.
    http://mokotow.btx.pl/content/view/137/1/1/1/

  • 8. Data: 2009-12-05 08:41:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 04 Dec 2009 22:53:32 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > A jakie ma znaczenie forma płatności na fakturze? Nie jest to
    > obowiązkowy element faktury i takiej informacji nie musi być, a jak
    > jest, to nie musi być prawdziwa.

    Może być problem w przypadku chęci skorzystania z obciążenia zwrotnego.
    Tak myślę.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2009-12-06 02:11:26
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hfd3h3$cdv$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    jedrus <j...@n...btx.pl> wrote:

> [...]
    > cennik aktualizowal sie co 24h a wiec cena z dzisiejszego dnia nie
    > musiala byc taka sama jak z dnia wczorajszego.

    Ale to conajmniej z tydzien tam wisialo.

    TA

  • 10. Data: 2009-12-10 15:14:52
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 04.12.2009 T...@s...in.the.world
    <T...@s...in.the.world> napisał/a:
    > Nie mialem tych 25zl, a karta nie moglem placic bo to zakup firmowy byl.
    hm... nie rozumiem za bardzo dlaczego tak.
    Co przeszkadza by przy zakupach "firmowych" placic karta? jakie to ma znaczenie?

    Andrzej