    From: s...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: tramwaj-kanar-sąd-co dalej?
    Date: 26 Nov 2002 12:32:57 +0100

    Witam i proszę o radę:

    2 lata temu, w Warszawie jechałem z dziewczyną tramwajem do kina, na jednym z
    kolejnych przystanków wagon opanowały warszawskie służby ornitologiczne tzn.
    kontrolerzy biletów.
    Pech chciał, że akurat ani ja, ani moja dziewczyna nie mieliśmy przy sobie
    biletu miesięcznego. Gdy kanary poprosił o okazanie biletów przyznaliśmy się do
    ich nie posiadania w danym momencie i opuściliśmy wraz z nimi tramwaj, aby
    mogli nam wystawić mandat.
    Mandat nie był problemem, gdyż mogę w ciągu kilku dni okazać mój ważny bilet
    miesięczny wraz z mandatem w odpowiedniej placówce i opłacić jedynie koszty
    manipulacyjne.
    Po wypisaniu mandatu dla mnie, chciał również wypisać dla mojej dziewczyny, ale
    okazało się, że Ona niema przy sobie żadnych dokumentów, więc pan kanar, po
    krótkim namyśle stwierdził, że za 30zł od łebka daruje nam wypisywanie
    mandatów, na co się nie zgodziliśmy, gdyż opłacenie tych mandatów kosztowało by
    nas trochę czasu i nie więcej niż 10zł za dwoje.
    Z przeciwnej strony nadjeżdżał inny tramwaj, gdy kanar zorientował się, że na
    nas nie zarobi, i że kolejni klienci już się zbliżają, machną na nas ręką
    jęknął coś w stylu &#8222; łłeeetam&#8221;, i tyle go i mój mandat widzieliśmy.
    Mandatu w
    końcu nie dostałem, choć go już podpisałem.
    Tydzień temu dostałem pismo z sądu, że odbyła się zaocznie sprawa w sądzie i
    mam zapłacić mandat wraz z odsetkami i kosztami sądowymi co w sumie wyniesie
    ok. 200zł. Nie jest to wielka suma, ale czuję się niesprawiedliwie osądzony i
    oszukany i chcę napisać skargę na co mam dwa tygodnie.

    Moje pytanie brzmi:
    1. Jakie będą skutki wysłania tej skargi?
    2. Na jakie koszta mogę być narażony walcząc o swoje?
    3. Jak mogę udowodnić swoje racje?
    4. Czy może ktoś już miał podobne przejścia z warszawskim Zarządem
    Komunikacji Miejsckiej.

    Dodam jeszcze, że na mandacie, którego kopię dostałem również z sądu, są pewne
    nieścisłości tzn. numer tramwaju i nazwa ulicy przy którym znajduje się
    przystanek, nie są zgodne z prawdą, notabene tramwaj o takim numerze nie jeździ
    i nie jeździł tą ulicą.
    Z góry dziękuje.