  • 41. Data: 2023-02-26 22:18:36
    Temat: Re: szyba
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.02.2023 o 22:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zawsze mnie zastanawia to "spod kół innego pojazdu".
    > To co, w garażu sobie kamienie do opon przyklejali?
    > Czy raczej zarządca drogi powinien płacić za jej stan?

    Tak, przed każdym samochodem powinni wysyłać odkurzacz!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2023-02-26 22:18:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakiego wykroczenia?

    -----

  • 43. Data: 2023-02-26 23:52:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.02.2023 o 22:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zawsze mnie zastanawia to "spod kół innego pojazdu".
    > To co, w garażu sobie kamienie do opon przyklejali?
    > Czy raczej zarządca drogi powinien płacić za jej stan?
    >
    > BTW w latach 90-tych "słynne" były napady na kierowców samochodów na
    > drogach pod hasłem "spod Pana samochodu wystrzelił kamień i zbił
    > reflektor w naszym BMW, o pacz Pan". Las po obu stronach, trudno
    > dyskutować nawet jeśli się nie ma kiełbasy w bagażniku.

    To nie tak działa. Zajrzyj do kodeksu cywilnego. Właściciel pojazdu
    odpowiada za szkody spowodowane jego eksploatacją na zasadzie ryzyka, a
    nie winy.

    Zresztą osobiście uważam, że w sytuacji, gdy nie da się ustalić sprawcy,
    a wiadomo, ze szkoda powstała z tytułu używania jakiegoś pojazdu
    (przykładowo ktoś wjedzie w płot i ucieknie) szkodę powinien pokryć
    fundusz gwarancyjny. Bo w sytuacji, gdy mamy obowiązkowe ubezpieczenie
    wiadomo, ze ktoś ubezpieczony za to odpowiada, tylko nie wiadomo który.
    Tu też by właśnie taki kamień spod koła się "łapał".

    Natomiast kamienie same spod opon nei wylatują. NA ile się orientuję, to
    albo możesz zarobić takim kamieniem wyrzuconym z koła bliźniaczego
    ciężarówki / autobusu - i dlatego staram się za takim pojazdem z
    bliźniakami blisko nie jechać. Albo kamienie podrywają opony terenowe
    (tzw. kostka).

    Tak, czy siak oczywiście masz rację, ze jakby na jezdni kamienia nie
    było, to by nie mógł wylecieć spod koła. Natomiast nie wiem, na ile to
    wina zarządcy drogi. Bo o ile dziury powinien łatać albo przynajmniej
    zabezpieczać, no to każdego zgubionego przez wywrotkę kamienia nie jest
    w stanie upilnować.

    --
    Robert Tomasik

  • 44. Data: 2023-02-27 06:39:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Feb 2023 23:52:11 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To nie tak działa. Zajrzyj do kodeksu cywilnego. Właściciel pojazdu
    > odpowiada za szkody spowodowane jego eksploatacją na zasadzie ryzyka, a
    > nie winy.

    Hm, a jak przyjadą policjanty, to będą mandat nakladac, za co ?

> [...]
    > a wiadomo, ze szkoda powstała z tytułu używania jakiegoś pojazdu
    > (przykładowo ktoś wjedzie w płot i ucieknie) szkodę powinien pokryć

    W zasadzie tak. Ale pokrywa tylko straty "osobowe".

> [...]
    > albo możesz zarobić takim kamieniem wyrzuconym z koła bliźniaczego
    > ciężarówki / autobusu - i dlatego staram się za takim pojazdem z

    i tu jest maly problem od strony fizyki - takie blizniacze kolo
    kamienia nie "wyrzuca". Ono podnosi czy "podrzuca" kamien, bez
    predkosci "do tyłu".
    Nastepny pojazd sam w kamien wjezdza ... wiec to jego ryzyko?

    > Albo kamienie podrywają opony terenowe (tzw. kostka).

    Kazda opona ma jakis bieznik, łyse nie są dopuszczone do ruchu.
    Tylko maly rowek=maly kamien.

    W F1 opony sie kleją, a w ogole przy szybkim najechaniu moga dziwne
    sily dzialac. Powietrze tez sie roznie kreci - skoro mozna sobie
    przednia szybe zachlapac, przejezdzajac przez kałużę.

> [...]
    > wina zarządcy drogi. Bo o ile dziury powinien łatać albo przynajmniej
    > zabezpieczać, no to każdego zgubionego przez wywrotkę kamienia nie jest

    Owszem, ale on wcale dróg nie czysci, wiec nie dba.
    Widac nie ma obowiazku.
    Materiału z dziury tez nie sprzata na biezaco.

    No wlasnie - kałuże ... czyja wina, jak sie ochlapie przechodnia?
    kierowcy samochodu, czy zarządcy drogi?

    J.

  • 45. Data: 2023-02-27 06:40:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Feb 2023 18:37:36 +0100, Shrek wrote:

    > Kulsony?

    > Oni po prostu byli pewni że są bezkarni.

    I bardzo dziwne, ze nie byli.
    Na kogo trafili - rodzine prokuratora, sedziego ?

    J.

  • 46. Data: 2023-02-27 06:41:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Feb 2023 14:56:33 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Idzie z bieżącego budżetu na naprawy.

    > Zawsze jest postępowanie szkodowe.

    > Wszystko jest proste - o ile nie musisz tego sam robić.

    A podobala ci sie odpowiedzialnosc zbiorowa :-P

    J.

  • 47. Data: 2023-02-27 06:42:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 06:40, J.F pisze:

    > I bardzo dziwne, ze nie byli.
    > Na kogo trafili - rodzine prokuratora, sedziego ?

    Na kolesia co poszedł do... pismaków. Jak myślisz czemu robert
    organicznie nienawidzi pisamków?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-02-27 06:47:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Feb 2023 14:54:14 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > "Firma". Postępowanie szkodowe nie doprowadziło do ustalenia winnego.

    > Czemu?

    Bo pozwala, aby mu jakies kulsony (w twoim sensie - takie male stwory,
    ktorych nikt nie widzial, jak krasnoludki) sprzet niszczyly na
    parkingu :-P
    Wzialby przyklad z tytulowego komendanta - u niego nie ma szkĂłd :-)

    Ciekawe jak tam KGP - placi juz za naprawe budynku?
    Eee, pewnie odszkodowanie bierze, za wypadek w pracy :-)

    J.

  • 49. Data: 2023-02-27 06:48:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 06:41, J.F pisze:

    > A podobala ci sie odpowiedzialnosc zbiorowa :-P

    nie_no_az_tyle_to_nie.jpeg ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 50. Data: 2023-02-27 06:50:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 06:47, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ciekawe jak tam KGP - placi juz za naprawe budynku?
    > Eee, pewnie odszkodowanie bierze, za wypadek w pracy :-)

    Oj tam, oj tam. Kto nigdy głośnika w pracy niech odpali niech pierwszy
    rzuci granatem.

    A kulsony niech dalej się dziwią, że mają poważanie na poziomie
    milicjantów z "najlepszego" okresu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!