    From: a...@g...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: szkoda komunikacyjna - długie
    Date: Mon, 18 Jun 2007 03:05:08 -0700

    Witam,
    proszę Was o pomoc z walce z gigantem ubezpieczeniowym. Sprawa
    wyglądała
    następująco.

    Prowadziłem samochód, który był własnością mojej żony i mojego teścia.
    Miałem kolizję drogową. Sprawcą była osoba prowadząca drugi pojazd.
    Ponieważ
    nie chciała się przyznać do winy wezwałem policję. Policja
    jednoznacznie
    wskazała kirującego drugim pojazdem jako sprawcę kolizji. Został
    ukarany
    mandatem karnym, a mi policja przekazała dane jego ubezpieczyciela.
    Oddałem
    samochód do warsztatu naprawczego z którym ubezpieczyciel miał
    podpisaną
    umowę na naprawy bezgotówkowe. Upoważniłem zakład naprawczy do
    wszelkich
    działań związanych ze zlikwidowaniem szkody. Zakład naprawczy wezwał
    rzeczoznawcę z firmy ubezpieczeniowej. Rezczoznawca wycenił szkodę.
    Zakłąd
    naprawił samochód zgodnie z wyceną rzeczoznawcy. Mój teść złożył
    oświadczenie o tym aby odszkodowanie zostało wypłacone warsztatowi
    naprawczemu. Ubezpieczyciel wypłacił 50% wartości odszkodowania
    twierdząc,
    że takie samo oświadczenie jak mój teść musi złożyć moja żona (jest
    współwłaścicielem pojazdu) i że w momencie kiedy złoży takie
    oświadczenie
    zostanie wypłacona druga połowa ubezpieczenia. Żona złożyła takie
    oświadczenie. Po kilku dniach ubezpieczyciel przysłał pismo, że
    odmawia
    wypłaty reszty odszkodowania ponieważ po oględzinach pojazdu sprawcy
    (odbyły
    się one 2 miesiące po kolizji!!!!!) stwierdza że wypłacona już część
    odszkodowania zaspokaja nasze roszczenia z nawiązką. Nadmieniam, że
    wysłałem
    do Ubezpieczyciela notatkę sporządzoną przez Policję w której jest
    stwierdzony zakres uszkodzeń w moim pojeździe. Ubezpieczyciel
    stwierdził, że
    brak jest zgody sprawcy na wypłatę dalszej części odszkodowania. W
    międzyczasie zakład naprawczy założył teściowi sprawę w sądzie (choć
    50%
    należnego teściowi odszkodowania dostał, nie dostał odszkodowania
    należnego
    mojej żonie) o brak zapłaty za naprawę. Pomóżcie, co mam zrobić??

    Adam