  • 31. Data: 2011-01-09 23:56:22
    Temat: Re: świadek kłamie
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 7 Jan 2011 23:46:09 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Można sądowi do protokołu rozprawy. Muszą wyłączyć materiały i wysłać
    > prokuratureze,. Mozna w prokuraturze albo w dowolnej jednostce Policji.
    /.../
    > Nie znając szczegółów, to chyba nikt Ci na to pytanie nie odpowie.
    Podpinając się pod wątkiem podam szczegóły z innej sprawy. Dwóch świadków
    zapewne zezna przed sądem, że Kowalski dopuścił się czynu, który jest
    wykroczeniem. Dokumentacja fotograficzna miejsca zdarzenia prowadzi do
    jednego wniosku: z miejsca gdzie stali świadkowie nie sposób zobaczyć
    miejsce gdzie zdarzenie miało mieć miejsce. Dokładniej: znak stop przed
    przejazdem i patrol, który pomimo posiadania radaru wzroku supermana
    przenikającego budynki nie posiada. Kierowca proponowanego mandatu nie
    przyjął, podobno obfocił wszystko dookoła.

    --
    pozdro
    poreba

  • 32. Data: 2011-01-10 17:34:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przenikającego budynki nie posiada. Kierowca proponowanego mandatu nie
    > przyjął, podobno obfocił wszystko dookoła.

    Chwilowo policjanci zapewne nie zostali przesłuchani, zatem trudno mówić o
    fałszywych zeznaniach. Jesli jest tak, jak piszesz, to sąd powinien gościa
    uniewinnić z powodu braku dowodów.

  • 33. Data: 2011-01-11 03:17:57
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 18:34:38 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Chwilowo policjanci zapewne nie zostali przesłuchani, zatem trudno mówić o
    > fałszywych zeznaniach. Jesli jest tak, jak piszesz, to sąd powinien gościa
    > uniewinnić z powodu braku dowodów.
    Kibicując kierowcy (na tej trasie niedaleko jest jeszcze jeden przejazd,
    który jest ulubionym miejscem szkoleń patroli; dziwnie to wyglada gdy
    znający okoliczności kierowcy grzecznie się przed przejazdem zatrzymują
    sprawdzając czy drzewa na torach dalej rosną, jak od kilkunastu lat rosły)
    zakładam, że jednak zostaną przesłuchani i podtrzynają to, co przy
    propozycji ukarania mandatem. A z tej zatoczki przystankowej gdzie stał
    radiowóz nie sposób widzieć przejazdu... Ciekawi mnie czy jest to przypadek
    fałszywych zeznań i jak proceduralnie powinno to się potoczyć.

    --
    pozdro
    poreba

  • 34. Data: 2011-01-11 10:02:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przypadek
    > fałszywych zeznań i jak proceduralnie powinno to się potoczyć.

    Wykluczasz możliwość, że inny policjant w innym miejscu stoi i przekazuje
    im drogą radiową, kto się nie zatrzymał?

  • 35. Data: 2011-01-11 12:46:09
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wykluczasz możliwość, że inny policjant w innym miejscu stoi i przekazuje
    > im drogą radiową, kto się nie zatrzymał?

    I drogą radiową mandat proponował ?

  • 36. Data: 2011-01-11 13:33:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I drogą radiową mandat proponował ?

    Nie. Przeczytaj dobrze kpow. Tutaj ma zastosowanie art. 97§1 pkt 1 -
    sprawcę schwytano (...) bezpośrednio po popełnieniu wykroczenia. Ja nie
    wiem, czy w tym wypadku tak robiono, ale to dość częsta i skuteczna
    praktyka. Jeden policjant (w razie potrzeby z lornetką) obserwuje, a drugi
    nakłada mandaty w takim miejscu, gdzie zatrzymanie pojazdu nie stwarza
    zagrożenia dla uczestników ruchu.

  • 37. Data: 2011-01-11 19:42:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/11/2011 7:33 AM, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > drugi nakłada mandaty w takim miejscu, gdzie zatrzymanie pojazdu nie
    > stwarza zagrożenia dla uczestników ruchu.

    no i raz przez to musialem skrecic w boczna uliczke i nadrobic troche drogi.

  • 38. Data: 2011-01-17 08:42:34
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 14:33:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > to dość częsta i skuteczna praktyka. Jeden policjant (w razie potrzeby
    > z lornetką) obserwuje, a drugi nakłada mandaty w takim miejscu,
    > gdzie zatrzymanie pojazdu nie stwarza zagrożenia dla uczestników ruchu.
    W tym przypadku wykluczam, znając dociekliwość i wnikliwość w ustalaniu
    faktów owego kierowcy (cóż, profesja taka).
    To jaka będzie procedura, świadkowie zeznają, sąd uzna, że prawda o.
    była inna, sąd z własnej inicjatywy się zajmie nadnaturalnymi zdolnościami
    świadków czy potrzebna jest inicjatywa?

    --
    pozdro
    poreba

  • 39. Data: 2011-01-17 20:32:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > To jaka będzie procedura, świadkowie zeznają, sąd uzna, że prawda o.
    > była inna, sąd z własnej inicjatywy się zajmie nadnaturalnymi

    Jesli to zezna przed sądem, to potrzebne jest Twoje zawiadomienie do
    prokuratury.

  • 40. Data: 2011-01-17 23:27:31
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 21:32:35 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jesli to zezna przed sądem, to potrzebne jest Twoje zawiadomienie do
    > prokuratury.
    Ja zapewne nie dowiem się nawet czy sprawa znajdzie swój finał w sądzie.
    Nie ja jestem owym obwinionym kierowcą.
    Zaciekawiło mnie to, że sąd (jako instytucja, sędzia jako osoba)
    dowiadując się o łamaniu prawa (składanie fałszywych zeznań)
    nie musi z własnej inicjatywy 'pchać sprawy dalej'.

    --
    pozdro
    poreba