  • 1. Data: 2004-06-03 13:16:39
    Temat: student- ubezpieczenie
    Od: "Iwonek" <b...@o...pl>

    Witam
    Czy jako studentka studiów zaocznych jestem ubezpieczona.?Mam 25 lat, nie
    pracuję, nie jestem też zarejetrowana w Urzędzie Pracy. Czy moge korzystać z
    bezpłatnej opieki zdrowotnej w ramach NFZ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-03 14:05:56
    Temat: Re: student- ubezpieczenie
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Iwonek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    poprawka
    jeżeli jesteś na utrzymaniu innej osoby do ukonczenia 26 lat to osoba
    utrzymująca powinna iść do zus i zarejestrować cię jako osobę
    ubezpieczona na ich koncie.

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-03 16:46:18
    Od: "Iwonek" <b...@o...pl>

> [...]
    > jeżeli jesteś na utrzymaniu innej osoby do ukonczenia 26 lat to osoba
    > utrzymująca powinna iść do zus i zarejestrować cię jako osobę

    Hmm studiuje od 2 lat zaocznie, pracowalam na etat prawie dwa lata, pozniej
    dostalam zasilek pol roku.Dalej, rejestruje sie jako bezrobotna aby urzad
    oplacal za mnie dalej skladki zdrowotne.Podejmuje prace na umowe zlecenie
    (praca dla studentow - przepisywanie kaset) czas trwania umowy okolo 14 dni.
    Z niewiedzy nie informuje o tym swojego urzedu. Robie to pozniej po czym
    Pani z okienka wyrejestrowuje mnie z data podjecia pracy i kaze sie
    zarejestrowac za 14 dni.
    W tym czasie (biorac pod uwage wyrejestrowanie z data wsteczna) trafiam do
    szpitala. Czu urzad placil za mnie skladki ?? Czy moze je wycofac w skutek
    takiej korekty???
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-06-03 17:19:02
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    >Czy moze je wycofac w skutek
    > takiej korekty???

    Pytałas już o to jako Słonik czy Mumin i udzielono Ci odpowiedzi - zresztą
    zrobil to i wtedy i teraz Opix. Bez względu ile razy jeszcze o to zapytasz i
    pod jakimi pseudonimami nic to nie zmieni w Twojej sytuacji. Poza tym może
    spróbuj dowiedzieć sie po prostu w ZUS czy w urzędzie pracy? Na stronie ZUS
    masz spis placówek - na pewno też w Twoim miescie

    HaNkA

  • 5. Data: 2004-06-03 19:07:55
    Od: "Iwonek" <b...@o...pl>

    Droga Haniu, jakze mi miło, że śledzisz każdy post, (na pewno masz sporą
    wiedzę), ale ja potrzebowałam odpowiedzi na inne już pytanie. Narzeczony
    niepotrzebnie wkleił poprzedni post gdyż, jak słusznie zreszta zauważyłaś,
    została mi udzielona odpowiedź. Więc naprawde niepotrzebnie traciłaś swój
    cenny czas, aby w ironicznym tonie udzielić mi porad i wskażówek. A może
    płaca Ci za to, bys kontrolowała, kto i ile razy zadaje pytania na tym
    forum? A może nudzi Ci sie po prostu, bo nie rozumiem po co tracic czas na
    pouczanie kogoś,kto Ci dał do tego prawo?
    MUmins

  • 6. Data: 2004-06-03 19:58:48
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    > ale ja potrzebowałam odpowiedzi na inne już pytanie.

    I dlatego zadałas dokładnie takie samo pytanie? Pobieralaś nienależne Ci
    świadczenie - myślę więc, że powinnaś sie liczyć z koniecznoscią jego
    zwrotu. Niechcę Cię wprowadzic w bład bo prawo pracy to nie moja działka ale
    cos mi świta, ze jesli jestes studentką to pracodawca nie musi placić Ci
    składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe, nie ma zas takiej dowolnosci
    przy ubezpieczeniu zdrowotnym - ale tu poczekajmy na wypowiedz fachowców bo
    byc moze, że bładze:-)

    >Więc naprawde niepotrzebnie traciłaś swój
    > cenny czas, aby w ironicznym tonie udzielić mi porad i wskażówek

    Ironicznym? Chyba nie bardzo znasz znaczenie tego słowa, lub jesteś
    przewraźliwiona. Ale niech Ci będzie <ironia_mode on> - co za liceum i co za
    studia, że nie nauczyły Cię, że nie zaczyna sie zdania od "więc".
    <ironia_mode off> :PP

    > A może nudzi Ci sie po prostu, bo nie rozumiem po co tracic czas na
    > pouczanie kogoś,kto Ci dał do tego prawo?

    Ty, pisząc na forum dyskusyjne. Bynajmniej Cię nie pouczałam " w ironicznym
    tonie" - powiedziałam jedynie, ze Twoja sytuacja nie zmieni sie w załeżności
    od opublikowanych postów na grupie, zwłaszcza jeśli nie wyciągasz wniosków z
    udzielanych Ci odpowiedzi. Zasugerowałam Ci dodatkowo zapytanie u źródeł,
    czyli w ZUSie oraz UP - to też uważasz za ironię?

    Opix wyraźnie napisał, ze jeśli nie jesteś zarejestrowana powinna objąć Cię
    swoim ubezpieczeniem osoba, na której utrzymaniu jesteś. Mozesz też oplacać
    sobie samodzielnie ubezpieczenie zdrowotne - nie pamiętam kwoty - ok 200 zl
    [nie jestem pewna] ale własnie w ZUSie udzielą Ci tej informacji.

    HaNkA

  • 7. Data: 2004-06-03 20:02:08
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał