  • 1. Data: 2004-06-03 07:26:08
    Temat: spadek
    Od: "Darek" <g...@w...pl>

    Witam! Czy wszczynając postępowanie o nabyciu spadku, muszę powiadomić moją
    rodzoną siostrę, skoro nie mam z nią kontaktu od 15-tu lat. Nie mam pojęcia
    gdzie przebywa, czy w ogóle żyje.Wiem tylko, że jeżdziła po świecie. Jak
    wszcząć takie postępowanie? Czy sąd nie odrzuci takiego wniosku w związku z
    barakiem wiadomości o siostrze? Za informacje bardzo dziękuję.
    Mój mail: m...@m...edu.pl

  • 2. Data: 2004-06-03 10:47:40
    Temat: Re: spadek
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    jest taka instytucja jak kurator sądowy który podczas procesu wobec
    niemożliwości ustalenia miejsca pobytu i powiadomienia strony jest
    wyznaczony na wniosek drugiej strony ,z chwilą składania pisma
    procesowego powinno się w tym przypadku wystąpić o kuratora ponieważ
    stosowana jest zasada że jak nie ma strony do sąd ma prawo zawiesić
    postępowanie do czasu usunięcia przyczyny przeszkody prowadzenia
    rozpoznania sprawy.
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-03 11:10:00
    Od: "Glory" <g...@p...pl>

    Witam,
    dodac tylko należy, ze znajduje to swoje oparcie w art. 143 i nast.
    kodeksu postepowania cywilnego.
    Nie mozna takze zapomniec o obowiazku uiszczenia zaliczki na pokrycie
    wydatkow kuratora zgodnie z par. 4
    rozporzadzenia Ministra Sprawiedliwosci z dnia 28 sierpnia 1982 r.w
    sprawie stawek, warunków przyznawania i wypłaty ryczałtu przysługującego
    sędziom i pracownikom sądowym za dokonanie oględzin oraz stawek
    należności kuratorów.