  • 171. Data: 2021-07-18 12:14:54
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Skąd niby wiemy, że spierdolił?

    Nie ma w tarczy?

    --
    Robert Tomasik

  • 172. Data: 2021-07-18 12:20:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.07.2021 o 05:32, Marcin Debowski pisze:
    > Ale to są dwa odrębne czyny karalne. Tu jeszcze jest ten problem, że
    > pewnie będzię badane czy to jego nieudzielenie pomocy przyczyniło się
    > do śmierci.

    Nieudzielenie pomocy, które spowodowało śmierć, to nieumyślne
    spowodowanie śmierci. Nie spotkałem się z zarzuceniem jednocześnie tych
    dwóch przestępstw.

    > No, że mogliby ukarać za przekroczenie linii. Nb. jak stracił
    > panowanie i przekroczył, to ta kwestia nie istnieje, ale jak
    > przekroczył (np. wyprzedzając) i spowodował wypadek to MZ można
    > ukarać.

    Zarzut jest, że naruszając zasady .... spowodował wypadek. To tak, jak
    nie słyszałem, by mordercy stawiano zarzut gróźb karalnych, choć czasem
    przed naciśnięciem spustu straszą.

    > Mam wątpliwości czy to tak działa, właśnie dlatego, że są to czyny
    > odrębne i mogą być popełnione zupełnie niezależnie jeden od
    > drugiego.
    >
    > Ale coś w tym jest, bo jak chciałbym kogoś zamordować, tak z
    > premedytacją, to byłoby swoistym kuriozum karać mnie za nieudzielenie
    > pomocy :) Z trzeciej strony, mamy przestęstwo umyślne vs nieumyślne
    > co trochę rzecz zmienia.

    Nieumyślnie można popełnić przestępstwo tylko i wyłącznie, jeśli ustawa
    tak stanowi. Nie można przykładowo kogoś oszukać nieumyślnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 173. Data: 2021-07-18 14:10:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie ma w tarczy?

    Albo jeszcze inaczej - sekspertem nie jestem ale podejrzewam że
    większośc pocisków emigrujących ze strzelnicy pochodzi z
    niekontrolowanych strzałów niekoniecznie w kierunku tarczy i kulochwytów.

    --
    Shrek

  • 174. Data: 2021-07-19 11:09:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nieudzielenie pomocy, które spowodowało śmierć, to nieumyślne
    >spowodowanie śmierci. Nie spotkałem się z zarzuceniem jednocześnie
    >tych
    >dwóch przestępstw.

    Jest w tym moze jakas logika, ale jakby kiepska.
    KK nie uzaleznia od smierci - jest tylko nieudzielenie pomocy.

    Przyczyną smierci byl tu postrzal. I chyba za to chcemy skazac. Tzn za
    niezachowanie ostroznosci ze skutkiem smiertelnym.

    No i teraz:
    -postrzal byl ciezki, na pomoc bylo juz za pozno ... to jak drugiemu
    postawic zarzut nieudzielnia pomocy ?
    -postrzal byl lekki, ofiara zmarla na skutek nieudzielenia pomocy,
    -postrzal byl lekki, ludzie karetke wezwali, i bylby pacjent przezyl,
    gdyby nie spoznienie, brak fachowosci, czy wozenie od szpitala do
    szpitala.
    Wiec kogo skazac - ministra? Na pewno nie :-(

> [...]
    >jak
    >nie słyszałem, by mordercy stawiano zarzut gróźb karalnych, choć

    Ten tego ... napadasz na bank. Nie masz zamiaru nikogo zabic, chcesz
    tylko zabrac troche pieniedzy.
    No ale napadasz z pistoletem.

    I mowisz do kasjerki "dawaj pieniadze, albo zastrzele". Grozba
    karalna?

    Ba - najpierw jest straznik, celujesz mu prosto miedzy oczy i mowisz
    "rece do gory albo kula w leb".
    Grozba karalna?
    A ten durny straznik zamiast podnies raczki do gory wyciaga z kabury
    wlasny pistolet.
    Wiec strzelasz ... i co - obrona konieczna?

    Co by nie mowic - najpierw bylo niezachowanie ostroznosci, a potem
    nieudzielenie pomocy.

    A ucieczka z miejsca wypadku ... to aby miec bat na pijakow.

    Ale np zle wycelowales, pacjent zyje, a tobie amunicja sie skonczyla
    :-)

    Inna sprawa, ze wyrok za morderstwo, tzn usilowanie, i tak ci sie
    nalezy.

    J.

  • 175. Data: 2021-07-19 11:11:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 18.07.2021 o 05:23, Marcin Debowski pisze:

    >Nie ma w tarczy?

    Pewnie nie wiadomo. Chodzic i liczyc?

    Poza tym czy to nie Ty pisales o zawodach pań, gdzie tylko jedna
    trafila w tarcze ?

    J.

  • 176. Data: 2021-07-19 11:23:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Nie przypominaj mi tego numeru, bo mi się na rozmowy z nimi scyzoryk
    >w kieszeni otwiera.

    Pomijajac IMO zbytnia ciekawosc, tzn najpierw spytac o wszystkie
    personalia a potem o sprawe,
    tudziez drobny brak uniwersalnosci i logiki w procedurach, to
    wroclawski dziala w miare dobrze.

    -----
    > Na przyszłość dzwoń 112

    J.

  • 177. Data: 2021-07-19 11:32:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego tak uważasz?
    "Przekroczenie dozwolonej", "przekroczenie podwójnej", "złamanie zakazu", "bez
    uprawnień", ...
    Z tym że w PRL-bis jest ta bezsensowna kara łączna i jednoczesna odsiadka fafnastu
    wyroków.

    -----
    > jak kogoś zabijesz przy wyprzedzaniu to chyba za każde wykroczenie z osobna, które
    do tego doprowadziło cię nie ścigają.

  • 178. Data: 2021-07-19 11:41:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 16 Jul 2021 15:07:15 +0200, Shrek napisał(a):

    > Robert ma w ogóle jakieś dziwne podejście do udzielania
    > pierwszej pomocy. Na przykład uparcie twierdzi że dopóki pikawa nie
    > stanie to nie używa się defibrylatorów. Swoją wiedzę zapewne opiera na
    > filmach, bo nauka mówi co innego.

    Mnie najbardziej fascynuje jego potrzeba wyskakiwania z dziwacznymi tezami
    i bronienie ich do upadłego, ale może z tego właśnie czerpie szeroko
    rozumianą radość życia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 179. Data: 2021-07-19 11:47:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie tylko u nas, np.:
    www.euronews.com/2018/10/30/all-you-need-to-know-abo
    ut-french-hunting-accidents-this-year

    -----

  • 180. Data: 2021-07-19 11:47:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 18 Jul 2021 12:14:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie ma w tarczy?

    Kiedy byłem w kamaszach i strzelałem z pistoletu, to trafienie w tarczę
    było dla mnie osiągnięciem, a koledzy wcale nie byli dużo lepsi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl