  • 161. Data: 2021-07-17 08:50:27
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Mniej więcej tak samo realny jak że ktoś w sadzie będzie do ciebie
    > strzelał, ale nie o to chodzi. Wypadki na strzelnicach się zdarzały i
    > będą zdarzać więc jak najbardziej realny.

    Sady są pełne poerdolonych myśliwych. Strzelnice muszą mieć zapewne
    jakieś certyfikacje bezpieczeństwa.

    > Przepraszam ale tu już pojechałeś - twierdzisz, że normalnie jak ktoś
    > drze ryja to nie trzeba sprawdzać, ale jak za strzenicą to należy bo
    > przecież niemożliwe żeby został postrzelony? ;)

    Nic takiego nie twierdzę. Wręcz przeciwnie, mówię, że coś musiałoby w
    darciu wskazywać, że coś się stalo bo skoro wszystko tak zabezpieczone
    to wątpliwe aby darcie ryja miało związek ze strzelnicą. A jak nic nie
    wskauje, to nie ma co sprawdzać. Pewnie normalne pohukiwania w
    przykładnej, polskiej katolickiej rodzinie, a nie jakieś tam aaaa bo
    pocisk.

    --
    Marcin

  • 162. Data: 2021-07-17 08:56:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pewnie by dostał, bo są to odrębne czyny.

    Zastrzelenie kolesia i nieudzielenie mu pomocy to ten sam czyn?

    > Działa jakoś pośrodku. Przecież jak spowodujesz wypadek śmiertelny to
    > sądzą cie za spowodowanie wypadku a nie dodatkowo za przejechanie
    > podwójnej ciągłej.

    Lepiej nie podpowiadaj, ok?

    > Teoretycznie masz rację - w praktyce widocznie dochodzą do wniosku że
    > "niższe" warto stawiać jak "wyższy" ma szansę upaść. Poniekąd słusznie -
    > nic to nie da, a popełnisz jakiś błąd formalny co uwali całość.

    Ale to MZ nie taki przypadek. Byłoby to bardzo dziwne, gdyby koleś kogoś
    postrzelił (przypadkowo), zobaczył, odszedł w sytuacji bezspornej
    zostawiając ofiarę, i nie dostał takiego zarzutu. Zresztą zarzuty
    nieudzielenia pomocy są dość częste w przypadku różnych popierdalaczy
    (pijanych lub nie), którzy kogoś potrącili i odjechali.

    --
    Marcin

  • 163. Data: 2021-07-17 08:57:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sady są pełne poerdolonych myśliwych. Strzelnice muszą mieć zapewne
    > jakieś certyfikacje bezpieczeństwa.

    Tym niemniej wypadki się zdarzają.

    > Nic takiego nie twierdzę. Wręcz przeciwnie, mówię, że coś musiałoby w
    > darciu wskazywać, że coś się stalo

    Czemu - przecież to mógł być twój szwagier?

    > bo skoro wszystko tak zabezpieczone
    > to wątpliwe aby darcie ryja miało związek ze strzelnicą.

    Czyli pocisk nam spierdolił, ktoś krzyknął aaaaaa i mamy to w dupie i
    gramy dalej zawody?

    --
    Shrek

  • 164. Data: 2021-07-17 09:36:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zastrzelenie kolesia i nieudzielenie mu pomocy to ten sam czyn?

    Z grubsza tak - nieumyślne spowodowanie śmierci. Koleś go postrzelił
    następnie nie udzielił pomocy w efekcie spowodował śmierć.

    > Lepiej nie podpowiadaj, ok?

    Ale że co?

    > Ale to MZ nie taki przypadek. Byłoby to bardzo dziwne, gdyby koleś kogoś
    > postrzelił (przypadkowo), zobaczył, odszedł w sytuacji bezspornej
    > zostawiając ofiarę, i nie dostał takiego zarzutu.

    Raczej by nie dostał, bo dostałby spowodowanie śmierci.

    > Zresztą zarzuty
    > nieudzielenia pomocy są dość częste w przypadku różnych popierdalaczy
    > (pijanych lub nie), którzy kogoś potrącili i odjechali.

    Bo ucieczka z miejsca wypadku nie jest samodzielną klasyfikacją
    natomiast zaostrza wprost konsekwencje z innych paragrafów?

    --
    Shrek

  • 165. Data: 2021-07-17 09:37:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.07.2021 o 08:57, Shrek pisze:

    > Czemu - przecież to mógł być twój szwagier?

    Przepraszam, źle zrozumiałem. Reszta posta, a zwłaszcza to co poniżej
    bez zmian.

    --
    Shrek

  • 166. Data: 2021-07-17 17:04:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie przypominaj mi tego numeru, bo mi się na rozmowy z nimi scyzoryk w kieszeni
    otwiera.

    -----

  • 167. Data: 2021-07-18 05:23:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tym niemniej wypadki się zdarzają.

    Np. samochód przejedzie pieszego na drodze za strzelnicą.
    Prawdopodobieństwo pewnie kilka rzędów wielkości większe.

    Skąd niby wiemy, że spierdolił?

    --
    Marcin

  • 168. Data: 2021-07-18 05:32:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z grubsza tak - nieumyślne spowodowanie śmierci. Koleś go postrzelił
    > następnie nie udzielił pomocy w efekcie spowodował śmierć.

    Ale to są dwa odrębne czyny karalne.
    Tu jeszcze jest ten problem, że pewnie będzię badane czy to jego
    nieudzielenie pomocy przyczyniło się do śmierci.

    > Ale że co?

    No, że mogliby ukarać za przekroczenie linii. Nb. jak stracił panowanie
    i przekroczył, to ta kwestia nie istnieje, ale jak przekroczył (np.
    wyprzedzając) i spowodował wypadek to MZ można ukarać.

    > Raczej by nie dostał, bo dostałby spowodowanie śmierci.

    > Bo ucieczka z miejsca wypadku nie jest samodzielną klasyfikacją
    > natomiast zaostrza wprost konsekwencje z innych paragrafów?

    Mam wątpliwości czy to tak działa, właśnie dlatego, że są to czyny
    odrębne i mogą być popełnione zupełnie niezależnie jeden od drugiego.

    Ale coś w tym jest, bo jak chciałbym kogoś zamordować, tak z
    premedytacją, to byłoby swoistym kuriozum karać mnie za nieudzielenie
    pomocy :) Z trzeciej strony, mamy przestęstwo umyślne vs nieumyślne co
    trochę rzecz zmienia.

    --
    Marcin

  • 169. Data: 2021-07-18 09:26:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to są dwa odrębne czyny karalne.

    Zależy od punktu widzenia - tak jak napisałem - jak kogoś zabijesz przy
    wyprzedzaniu to chyba za każde wykroczenie z osobna, które do tego
    doprowadziło cię nie ścigają. Tu w "spowodowaniu śmierci" masz w
    pakiecie nieudzielenie pomocy - jakbyś skutecznie udzielił to zarzut
    byłby inny;)

    > No, że mogliby ukarać za przekroczenie linii. Nb. jak stracił panowanie
    > i przekroczył, to ta kwestia nie istnieje, ale jak przekroczył (np.
    > wyprzedzając) i spowodował wypadek to MZ można ukarać.

    No ale ty postulujesz żeby wszytkie możliwe stawiać?

    > Mam wątpliwości czy to tak działa, właśnie dlatego, że są to czyny
    > odrębne i mogą być popełnione zupełnie niezależnie jeden od drugiego.

    https://alkopatrol.pl/kara-za-ucieczke-z-miejsca-wyp
    adku

    Trzeci paragraf - zabezpieczone przed ctrlc

    --
    Shrek

  • 170. Data: 2021-07-18 09:32:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Np. samochód przejedzie pieszego na drodze za strzelnicą.
    > Prawdopodobieństwo pewnie kilka rzędów wielkości większe.

    Zgadza się - ale że równocześnie ci nabój zbiegnie poza strzelnicę i
    kogoś samochód w tym samym czasie potrąci za strzelnicą jeszcze
    mniejsze:P Generalnie prawdopodobieństwo że kogoś zabijesz jest niskie -
    zdecydowanej większości ludzi nie przytrafia się to ani razu. Co to ma
    wnosić do dyskusji?

    Jeszcze raz się zapytam - jak ze strzelnicy pocisk jakimś cudem wyleci
    na zewnątrz i słychać aaa to procedura jest - "a chuj z tym gramy dalej"?

    > Skąd niby wiemy, że spierdolił?

    Zakładam że widać - sędziiowei i strzelający patrzą w co trafia.
    Przynajmniej jak ja strzelałem to widziałem w co trafiam a raczej
    profanem jestem.

    --
    Shrek