  • 151. Data: 2021-07-16 22:13:17
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 20:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Bolanda to dziwna kraj.
    > Dziś wzywałem 999 pogotowie do dziewczynki

    Mi kiedyś z osobą z udarem zalecili przyjazd własnym transportem...

    --
    Shrek

  • 152. Data: 2021-07-16 22:15:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 20:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Bolanda to dziwna kraj.
    > Dziś wzywałem 999 pogotowie do dziewczynki, która upadła na podwórku
    > łamiąc rękę i nie chcieli wysłać karetki, bo... nie jestem rodzicem
    > (jedynie sąsiadem), a matka dopiero w pośpiechu jechała z pracy.
    > W sumie to dziecko mogłoby zejść gdyż cyt. "ale być może rodzic nie
    > życzy sobie interwencji ratowników i będzie miał pretensję, że
    > przyjechaliśmy".

    Na przyszłość dzwoń 112, a nie 999. Dostaną formatkę i muszą ją
    obsłużyć. Tego typu spychoterapie były jednym z powodów powołania CPR-ów
    zamiast dzwonienia do poszczególnych służb. Obecnie 997 i 998 są
    połączone na CPR. Tylko 999 jeszcze zostało, ale podejrzewam, ze też za
    kilka lat to przełączą.

    --
    Robert Tomasik

  • 153. Data: 2021-07-16 22:23:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na przyszłość dzwoń 112, a nie 999.

    U mnie było dokładnie na odwrót - 112 - osoba e w zasadzie ewidentnym
    udaren - proszę przyjechać do szpitala. 999 - ogarnętli full profeska -
    łącznie z tym że jak dyspozzytor zorientował się że jadę, to prosił żeby
    nie zapierdalać, bo oni sobie na miejscu ogarną i żeby nie musieli do
    mnie wysyłać drugiego zespołu jak jakąś inbę na drodze odwale.

    Dla odmiany potem baba z dziwiątek (przełączona z 112) dwukrotnie
    odmawiała wysłania karetki do osoby z uszkodzonym stawem kolanowy i
    odmawiała identyfikacji. Dopiero po trzecim telefonie na 112 i
    wytłumaczeniu dyspozytorowi żeby mnie do niej nie przełączał bo to nie
    ma sensu i przedstawieniu jej stanowiska, powiedział z niejakim
    zdziwieniem że musi przełaczyc, ale z nią wcześniej porozmawia.
    Przyjechali karetką i karetką odwieżli. Na propozycję że odwioze z soru
    sam odmówili - powiedzieli że karetką ze względu na możliwość urazów
    wtórnych - mimo że noga była w gipsie. A ta idiotka kazała mi sprowadzać
    tą osobę po schodach.

    --
    Shrek

  • 154. Data: 2021-07-17 00:40:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-16, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Tak, świat jest pełen niewytłumaczalnych zjawisk.
    > Przykładowo, od poniedziałku do piątku są cztery dni, a od piątku do
    > poniedziałku tylko trzy.

    To jest ta słynna teoria względności opisana przez niejakiego Einsteina.

    --
    Marcin

  • 155. Data: 2021-07-17 00:50:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pytano cię już o twoje zawody strzeleckie. Strzelacie, pocisk mija
    > kulochwyt bo coś tam, słychać aaaaa, rozumiem że strzelacie dalej i
    > macie to w dupie?

    Po pierwsze, wątpie aby to był realny scenariusz. Jak już to gdzieś
    pocisk mógłby pójść pewnie górą, a wtedy, ewentualny trafiony byłby
    kilometry od strzelnicy. Natomiast jakby ktoś zaczął drzeć ryja za
    strzelnicą to skoro scenariusz jest nierealny, to coś by w tym darciu
    musiało wskazywać, że ktoś potrzebuje pomocy.

    --
    Marcin

  • 156. Data: 2021-07-17 00:52:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tak.

    Czyli jakby podpalił ten sad i szkołę, to zarzutów by za to nie dostał?
    To chyba tak nie działa. Kary się nie sumują (w Polsce) ale zarzuty
    powinny obejmować wszystkie karalne przewinienia.

    --
    Marcin

  • 157. Data: 2021-07-17 08:09:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest ta słynna teoria względności opisana przez niejakiego Einsteina.

    Nie - teoria względności mówi że czas płynie wolniej po zewnętrznej
    stronie drzwi do kibla.

    --
    Shrek

  • 158. Data: 2021-07-17 08:17:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli jakby podpalił ten sad i szkołę, to zarzutów by za to nie dostał?

    Pewnie by dostał, bo są to odrębne czyny.

    > To chyba tak nie działa.

    Działa jakoś pośrodku. Przecież jak spowodujesz wypadek śmiertelny to
    sądzą cie za spowodowanie wypadku a nie dodatkowo za przejechanie
    podwójnej ciągłej.

    > Kary się nie sumują (w Polsce) ale zarzuty
    > powinny obejmować wszystkie karalne przewinienia.

    Teoretycznie masz rację - w praktyce widocznie dochodzą do wniosku że
    "niższe" warto stawiać jak "wyższy" ma szansę upaść. Poniekąd słusznie -
    nic to nie da, a popełnisz jakiś błąd formalny co uwali całość.

    --
    Shrek

  • 159. Data: 2021-07-17 08:19:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po pierwsze, wątpie aby to był realny scenariusz.

    Mniej więcej tak samo realny jak że ktoś w sadzie będzie do ciebie
    strzelał, ale nie o to chodzi. Wypadki na strzelnicach się zdarzały i
    będą zdarzać więc jak najbardziej realny.

    > Natomiast jakby ktoś zaczął drzeć ryja za
    > strzelnicą to skoro scenariusz jest nierealny, to coś by w tym darciu
    > musiało wskazywać, że ktoś potrzebuje pomocy.

    Przepraszam ale tu już pojechałeś - twierdzisz, że normalnie jak ktoś
    drze ryja to nie trzeba sprawdzać, ale jak za strzenicą to należy bo
    przecież niemożliwe żeby został postrzelony? ;)

    --
    Shrek

  • 160. Data: 2021-07-17 08:45:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie - teoria względności mówi że czas płynie wolniej po zewnętrznej
    > stronie drzwi do kibla.

    To było tak: Czas płynie z różną prędkością zależnie od tego, po której
    stronie drzwi od kibla się znajdujesz.

    --
    Marcin