  • 11. Data: 2011-04-17 20:03:34
    Temat: Re: straż gminna-FOTORADAR wykroczenie wrzesień ub roku, mandat - teraz
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin witek

    > Cały czas oczywiscie mówimy o sytuacji, że twierdzisz kategorycznie, że
    > to nie ty i nie wiesz kto to i nie pamietasz komu dałeś samochód.

    Ale po co ma twierdzić, że to nie on? Lepiej niech mówi, że to było pół
    roku temu i po prostu nie pamięta, kto prowadził. Zresztą po pół roku
    trudno to pamiętać ze 100% pewnością.

  • 12. Data: 2011-04-17 21:19:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bingo" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Piszę w imieniu kolegi, któremu straż gminna przysłała zdjęcie z
    > fotoradaru
    > i wniosek o okreslenie kto jechał pojazdem celem "przyłożenia" kary w
    > postaci mandatu (250 zł) i punktów karnych (6 pkt).
    >
    > Są jednak wątpliwości.
    > Zdjecie zostało zrobione w połowie wrzesnia ubiegłego roku (chyba 15 lub
    > 16
    > wrzesnia) a pismo ze SG - przedwczoraj.
    > We wniosku napisano w jakiejś komóce Tabeli, że wykroczenie zostało
    > "ujawnione 11 kwietnia".

    A może ujawnione 4 listopada? czyli 4.11, a moze program pisze jakoś
    odwrotnie.

  • 13. Data: 2011-04-17 23:34:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/17/2011 3:03 PM, to wrote:
    > begin witek

    > Ale po co ma twierdzić, że to nie on? Lepiej niech mówi, że to było pół
    > roku temu i po prostu nie pamięta, kto prowadził. Zresztą po pół roku
    > trudno to pamiętać ze 100% pewnością.

    po za brakiem punktów tak czy siak zapłaci, tylko z innego paragrafu.
    Mandat za przekroczenie prędkości ma widełki, a grzywna "za
    niepamiętanie" ma tylko górne ograniczenie do 3000 zł.
    Pewnie w odwołaniu któryś sędzie się stuknie w czoło, ale samo odwołanie
    zje i czas i nerwy i kasę.

  • 14. Data: 2011-04-18 08:42:17
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 17 Apr 2011 15:45:53 +0200, bingo napisał(a):

    > Pytanbie dotyczyło czy mają prawo. Podobnie jak nie kwetionowałem tego,
    > iz nie chcę się do tego wykroczenia przyznać.
    ^^^^
    a było w pierwszym poście:

    Hehehe, kombinujesz waść, kombinujesz :)
    ale tu zawsze tacy jak ty piszą "mój kolega/tata/wujek/ciocia/dziadek" :))
    A później i tak "wdepną" w trakcie rozwijania dyskusji :)))

  • 15. Data: 2011-04-18 08:45:58
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 17 Apr 2011 18:34:43 -0500, witek napisał(a):

    > a grzywna "za niepamiętanie" ma tylko górne ograniczenie do 3000 zł.

    Chyba ci się coś pokićkało wituś :P
    Podaj no ten paragraf o pamięci :)))
    Heheheh - jakie kary dostaną osoby chore na różne przypadłości
    pamięciowe....masakara :)))

    Teraz weź i napraw swój błąd i napisz że chodziło ci o "brak wskazania" :)
    A jak wiesz, z tym "paragrafem" można sobie w łatwy sposób
    poradzić...właśnie ....."nie pamiętaniem" :)))))

  • 16. Data: 2011-04-18 08:55:08
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Widzę przedmówcy piszą troszkę nie na temat więc i ja dodam swoje dwa grosze.

    Ukaranie mandatem przez SG nie jest takie proste że ustawią sobie zabawkę i zaczną
    cykać fotki a potem rozsyłać delikwentom.

    Muszą spełnić masę wymogów formalnych aby zdjęcie wykonane fotoradarem było legalne.

    Począwszy od

    a) ustawowym prawie do nakładania mandatów (nie wiem czy w tamtym okresie w ogóle
    mogli wykonywać pomiary pisałeś o tym)

    kończąc na...

    x) na twój wniosek muszą pokazać zdjęcie w oryginale na urządzeniu na którym
    utrwalono dowód.

    y) aktualnymi badaniami technicznymi (legalizacja czy jak to się zwie) w dniu
    wykonania zdjęcia.

    z) odpowiednie napięcie baterii oraz temperatura w momencie pomiaru ;)

    Przydatny będzie ci materiał:

    "odc. 22 cz.I Straż Biznesowo-Miejska _amp; Fotoradar - wizyt.flv"

    w necie widzę jest dostępny niestety o złej jakości dźwięku ale dasz sobie radę
    wierzę.

    Jak coś wrzuć w jakiś program audio i odszumianie dźwięku by się przydało.

    Jeśli masz ambicje próbuj ale koniecznie daj znać tutaj co udało się osiągnąć.

    Sam bym spróbował powalczyć bo szybko jeżdżę nie ukrywam ale przed fotoradarami
    zwalniam i jak na razie nie chce żaden przyjść ;)

  • 17. Data: 2011-04-18 08:58:10
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    zapomniałem dodać + zgoda na zajęcia pasa jezdni w dniu wykonywania pomiarów w danym
    miejscu od właściciela drogi ;)

  • 18. Data: 2011-04-18 09:02:59
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 10:58:10 +0200, Bartosz napisał(a):

    > zapomniałem dodać + zgoda na zajęcia pasa jezdni w dniu wykonywania pomiarów w
    danym miejscu od właściciela drogi ;)

    No przecież w znakomitej większości przypadków, to decyzję o zajęciu pasa
    ruchu drogowego, wydaje kolega siedzący kilka pokoi dalej :)

  • 19. Data: 2011-04-18 09:06:47
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Nie pisz głupot SG nie jest właścicielem żadnej drogi w Polsce no chyba że ja o czymś
    nie wiem.

  • 20. Data: 2011-04-18 09:10:46
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:06:47 +0200, Bartosz napisał(a):

    > Nie pisz głupot SG nie jest właścicielem żadnej drogi w Polsce

    A gdzie ja napisałem że jest właścicielem drogi???

    > no chyba że ja o czymś nie wiem.

    To jest więcej niż PEWNE.