  • 11. Data: 2008-08-29 21:32:40
    Temat: Re: stanowisko pracy a prywatne rzeczy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pawelj wrote:

    > Co robi prywatne ksero w szafce firmowej? Bo nie bardzo rozumiem.
    > Po co wsadzać swój rachunek za telefon do firmowej szafki? Też nie łapię.
    > Zamiast ubliżać niech ktoś to rzeczowo wyjaśni. Potem możemy dyskutować
    > dalej

    wyjaśnienie
    Bo mam ochotę aby moje prywatne rzeczy leżały w moim służbowym biurku.
    wyjaśnienie leży w słowie "ochota".

  • 12. Data: 2008-08-30 06:36:22
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > wyjaśnienie
    > Bo mam ochotę aby moje prywatne rzeczy leżały w moim służbowym biurku.
    > wyjaśnienie leży w słowie "ochota".

    A nastepnym razem mozesz miec ochote aby zdefekowac na fotel prezesa. IMHO
    nie ma zadnego logicznego uzasadnienia dla przechowywania rachunku badź
    prywatnego ksero w szufladzie w pracy.

  • 13. Data: 2008-08-30 06:55:18
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Kasjerka w supersklepie czy hipersklepie przykładowo nie może mieć swoich
    rzeczy na stanowisku pracy.
    Chyba podobne regulacje są w bankach i na poczcie.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 14. Data: 2008-08-30 06:56:06
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 30 Aug 2008 08:36:22 +0200,
    Paweł Ubysz <p...@W...pl> screamed:

    > A nastepnym razem mozesz miec ochote aby zdefekowac na fotel prezesa.

    Strzelania do prezesa też pewnie kontrola nie zabrania explicite.

    > IMHO nie ma zadnego logicznego uzasadnienia dla przechowywania rachunku badź
    > prywatnego ksero w szufladzie w pracy.

    Trzymanie w szufladzie to nie przechowywanie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 08:53:47 user up 11815 days, 20:48, 1 user, load average: 0.02, 0.38, 0.59 ]

    Do not believe in miracles -- rely on them.

  • 15. Data: 2008-08-30 07:00:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Aug 2008, Melipone wrote:

    > tak ogólnie, siedze w pracy, mam biurko, szufladę, przychodzi ktoś z
    > kontroli (naszej wewnętrznej) i mówi, że nie wolno trzymać prywatnych
    > rzeczy w szufladzie czy w szafce typu: rachunek za telefon, jakiś
    > wyciąg z banku, jakiś prywatny wydruk czy ksero, rozumiem, że pewnie
    > jest taki przepis wewnętrzny u nas w firmie, ale jak jest wg moich
    > praw, bo w sumie to ja się zawsze kontroli pytałem - to kubka do kawy
    > też nie mogę prywatnego trzymać? ... kubek tak, papierów nie? miejsca
    > w szufladzie nie zajmują (2, 3, 4 papierki)??

    Widzę że cały wątek dryfuje w tę stronę - wyrażania urazy że prywatne
    buty to można trzymać na służbowej wykładzinie ;)
    A może by tak spojrzeć na to z innej strony?

    Masz coś przeciw temu, żeby prywatne buty lub prywatny kubek ktoś
    *oglądał*? Nie? (skoro sam je pokazujesz, to chyba nie :)).

    To teraz pytanie: czy jest prawdopodobne, że (podobnie jak w sprawie
    prywatnych maili wysyłanych i odbieranych ze służbowego adresu), czy
    jest prawdopodobne, że może zza węgła wyskoczyć pracownik który
    "nie życzy sobie żeby ktoś przeglądał jego prywatne rachunki"?

    IMVHO ów regulamin może mieć na względzie właśnie taki efekt.

    Przyznaję, że zapis powinien być wtedy sformułowany w stylu "pracownik
    nie powinien przechowywać w służbowych meblach dokumentów zawierających
    dane, co do których nie życzy sobie przekazywania, utrwalania i innych
    form wykorzystania informacji na nich zawartych".
    Życzy sobie, to znaczy akceptuje fakt że któraś komórka wykona
    "backup obrazu szuflady" i będzie na nim kwit z wysokością długu
    wobec elektrowni - nie ma sprawy, niech trzyma.
    Ale że mamy kraj jaki mamy, z kilkudziesięciu laty tzw. "socjalizmu"
    w zaszłościach, to zwyczajowo najprościej zabronić i basta :P

    BTW: zastrzegam, że powyższe zmierza do znalezienia RACJONALNYCH
    przyczyn regulacji, uzasadnionych poglądem (ze strony pracodawcy)
    "chcę mieć przynajmniej wgląd we wszystko co jest na terenie
    firmy", a wiedząc o innych "regulacjach" *NIE* wykluczam, iż
    motywacja do wprowadzenia takich zapisów była jednak bardziej
    absurdalna niż przepisy o zdrowiu psychicznym przewidują.
    <OT>
    Mnie najbardziej dobiła informacja o (wprowadzonym zdaje się w którymś
    dużym banku) zakazie ... ładowania prywatnych komórek firmowym
    prądem.
    Ta.... Jak ktoś zostawi światło w kiblu aby się przez pół godziny
    świciło mimo że pomieszczenie puste to sankcji nie ma.
    Ale zużycie drobnej części tego prądu "na komórkę" to już jest
    problem...
    <\OT>
    Tak że BARDZO proszę, nie atakujcie mnie za INNE wersje konceptów
    uzasadniających zakaz o którym mowa w wątku - poza tym, co sam
    opisuję :)

    Pracodawca: "chcę mieć możliwość kontroli treści dokumentów w firmie
    poprzez polecenie dokonania tej kontroli dowolnej wskazanej osobie
    i zero kłopotów że ktoś się będzie oburzał, że mu oglądają jego
    prywatne papiery".
    Ze źle zrealizowaną (IMO) formą, nadmiernie represyjną.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-08-30 07:07:57
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrngbhro7.q0.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...

    > Trzymanie w szufladzie to nie przechowywanie.

    No to zacznijmy od regulaminu pracy - czy wątkotwórca jakikolwiek podpisywał
    ? Czy czytał przed podpisaniem ( jesli podpisał) ? Bo jezeli w regulaminie
    pracy jest zapis zabraniajacy przechowywania prywatnych przedmiotów w pracy
    to wiedział w co sie pakuje.

  • 17. Data: 2008-08-30 07:09:27
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 30 Aug 2008 09:07:57 +0200,
    Paweł Ubysz <p...@W...pl> screamed:

> [...]
    > pracy jest zapis zabraniajacy przechowywania prywatnych przedmiotów w pracy

    I właśnie od tego trzeba zacząć.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 09:09:07 user up 11815 days, 21:04, 1 user, load average: 0.02, 0.38, 0.59 ]

    There can never be a computer language in which you cannot write a bad program.

  • 18. Data: 2008-08-30 07:31:45
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 23:14:02 +0200, Z(a)miennik napisał(a):

    > Wspolczuje twoim pracownikom, a swoich metod uczyles sie od Adolfa ?

    zakladajac, ze przy takim podejsciu ma jakichs pracownikow... pewnie zone i
    dzieci...
    --
    marcin

  • 19. Data: 2008-08-30 07:40:04
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 29 Aug 2008 23:01:06 +0200, pawelj napisał(a):

    > masz rację. W poniedziałek to ogłoszę pracownikom. Ciekawe czy się ucieszą.

    Potem się pochwal, co ogłosili pracownicy :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 20. Data: 2008-08-30 07:47:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł Ubysz wrote:

> [...]
    > IMHO nie ma zadnego logicznego uzasadnienia dla przechowywania rachunku
    > badź prywatnego ksero w szufladzie w pracy.

    ty jestes bardziej niz nienormalny. inaczej tego skomentowac nie mozna.