eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaz, reklamacja, problem... › sprzedaz, reklamacja, problem...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Darek <z...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sprzedaz, reklamacja, problem...
    Date: Mon, 10 May 2004 17:53:26 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 35
    Sender: z...@p...onet.pl@212.244.182.121
    Message-ID: <4...@t...pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.244.182.121
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1084204514 21961 212.244.182.121 (10 May 2004 15:55:14 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 May 2004 15:55:14 GMT
    X-Mailer: Mozilla 4.7 [pl] (Win98; I)
    X-Accept-Language: en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:213456
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Prowadzę mały komis. 2 tygodnie temu klient zakupil u mnie monitor.
    Normalnie informuję, iż na monitory nie udzielam gwarancji, ale w tym
    wypadku udzieliłem pisemnej gwarancji na 3 dni.
    Wszystko ładnie, ale po 4 dniach (już po terminie gwarancji) wraca z
    klient z monitorem niedziałającym. Nic nie mowie,
    przyjmuje monitor do naprawy, niestety serwis (platny na moj koszt) nie
    naprawia sprzętu. No to informuje ze nie udaje sie naprawic, proponuje
    inny (nieco gorszy - tylko taki mam) - z moja doplata - nie pasuje
    klientowi. Robi sie nerwowo.
    Proponuje zwrot 2/3 ceny czyli ok 250 zl (ja jestem mocno stratny na
    monitorze, za ktory juz zaplacilem komitentowi, moj zysk wyniosl ok 50
    zl, czyli bede stratny i tak na 200 zł). NIE pasuje, gadka o sadzie,
    skarbowym itp.
    Ostatecznie stanelo na tym, iz biore monitor do innego serwisu, probuje
    cos zorganizowac na wymiane, mam tydzien na zalatwienie sprawy po mysli
    klienta.
    Bardzo prosze o opinie i zajecie stanowiska w tej sprawie, czy moja
    propozycja zalatwienia sprawy poprzez zwrot klientowi 2/3 kosztow,
    pomimo przekroczenia o 1 dzien terminu gwarancji, byla w porządku? kto
    ma racje i co mam robic?
    Prosze tez o informacje czy:
    - jezeli sprzedaje uzywany sprzet (bez gwarancji) w komisie, to w
    przypadku awarii klient moze domagac sie jakichkolwiek swiadczen z
    tytulu odgornej gwarancji/rekojmi? jezeli tak, to jaka to podstawa
    prawna i jak dlugo podlegam tym obowiazkom?
    - czy w w/w przypadku klient moze zyczyc sobie ekwiwalentu za koszty
    swojej podrozy do mnie, tudziez rozmowy telefonicze i inne wydatki?

    Bardzo dziekuje za pomoc i wyjasnienia

    Pozdrawiam

    Dariusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1